Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی شرکت ایران ترانسفو، مجامع عمومی عادی سالیانه، عمومی بطور فوق العاده و عمومی فوق‌العاده گروه صنعتی ایران ترانسفو  (بترانس) با حضور سهامداران  حقوقی و حقیقی برگزار شد. 
در ابتدای مجمع بهزاد ظهیری، عضو هئیت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ضمن خیر مقدم به حضار با ارائه گزارش جامعی از عملکرد و دستاوردهای گروه در سال 1400 به چالش‌های عمده‌ایی که شرکت‌های تولیدی با آن مواجه هستند، اشاره کرده و گفت: از چالش‌های بزرگ سال مالی 1400 گروه صنعتی ایران ترانسفو چالش نقدینگی بوده که با توجه به وابستگی بالای وضعیت نقدینگی شرکت با نقدینگی دولت، به عنوان بزرگترین مشتری تولیدات ترانسفورماتور با حدود 60 درصد از کل محصولات تولیدی و نیز حذف فرصت‌های قانونی در تهاتر بدهی‌های شرکت به بانک‌ها از محل مطالبات از دولت را می‌توان نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هئیت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو افزود: همچنین وضعیت تحریم و عدم امکان استفاده از سوئیفت یکی دیگر از این چالش‌هاست که باعث بالا رفتن هزینه‌های خرید مواد اولیه و بالطبع بالا رفتن قیمت نهایی محصول می‌شود. 
طولانی شدن فاصله زمانی از ثبت سفارش تا تحویل مواد اولیه و تاخیر در بررسی اسناد ثبت سفارشات  برای تخصیص ارز نیمایی و بازگشت به موقع ارز حاصل از صادرات، عدم وجود تعرفه برای ترانسفورماتور در مناطق آزاد از دیگر مشکلاتی بود که مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو به آنها اشاره داشت.
ظهیری اضافه کرد: اما با تمام این کاستی‌ها به حول قوه الهی و تلاش شبانه‌روزی متخصصین و پرسنل و راهکارهای اندیشیده شده توسط مدیران ارشد گروه و در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت در مورد خودکفایی و نگاه به داخل گروه صنعتی ایران ترانسفو توانست در مورد تولید مهمترین اقلام تولید ترانسفورماتور که عبارتند از روغن، ورق هسته و تب چنجر به دستاوردهای مهمی نائل شود بطوریکه بحمدلله تولید روغن ترانسفورماتور های فوق توزیع و قدرت به میزان 100 درصد داخلی سازی شد که ضمن صرفه جویی ارزی سالانه، کشور عزیزمان را به عنوان یکی از کشورهای انگشت شماری که دانش تولید این محصول را دارد در جهان معرفی کرد که افتخار بزرگی برای همه ایرانیان است. 

عضو هئیت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو ادامه داد: در مورد ورق هسته هم با پیگیری جدی وزیر نیرو و همراهی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه مربوطه امضا و برنامه بصورت زمان‌بندی شده و به نحو بسیار مطلوب در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مورد تب چنجر هم با هماهنگی‌های خوبی که با شرکت ساتکاب به عمل آمده بزودی مجوزهای لازم اخذ و با ساخت داخل کردن آن به عنوان یکی از مهمترین اقلام مصرفی در ترانسفورماتورها گام بلندی در راستای خودکفایی برداشته خواهد شد.
ظهیری افزود: با ساخت داخل کردن این سه قلم بحول قوه الهی میتوان گفت که پس از بیش از نیم قرن صنعت ترانسفور ماتورسازی کشور به خودکفایی قابل قبولی دست یافته است.
مدیر عامل ایران ترانسفو با اشاره به اینکه سال 1400 اولین سالی بود که تمام مجامع شرکت‌های زیر مجموعه قبل از پایان سال برگزار شده افزود: این امر موجب شفافیت کامل در صورت‌های مالی تلفیقی در شرکت مادر خواهد شد. 
تحقیق و توسعه یکی دیگر از مواردی بود که عضو هئیت مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو بعنوان یکی از راهکارهای مهم شکوفایی از آن نام برده و گفت: در یک جمله بگویم هیچ کشوری دانش فنی در اختیار ما قرار نمی‌دهد، ولی به برکت تلاش و کوشش همکارانم و با وجود محدودیت‌ها، ایران ترانسفو توانسته به عنوان یک رقیب کیفی برای شرکت‌های بزرگی چون «siemens وabb و الین» در مناقصات کشورهای منطقه باشد.

در ادامه دکتر کارگر زاده، رئیس هیئت مدیره گروه صنعتی ایران ترانسفو با اشاره به تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه ظهیری، وی را مدیری موفق و متخصص دانسته و با تقدیر از همراهی تک تک اعضای هیئت مدیره گفت: من بعنوان مدیر هیئت مدیره شخصا از پیگیری‌های موفقیت آمیز وی تشکر می‌کنم و شهادت می‌دهم که تلاش‌های وی، خصوصا در بخش وصول مطالبات شرکت که عمده‌ترین مشکل شرکت‌ها در بخش نقدینگی است، فراتر از شرح وظایف یک مدیر عامل عمل کرده است.

در ادامه مجمع گزارش حسابرس مستقل قرائت و بندهای مربوطه با رای سهامداران تصویب و سود قابل تقسیم  به ازای هرسهم 70 ریال تعیین وبه تصویب سهامداران رسید.

انتهای پیام/2308

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان ایران ترانسفو سود سهام سهم ترانسفو تولید داخلی روغن ترانس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول

به گزارش خبرگزاری مهر، ملی پوشان شمشیربازی اسلحه سابر ایران که سهمیه تیمی بازی های المپیک را در اختیار گرفته اند، برای آماده سازی حضور در این بازی ها پس از یک ماه حضور در کمپ اورلئان، عازم کره جنوبی شدند تا در رقابت های جایزه بزرگ سئول شرکت کنند.

علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهرارسباران ملی پوشان شرکت کننده در این رقابت ها هستند که از سه روز پیش در سئول پیگیر تمرینات‌شان هستند.

رقابت های جایزه بزرگ سئول در بخش انفرادی برگزار می شود. دیدارهای مقدماتی بخش مردان روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) برگزار می شود و دیدارهای جدول ۶۴ نفره به بعد هم دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

بعد از حضور در جام جهانی مجارستان که فروردین برگزار و منجر به قطعی شدن سهیمه تیمی شمشیربازی اسلحه سابر برای المپیک شد، حضور در جایزه بزرگ سئول دومین رویدادی است که ملی پوشان درسال جاری در آن شرکت می کنند.

کد خبر 6094492

دیگر خبرها

  • حضور ملی پوشان المپیکی شمشیربازی در جایزه بزرگ سئول
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • حضور شمشیربازان المپیکی در جایزه بزرگ سئول
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران