Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:02:51 GMT

چرا مجسمه فردوسی دو رنگ شد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۱۷۲۶

چرا مجسمه فردوسی دو رنگ شد؟

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، چند روز پیش برخی از کاربران فضای مجازی نسبت به دو رنگ شدن مجسمه فردوسی در میدان فردوسی واکنش نشان دادند و آن را ناشی از شستشوی غیراصولی دانستند.

 آسیب وارده به مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی پذیرفتنی نیست

سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با انتشار ی توئیت در صفحه شخصی خود گفت: آسیب وارده به مجسمه حکیم ابوالقاسم فردوسی در میدان منتسب به نام این شعر بزرگ ، به هر دلیلی رخ داده است، پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تاکید کرده است: از مجموعه شهرداری تهران انتظار می رود تا نسبت به مرمت این اثر ارزشمند که یکی از نمادهای ارزشمند پایتخت است، اقدام کند.

 

از دو سال گذشته زیباسازی برنامه‌ای برای شست‌وشوی یا مرمت این سازه انجام نداده است

محمد جواد زمان‌آبادی، مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران در واکنش به این انتقادات توضیح داده است: مرمت و بازسازی، بهسازی و شست‌وشوی المان‌های حجمی یکی از وظایف ذاتی سازمان زیباسازی است اما به واسطه حساسیت مسئله و دغدغه‌هایی که در این باره وجود دارد؛ هر کدام از موارد یعنی شست‌وشو یا مرمت سازه‌ها، تندیس‌ها و یا سردیس‌ها زیر نظر کارشناسان و متخصصان با دقت خاصی انجام می‌شود.  

وی با بیان اینکه اتفاقاً در سال ۱۴۰۱ سازمان زیباسازی برنامه مفصلی برای مرمت یا شست‌وشوی سازه‌های حجمی و المان‌هایی مثل مجسمه‌های میادین دارد، افزود: مجسمه میدان فردوسی در محلی است که آنجا در معرض آلودگی، آفتاب و بارندگی قرار دارد و دائما نیازمند این است که به آن رسیدگی شود. اما سازمان زیباسازی طی دو سال گذشته هنوز برنامه‌ریزی برای شست‌وشوی یا مرمت این سازه انجام نداده است.

شستشوی غیر کارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران نیز نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با تاکید بر شستشوی غیر اصولی این بنا بیان داشت: اخیرا شستشوی غیر کارشناسی مجسمه فردوسی باعث دو رنگ شدن آن شده است.

وی ادامه داد: این مجسمه 63 سال پیش توسط مرحوم ابوالحسن صدیقی ساخته و در محل میدان فردوسی نصب شد. در گذشته مرمت و شستشوی این پیکره با استفاده از روش های علمی و زیر نظر کارشناسان مجرب صورت می گرفت. در ادوار قبل هم گاها مشاهده می شد که مداخلات غیر کاشناسی صورت می گرفت اما نهایتا نظر کارشناسان، اجرایی و شستشو به روش صحیح صورت می گرفت. 

 

 

 

 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در گذشته شورای شهر برای حفظ آثار فاخر هنری مصوبه ای را به تصویب رسانده بود با عنوان «حفظ حریم آثار هنری و نگهداری آثار فاخر». انتظار این است که شهرداری تهران ضمن رفع این اقدام غیر فنی، نسبت به حفظ و نگهداری آثار فاخر هنری حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سوده نجفی مجسمه فردوسی شستشوی غیر شورای شهر شهر تهران دو رنگ شد شست وشوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

دریافت 43 MB

تصویربردار: هادی شمسی ثانی

کد خبر 6089060

دیگر خبرها

  • مجسمه کریستیانو رونالدو از سنگ+عکس
  • عکس| تصویری از مجسمه سنگی رونالدو و شباهت عجیبش به این بازیکن
  • عکس | این پسربچه بهترین مجسمه رونالدو را ساخت
  • (عکس) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • ادای احترام بایرن به قیصر: مجسمه برنزی بکن‌باوئر
  • (عکس‌) مجسمه زیبای کریستیانو رونالدو از سنگ
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر