Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل قلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان سمنان دارای ۴۳ هزار راس دام سنگین صنعتی است که از این تعداد ۲۱ هزار راس در شاهرود هستند.

وی با بیان اینکه ۲۱ راس از این دام‌ها در شهرستان شاهرود مولد هستند، تاکید کرد: بیشتر شیر و گوشت در دامداری‌های صنعتی استان سمنان پس از تامین نیاز داخلی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قلیان با اشاره به اینکه ۱۲ هزار راس از گاوها نیز در واحد سنتی روستایی این شهرستان پرورش می‌یابند، ابراز داشت: در مجتمع تولیدی بخش دام شاهرود پنج واحد پرورش گاو شیری و یک واحد برای پرورش بره پرواری فعال است.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه یک واحد پرورش گاو شیری ۶۰۰ راسی در روستای قلعه نوخرقان این شهرستان به زودی به دستگاه‌های مدرن تجهیز می‌شود، اظهار داشت: پس از تجهیز، تعداد گاو شیری این واحد به یکهزار و ۲۰۰ راسی افزایش می‌یابد. 

وی با بیان اینکه پارسال ۹۵ هزار تُن نهاده‌خام دامی در این شهرستان توزیع شد، افزود: نهاده‌خام دامی بین فعالان دام و طیور شهرستان شاهرود به میزان ۳۰هزار تُن، تامین خوراک گاو شیری صنعتی ۳۹ هزار تُن و بین هشت تشکل و کارخانه تولید و فرآوری ۲۶ هزار تُن توزیع شد.

قلیان با اشاره به اینکه تعداد پنج هزار نفر از فعالان و بهره‌برداران تولیدات‌دامی در شاهرود به این صنعت مشغول هستند، ادامه داد: برای ۲ واحد مجتمع گاوداری در شهرهای مجن و بسطام که به علت سرما لوله کشی گاز ضرورت دارد خرید لوله با تخصیص اعتبار در دستور کار است. 

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه گازرسانی به مجتمع دامداری شهر کلاته خیج برای پرورش گاو شیری انجام شد، اظهار داشت: خرید قسمتی از لوله به منظور گازرسانی به مجتمع گاوداری در شهر بیارجمند انجام شد و پیگیر اعتبار جدید برای تکمیل آن هستیم.

برچسب‌ها شاهرود تولید داخلی کشاورزی مجن بیارجمند گاو بسطام سرمایه گذاری پروندهٔ خبری تولید و رونق اشتغال استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود تولید داخلی کشاورزی شاهرود تولید داخلی کشاورزی مجن بیارجمند گاو بسطام سرمایه گذاری استان سمنان گاو شیری هزار ت ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید

سلطانی‌پور گفت: مجوز فعالیت یک فروشگاه صنایع‌ دستی در بازار سرپوشیده شهر شاهرود صادر شد. 

وی  ادامه داد: براساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌ دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مجوز خود را بگیرند.

وی افزود: اکنون شش فروشگاه صنایع‌ دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌ دستی در شاهرود، دو فروشگاه صنایع‌ دستی در دامغان و دو فروشگاه صنایع‌ دستی نیز در مهدیشهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • دستگیری سارقان سیم و کابل در شاهرود
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود