Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:40:22 GMT

آب بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از گرمازدگی است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۲۱۴۲

آب بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از گرمازدگی است

علی‌اکبر حق ویسی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: آب جوش ولرم شده، چای بسیار کمرنگ و انواع دمنوش نیز آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: چای پررنگ، قهوه، شکلات و نوشابه به دلیل دارا بودن کافیین، آب بدن را دفع می‌کند و بهتر است در فصل گرما از مصرف این نوشیدنی‌ها خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر مصرف میوه و سبزی‌های تازه، ادامه داد: خیار، کاهو، کلم، هویج و گوجه دارای آب فراوان، ویتامین و انواع املاح است که علاوه بر تامین آب بدن، سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

به گفته حق ویسی،‌ هندوانه، ‌طالبی، خربزه و گرمک نیز میزان آب بالایی دارد؛ آب دوغ خیار، همراه با سبزی‌های خشک معطر مثل نعناع، شوید و کشمش نیز غذای مناسبی در فصل گرماست.

وی گفت: نان و پنیر نیز همراه با میوه‌های آب‌دار از جمله هندوانه، طالبی، خربزه، انگور، گوجه و خیار نیز می‌تواند غذای مناسبی برای فصل گرما باشد.

وی با اشاره به این‌که انواع سوپ و آش و خورشت میزان آب بالایی دارد، بیان کرد: شربت خاکشیر، تخم شربتی و آب‌لیمو تازه به‌شدت برای رفع تشنگی و پیشگیری از گرمازدگی توصیه می‌شود.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی قم به مصرف شکر در شربت اشاره و خاطرنشان کرد: شکر انرژی بالایی دارد و باعث چاقی و اضافه‌وزن می‌شود و برای بسیاری از افراد توصیه نمی‌شود؛ حتی‌الامکان کمترین میزان شکر در شربت استفاده شود.

حق ویسی با اشاره به این‌که آفتاب ساعت ۱۱ تا ۱۴ بیشترین تاثیر را در ایجاد سرطان پوست دارد، تاکید کرد: شهروندان حتی‌الامکان در ساعات گرم روز از منزل خارج نشوند؛ ولی در صورتی که ناچار به خروج از منزل هستند، از کلاه، عینک و کرم ضدآفتاب استفاده کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم آب آشامیدنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم آب آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم آب آشامیدنی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی در شکل و شمایلی که تا کنون ندیده‌اید! / عکس

لیونل مسی به هر آنچه در فوتبال می‌خواسته رسیده و حال دست به کارهای جدیدی می‌زند!

طرفداری | لیونل مسی خبر از آغاز یک کسب و کار جدید داد.

لیونل مسی، اسطوره فوتبال آژانتین با شکل و شمایلی بی‌سابقه از یک کارخانه تولید آب آشامیدنی بازدید کرد و خبر از شروع یک تجارت جدید داد. به نظر می‌رسد مسی در کارخانه تولید نوشیدنی‌های هیدراتاسیون که هدف آن پیش‌گیری از کم‌آبی و حفظ تعادل مایعات در بدن است، سرمایه‌گذاری کرده‌است. فوق‌ستاره آرژانتینی با انتشار ویدیویی در اینستاگرام نوشت:

ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا برای عرضه برند جدید نوشیدنی هیدراتاسیونمان آماده شویم، زیرا هیدراتاسیون برای همه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه چیز به بهترین نحو انجام می‌شود. به تازگی از کارخانه‌ بازدید کردیم تا روند پیشرفتمان را بررسی کنیم و به طور دقیق از نحوه تولید نوشیدنی هیدراتاسیون نسل بعدی خودمان آگاه شویم. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی در شکل و شمایلی که تا کنون ندیده‌اید! / عکس
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • برای داشتن شکم صاف این دو نوشیدنی را تجربه کنید
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین