Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، در شرایط تحریم و با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت ماشین‌های دوار در نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها، تیم «تدبیرگران سامانه‌های انرژی» عضو پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر کریم مظاهری عضو هیات علمی دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه موفق به طراحی «سامانه حفاظت از ماشین‌های دوار» شدند تا با حفاظت از ماشین‌های پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها بتوانند نقشی اثرگذار در ایمنی شهرها و کارخانه‌ها ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهری در خصوص نیاز به طراحی این سامانه در کشور گفت: پایش و حفاظت ماشین‌های دوار مانند پمپ، توربین، کمپرسور و فن بسیار مهم است و طبق استانداردAPI670‌، استاندارد معتبر بین‌المللی سیستم‌های حفاظت ماشین‌های دوار، وجود سیستم حفاظت ماشین‌های دوار در صنایع نفت، گاز، نیرو مانند توربین و کمپرسور الزامی است. بنابراین، طراحی و ساخت این سامانه‌­ها و دستگاه‌های پایشی حفاظتی از ماشین‌های دوار باعث راه‌اندازی این شرکت شد تا با کمک افراد متخصص این نیازها را عملی کنیم.

وی گفت: تمامی سیگنال­‌های حیاتی دستگاه‌­های دوار و همچنین سیگنال‌­های مربوط به ارتعاش، جریان و دما بر اساس مشخصات فنی سنسورها به صورت آنلاین پردازش می‌شوند. همچنین این سیستم در صورت بروز مشکل و ایجاد اختلال به طور کاملاً خودکار سیستم اصلی را کاملاً ایمن و خاموش می‌کند؛ چرا که کوچک‌ترین اختلال در سیستم‌های نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها می‌تواند یک فاجعه زیست محیطی یا انسانی به بار آورد. در حال حاضر این سامانه پایشی، پس از تأیید عملیاتی، در پتروشیمی بندر امام نصب شده است. پژوهشگاه نیرو نیز بر اساس نیازهای تجهیزاتی که در نیروگاه‌های کشور دارد در حال بررسی برای بومی‌سازی این سیستم در این مرکز دانش‌بنیان است تا پس از تأیید در نیروگاه‌های کشور هم از این سیستم پایشی و حفاظتی استفاده شود.

عضو هیات‌علمی دانشکده مهندسی هوافضا خاطرنشان کرد: واردات دستگاه‌های دوار در فهرست تحریم‌ها قرار دارد و از آنجا که فروش توربین‌ها، فن‌ها و سایر تجهیزات این‌چنینی بدون این دستگاه امکان‌پذیر نیست، عملاً این تجهیزات هم در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است و چون حضور این سیستم پایشی و حفاظتی ضروری است، تولید این دستگاه در داخل کشور مهم بود. ساخت این دستگاه پایشی و حفاظتی که عمدتاً از قطعات الکترونیکی تشکیل می‌شود، علی‌رغم تحریم‌ها توسط این تیم عملی شد.

برچسب‌ها پالایشگاه نفت دانشگاه صنعتی شریف نفت فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پالایشگاه نفت دانشگاه صنعتی شریف نفت پالایشگاه نفت دانشگاه صنعتی شریف نفت فناوری ماشین های دوار پالایشگاه ها نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ جلسه‌ای با حضور دکتر فراهانی مدیر ارتباط با صنعت و معاونین تحقیقات سازمان اتکا در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده میان دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل سالن جلسات معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

تفاهم‌نامه مذکور اسفند سال ۱۴۰۲ با هدف حل مسائل، رفع نیازها و کمک به هوشمندسازی سازمان اتکا منعقد شده بود.

در ابتدای جلسه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی شریف از قبیل پارک نوآوری و مجتمع فناوری متناسب با ماموریت و نیازمندی‌های سازمان اتکا معرفی شد.

سپس اقدامات انجام شده از زمان امضای تفاهم‌نامه همکاری در خصوص جلسات و بازدیدهای برگزار شده و نیازمندی‌ها و پیشنهادهای انجام پروژه تهیه شده مطرح شد.

در پایان دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و سازمان اتکا در محل مجتمع فناوری استاد رضا روستا آزاد افتتاح شد.

کد خبر 6087739

دیگر خبرها

  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • ایرانول با دانشگاه شریف هم پیمان شد