Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین ساده وند، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک در مورد مشکلات این ناوگان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

ناوگان حمل و نقل شهری اراک در حال حاضر به لحاظ تعداد و کیفیت خدمات رسانی دارای مشکل است و در این راستا دو راهکار در نظر گرفته شده است که حداکثر تا مهرماه مشکلات حل شود و خدمات رسانی به بالاترین میزان کیفیت برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تدابیر در نظر گرفته شده، هوشمندسازی ناوگان به معنای جامع و کامل است که در نظر است تمامی خدمات همچون زمان انتظار برای اتوبوس و اطلاع رسانی به مسافران به جهت مدیریت سفر درون شهری از طریق گوشی موبایل ارائه شود و پس از این باید نوسازی ناوگان به صورت کامل انجام گیرد.

در حال حاضر ناوگان حمل و نقل شهری اراک تنها ۷۵ دستگاه اتوبوس در اختیار دارد که فرسوده است و دائماً دچار نقص فنی می‌شوند که اگر موضوع استاندارد ۳۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده حل شود بخش عمده‌ای از مشکل حل می‌شود.

۴۰ دستگاه دیگر هم از سوی وزارت کشور خریداری می‌شود که اگر اختصاص یابد قطعاً ناوگان احیاء می‌شود و به حداکثر ظرفیت می‌رسد.

معیار‌های سنجش یکی از استاندارد‌های ۴۸ گانه ویژه اتوبوس‌های خریداری شده است، در کشور وجود ندارد که در این راستا یک دستگاه به خارج از کشور ارسال شده و ظاهراً استاندارد‌های آن اخذ شده و قطعا نهایتا تا دو ماه آینده مشکل حل شده و شماره گذاری انجام و وارد ناوگان می‌شود.

هوشمندسازی به توزیع اتوبوس‌ها در خطوط براساس نیاز کمک شایانی خواهد کرد و برنامه ریزی برای توزیع اتوبوس‌ها براساس اطلاعات دریافت شده از سامانه انجام می‌گیرد.

بررسی می‌شود که در کدام مناطق شهر تقاضای اتوبوس بیشتر است و بر این اساس تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد، حتی بر اساس این راهبرد مدنظر و اطلاعات دریافت شده از سامانه، در صورت نیاز، سرپناه‌ها یا ایستگاه‌های اتوبوس ممکن است جابجا شود.

هوشمندسازی شاه کلید رونق ناوگان حمل و نقل شهر اراک است و در حال حاضر فقط هوشمندسازی می‌تواند باعث ارتقای کیفیت و افرایش خدمات ناوگان باشد.

در مورد کمبود شدید اتوبوس در خطوط منتهی به دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اراک باید گفت که شهر اراک در دورانی دارای ۱۵۰ دستگاه اتوبوس بوده است، اما امروز این تعداد به حدود ۷۰ دستگاه فرسوده که گاهی دچار نقص فنی می‌شود، رسیده است.

حتی در برخی از خطوط فقط یک دستگاه اتوبوس مشغول خدمات رسانی است و مسلماً این امر باعث مشکلاتی برای شهروندان است، اما قطعاً با تزریق اتوبوس‌های جدید به ناوگان و هوشمندسازی، رونق ناوگان را پیش رو خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتوبوسرانی اراک شهرداری اراک ناوگان حمل و نقل دستگاه اتوبوس اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!

خستگی سفر با اتوبوس قطعا از هواپیما بیشتر است و پرسپولیس در آستانه یک دیدار حساس، سفر زمینی را انتخاب کرده است.

طرفداری | پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت.

پرسپولیس در چهارچوب جام حذفی، فردا باید برابر آلومینیوم اراک قرار بگیرد و این دیدار برای سرخ‌ها اهمیت بالایی دارد.

پرسپولیسی‌ها تصمیم گرفتند در آستانه این دیدار حساس به اتوبوس به اراک سفر کنند که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس با اتوبوس به اراک رفت!
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین