Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بیش از یک سال از تصویب قانون بند ذ تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 می‌گذرد و بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از جمله اداره برق، گاز، نفت، شرکت شستا و غیره نسبت به اجرای این قانون اقدام کردند اما شرکت مخابرات ایران از پذیرش و اجرای قانون استنکاف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخابرات در کش‌وقوس‌های فراوان، اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را منوط بر تخصیص بودجه از دولت می‌داند که پیش‌تر، زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه کمیسیون اجتماعی که با همین موضوع با حضور اعضا کمسیون، مدیرعامل مخابرات و سایر مسؤولین تشکیل‌شده بود، موافقت خود را با تخصیص سهم دولت (به‌عنوان دارنده بیش از 30 درصد از سهام مخابرات) جهت اجرای طرح اعلام و اشاره کرد که تصمیم‌گیری نهایی به عهده کنسرسیوم اعتماد مبین به‌ عنوان سهام‌دار عمده شرکت مخابرات است.

این حالی است که مدیران شرکت مخابرات ایران یک‌بار در زمستان سال 1400 با تفویض اختیار اجرای قانون توسط سهام‌داران عمده به هیئت‌مدیره، طی بخشنامه‌ای نسبت به جمع‌آوری مدراک ایثارگران و انجام آزمایش و طب کار مشمولین طرح تبدیل وضعیت اقدام کردند که نیروهای شرکتی ایثارگر برای انجام این مراحل، متحمل پرداخت هزینه شده اما به‌ یک‌باره شرکت مخابرات ایران به دستور رئیس هیئت‌مدیره با نادیده گرفتن قانون و صرفاً به بهانه نداشتن بودجه کافی به‌ نوعی ترک فعل کرده و از اجرای قانون امتناع ورزید.

استنکاف از اجرای قانونی که در پی آن سؤالی بزرگ را برای همگان باقی گذاشت و آن اینکه قانونی که یک‌بار توسط سهام‌دار عمده آن تائید شده چرا به گفته وزیر ارتباطات مجدداً می‌بایست توسط سهام‌دار تائید شود؟!

این در شرایطی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یکی از سهامداران عمده و تأثیرگذار در تصمیمات مجمع سهامداران مخابرات ایران، دومرتبه به‌ صورت کتبی موافقت خود را جهت اجرای این قانون اعلام کرده است.

از سویی دیگر سؤالی بزرگ‌تر پیش روی نیروهای شرکتی ایثارگر است و آن‌ هم اینکه شرکت مخابرات ایران به‌عنوان دارنده بیش از 80 درصد از سهام شرکت ارتباطات سیار چرا در اجرای طرحی که حتی نیازی به پرداخت ریالی مبلغ اضافی نیست و تنها می‌بایست مبلغی که بابت این نیروها به پیمانکار نیروی انسانی پرداخت می‌شود را به‌ عنوان مابه‌التفاوت حقوق، مستقیم به نیروی شرکتی پرداخت کند، ناتوان است؟!

در پی تجمعات متوالی نیروهای شرکتی ایثارگر شرکت مخابرات، اظهارات ضدونقیض مسؤولان شرکت، تأکید صریح نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ ویژه کمیسیون اجتماعی، حالا نوبت به مادران شهدا و خانواده‌های آن‌ها در سراسر کشور رسیده تا به این ساختار و چرخه معیوب تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شاغل در شرکت مخابرات واکنش نشان دهند و خواستار تعیین تکلیف نیروها شوند.

 

مادران شهدای سراسر کشور با نوشتن طومارهایی خطاب به فرمانده کل سپاه و امضا پای آن خواسته‌اند تا با تعجیل و تسریع در اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری شرکت مخابرات فریادرس نسل باقی‌مانده از ایثارگران باشند.

مادران رنج‌دیده شهیدان مطهر و ازدست‌رفته هشت سال دفاع مقدس که آرامش و امنیت فعلی نظام اسلامی و مملکت، مدیون جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌ها، رشادت و ایستادگی‌های آن عزیزان است چشم‌انتظارند تا فرمانده کل سپاه با اقدام جهادی و انقلابی مدافع ارزش‌های آن‌ها باشد و در اجرای قانون مصرح کشور، یاری‌گر آن‌ها باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مخابرات تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شرکت مخابراتی ها مادران شهدا ایثارگران مخابرات زارع پور سردار سلامی نیروهای شرکتی ایثارگر شرکت مخابرات ایران اجرای قانون تبدیل وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار داشت: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • تامین اجتماعی از اجرای قانون مرخصی زایمان دوقلوها امتناع می کند