Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اختصاص اعتباری به مبلغ 10 میلیارد تومان به منظور نصب سه سایت جدید و ارتقاء تکنولوژی چهار سایت موجود جهت تکمیل شبکه پوشش اینترنت 13 روستای شهرستان سوادکوه شمالی خبرداد.       
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل، اسماعیل اعزی سرپرست این اداره کل در جلسه جلسه بررسی وضعیت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان سوادکوه شمالی در محل فرمانداری این شهرستان ضمن ارائه گزارشی از روند آخرین فعالیت ها و برنامه های اداره کل اظهار کرد : گستردگی فعالیت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور بسیار زیاد که مهمترین اقدامات در دو حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطی به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار و همچنین توسعه،حمایت و تسهیل گری در حوزه فناوری اطلاعات می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

        
اعزی در خصوص وضعیت پوشش ارتباطی شهرستان سوادکوه شمالی تصریح کرد: اتصال کلیه مناطق شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات از طریق توسعه شبکه فیبر نوری، نصب سایت جدید و ارتقاء تکنولوژی سایتهای موجود از مهمترین اقدامات این اداره کل می باشد که همین منظور سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی جهت توسعه ارتباطات روستایی و تکمیل شبکه پوشش اینترنت 13 روستای شهرستان سوادکوه شمالی توسط وزارت ارتباطات لحاظ شد.
وی همچنین  با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان سوادکوه شمالی خاطر نشان کرد: از پرداخت تسهیلات و همچنین  صدور مجوزهای دفتر پیشخوان شهری و روستایی و ارائه تسهیلات کم بهره جهت حمایت از اشتغال آفرینی در این حوزه و همچنین تخصیص باجه های بانکی پست بانک روستایی از جمله اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که جهت رفاه حال مردم به ویژه روستاییان شهرستان سوادکوه شمالی در حال انجام است.         
پیر فلک سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان ‌اظهار کرد: نقش فناوری اطلاعات را در افزایش تولید، اشتغال و توسعه گردشگری در شهرستان سوادکوه بسیار با اهمیت است، در همین راستا تکمیل پوشش ارتباطات روستایی به منظور تحقق شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک در این شهرستان، مساعدت و همکاری همه جانبه مدیران حوزه فناوری اطلاعات استان را میطلبد تا شاهد رشد و رونق کسب و کارها و جذب گردشگران در شهرستان سوادکوه باشیم.    
گفتنی است این جلسه با حضور پیر فلک سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه شمالی، بخشی مدیر کل پست استان، صالحیان مدیر زیر ساخت استان، موسوی مدیر شعب پست بانک استان، محسنی مدیر مخابرات شهرستان، امامی منش معاون فرماندار، احمدی بخشدار مرکزی شهرستان نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص رفع مشکلات حوزه ICT شهرستان سوادکوه بررسی شد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اختصاص اعتبار 10 میلیارد تومان به منظور توسعه ارتباطات سوادکوه شمالی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان سوادکوه شمالی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد