Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی منصفی‌راد رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته علمی طرح ملی مشاغل خانگی که با حضور مدیرکل و معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است، بالغ‌بر یک‌هزار و ۳۰۰ نفر زیرپوشش قرار می‌گیرند که در فاز سوم این طرح در مرحله اتصال به بازار، تاکنون حدود یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به بازار فروش متصل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان سمنان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و در ثبت‌نام اولیه بیش از پنج هزار نفر متقاضی مشاغل خانگی ثبت‌نام کردند که پس از ارزیابی و مشاوره شغلی یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح زیرپوشش قرار گرفتند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: از این تعداد، امروز برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر اتصال به بازار انجام و برای ۹۶۱ نفر نیز شبکه فروش تشکیل شده است و در ماه‌های آینده کل سهمیه استان به بازار فروش متصل می‌شوند و پرونده طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان بسته خواهد شد.

منصفی‌راد ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، یکی از آیتم‌های توسعه اشتغال و از طرح‌های موفق در جهت توسعه اشتغال در کشور است؛ در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاد دانشگاهی و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و کارآفرینان اجرامی شود، با انجام مطالعات ملی و بین‌المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب‌شناسی طرح‌های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شد.

وی از برگزاری نشست‌های علمی «مشاغل آینده» و «آینده مشاغل» توسط جهاد دانشگاهی در کشور خبر داد و گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ارزشمند و اثرگذار جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال، برگزاری این نشست‌های علمی است و تاکنون ۴۵ نشست علمی مشاغل آینده و آینده مشاغل توسط معاونت آموزشی و کارآفرینی جهاد دانشگاهی در کشور برگزار شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان طرح ملی مشاغل خانگی اتصال به بازار مشاغل خانگی توسعه مشاغل خانگی مشاغل خانگی اتصال به بازار جهاد دانشگاهی استان سمنان یک هزار طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انسیه خزعلی با اعلام این خبر اظهار کرد: در این معاونت موضوع مشاغل خانگی به صورت ویژه حمایت می‌شود که صنایع‌دستی نیز در این موضوع قرار می‌گیرد. ما سعی می‌کنیم حمایت‌هایی را از این افراد داشته باشیم.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور افزود: به همین منظور تسهیلاتی را به بانوان فعال در مشاغل خانگی و نیز حوزه صنایع‌دستی تخصیص داده‌ایم و از این طریق از این بانوان حمایت می‌کنیم.

او با اشاره به فعالیت بانوان در حوزه صنایع‌دستی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد فعالان در حوزه صنایع‌دستی بانوان هستند. در همین راستا و با هدف حمایت از بانوان، در هر استان بازارچه‌هایی را پیگیری می‌کنیم و اعتبارات آن را تخصیص می‌دهیم و از این طریق به دنبال حمایت از بانوان هستیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: حمایت از بانوان سرپرست خانوار می‌تواند باعث توانمند شدن آنها و تقویت بنیان‌های خانواده شود و خوشبختانه رشته‌های صنایع‌دستی در این موضوع نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون گسترده استخدامی مشاغل کیفیت بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی هرمزگان
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • پول‌ های زیر فرش/ پردرآمدترین مشاغل خانگی کدام‌اند؟
  • ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی در مشهد دریافت کردند
  • صدور ۱۲ هزار پروانه مشاغل خانگی طی سال گذشته در هرمزگان
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟