Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بابایی ظهر یکشنبه در جریان سفر یک روزه به استان فارس و در حاشیه بازدید از واحد ثبتی ناحیه ۳ و ۴ شیراز، بررسی آخرین وضعیت حدنگاری در فارس را هدف از سفر خود به این استان عنوان کرد.

او با بیان اینکه خوشبختانه در حوزه منابع طبیعی اقدامات مطلوبی انجام شده، گفت: بیش از ٩٠ درصد از عرصه‌های ملی فارس دارای اسناد حدنگاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در جلسه شورای حقوق بیت‌المال که با حضور رئیس کل دادگستری فارس، مدیر امور اراضی و رئیس جهاد کشاورزی استان برگزار می‌شود، اجرای حدنگاری در اراضی زراعی را مورد بررسی خواهیم کرد تا منویات مقام معظم رهبری در خصوص حدنگاری اراضی در فارس هم پیگیری شود.

بابایی ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد حدنگاری تمام اراضی کشاورزی باشیم و تصریح کرد: تحقق این مهم موجب کاهش دعاوی و اختلاف و همچنین کاهش تعداد پرونده‌های تشکیلی در مراجع قضائی خواهد شد.

او ادامه داد: خوشبختانه با تعامل رئیس کل دادگستری فارس، دادستان مرکز استان و ارتباط خوب سازمان ثبت اسناد با ادارات ذی ربط در استان، شاهد حرکات خوب در مبحث حدنگاری هستیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی مراجعین در واحد ثبتی ناحیه ٣ و ٤ شیراز، گفت: عمده این مشکلات به عدم اطلاع از تشریفات فنی باز می‌گردد که در این راستا در بخشنامه‌هایی که به تمام واحدهای ثبتی ابلاغ کرده‌ایم، بر راه‌اندازی میز خدمت در واحدها تاکید شده است تا مراجعینی که از قوانین و فرآیندهای ثبتی اطلاعی ندارند، راهنمایی شوند.

بابایی ادامه داد: همچنین تاکید شده که از کارشناسان مجرب در میز خدمت استفاده شود.

وی یادآور شد: بخشی از مشکلات هم مربوط به مسائل ملی و قانونی به ویژه املاک و اراضی قولنامه‌ای است که متصرفین متقاضی سند هستند اما متأسفانه در قانون، احداث عیان را لازمه صدور سند اعلام کرده‌اند که رایزنی‌هایی انجام شده تا با احراز تصرف قانونی و معرفی ایادی قبلی، در صدور سند سخت گیری نشود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: بازنگری قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و املاک فاقد سند در مجلس نیز در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری فارس نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این استان بزرگترین حوزه قضائی کشور را داراست، گفت: هفت شهر جدیدالتاسیس در فارس داریم که برخی از آنها هنوز واحد ثبتی ندارند.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی از معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواست تا نسبت به استقرار واحد ثبتی در این شهرستان‌ها اقدام شود.

او فرسودگی ساختمان‌های ثبتی و استیجاری را یکی از چالش‌های سازمان متبوع در فارس عنوان کرد و خواستار بازسازی ساختمان‌ها شد.

مهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز در جریان این بازدید بیان کرد: روزانه بین یک هزار تا دو هزار نفر به این دو ناحیه ثبتی مراجعه می‌کنند، هرچند بخشی از این مراجعات را با استفاده از ظرفیت دفتر اسناد رسمی و برون سپاری کم کرده‌ایم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس افزود: برای افزایش پهنای باند در واحدهای ثبتی نیز اقدام شده است. به روز رسانی تجهیزات سخت افزاری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5529472

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حسن بابایی دادگستری فارس سيد كاظم موسوي بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا آمار کرونا ایلام بیرجند سنندج کنکور سراسری رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور واحد ثبتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده

رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام/ از رابطه با یک پورن استار تا خارج کردن اسناد طبقه شده
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم