Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یافتیان مشاور مدیرعامل شرکت مگا (مجری فروش اینترنتی خودرو)، با اعلام این خبر اظهار داشت: مهم‌ترین تفاوت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با سایر سیستم‌ها در این مورد است که با هدف تحمل فشار لحظه‌ای بسیار زیاد طراحی و اجرا شده است به طوریکه در روز اول ثبت‌نام نیز مشاهده کردیم که نزدیک به یک میلیون نفر به سایت مراجعه کردند؛ فشاری که در پرفشارترین روزهای کاری شلوغ‌ترین بانک‌ها نیز مشاهده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شرکت مگا یک شرکت نرم‌افزاری با سابقه نزدیک به ۲۰ سال است که در زمینه فروش خودرو به صورت آنلاین در طول سالیان گذشته تبحر پیدا کرده است، تصریح کرد: در این مدت فراز و نشیب های فراوانی را از بعد فنی و امنیتی پیموده ایم و تصور می کنیم امروز دانش بومی شده‌ای دارد که بسیار ارزشمند بوده و با توجه به تعدد کاربران در لحظه، هجوم هکرهای متعدد و در بازه های زمانی مختلف، راهکارهایی توسعه داده که در نوع خود کم‌نظیر است.

مشاور مدیرعامل شرکت مگا در زمینه طراحی و توسعه سیستم‌ها، مهم‌ترین اتفاق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از نظر فنی را پوشش‌دادن زیرساخت‌های امنیتی لازم دانست که از طریق آن برخی حملات خارجی خنثی شد، و به‌ طور همزمان فرق بین کاربر واقعی و کاربر غیر واقعی شناسایی شد و در یک محدوده زمانی مناسب، نرخ پاسخ‌ دهی قابل قبولی به وجود آمد.

یافتیان ادامه داد: تقریبا یک روز بعد از اینکه سامانه زیر فشار قرار گرفت، موفق شدیم که سیستم را به پایداری و ثبات برسانیم؛ حجم فشاری که برای خود ما نیز یک تجربه جدید بود. به جرئت می‌توانم ادعا کنم که معروف‌ترین سایت‌های ایرانی نیز چنین بار فشاری را تجربه نکرده‌اند. خوشبختانه موفق شدیم بعد از گذشت یک روز، پایداری مورد نیاز سیستم را به وجود بیاوریم.

وی در پاسخ به این سوال که تامین امنیت سامانه در چه سطحی صورت گرفته و چه تدابیری برای مقابله با هک‌شدن اعمال شده است؟ متذکر شد: حملات الزاما با هدف هک‌کردن سامانه صورت نمی‌گیرد، بسیاری از مواقع هدف این حملات، مختل‌کردن سیستم و تشدید عامل نارضایتی است. در واقع، وزارت صمت سامانه‌ای را مطرح کرده که قرار است عدالت را در تخصیص خودرو ایجاد کند و مطمئنا این موضوع منافع عده‌ای را به خطر می‌اندازد.

مشاور مدیرعامل مگا اضافه کرد: بیشترین تست امنیتی که می‌توان برای یک سامانه به ‌کار گرفت، در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو محقق شده و هسته این سیستم به مدت شش ماه مشغول گذراندن تست‌های امنیتی بوده است، تا از این طریق موفق شود آنچه که به ‌عنوان داده از سمت کاربر به سمت ما می‌آید را در بهترین وضعیت خود تضمین کنیم.

یافتیان در واکنش به این موضوع که چه سازوکاری برای جلوگیری از ثبت‌نام ربات‌ها و حفظ امنیت اطلاعات کاربران در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به کار گرفته شده است؟ گفت: ما اطلاعات را در چند مرحله ایزوله کرده و بعد عبور می‌دهیم. در نهایت رفتارهای کاربران و اطلاعات در چند مرحله تست شده و پس از ایزوله کردن اطلاعات، واکنش لازم نشان داده می‌شود. تمام این فرآیند در سامانه برای هر کاربر حدود ۱۵۰ میلی ‌ثانیه طول کشیده است.

وی در ادامه با توجه به اینکه بازخوردهای متفاوتی از کاربران دریافت کردیم که شامل بازخوردهای مثبت و منفی است و تمام این بازخوردها نقش داده‌هایی را ایفا می‌کنند که بر مبنای آن می‌توان به مشکلات کاربران پی برد، متذکر شد: بیشتر مشکلاتی که در بازخوردها منعکس شد، مشکلاتی غیرفنی بوده است، نه مشکل نرم‌افزاری؛ البته به جز موضوع روز اول که دلیل آن حملاتی بود که سیستم از داخل و خارج با آن مواجه شده بود و در کوتاه‌ترین زمان نیز برطرف شد. در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما این است که مواردی از جنس غیر فنی را با مراجع بالادستی هماهنگ کرده و با برطرف کردن آن‌ها، خدمات بهتری به کاربران ارائه کنیم.

این مقام مسئول در شرکت مجری فروش اینترنتی خودرو، اظهار کرد: بسیاری از سامانه‌ها پس از رونمایی از دسترس خارج می‌شوند یا کاربران را بر اساس کد ملی نوبت‌دهی می‌کنند. در حالی که چنین اتفاقی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو رخ نداد و در پرفشارترین زمان مراجعه کاربران، سامانه ما کمتر از ۳۰ درصد درگیری سخت‌افزاری داشته و از توان پشتیبانی بیشتر نیز برخوردار بوده است.

مشاور مدیرعامل شرکت مگا در زمینه طراحی و توسعه سیستم‌ها افزود: نباید فراموش کرد که ما این سیستم را در مدت‌زمان خیلی کوتاه طراحی و اجرا کردیم، و با وجود اینکه هسته آن از ۱.۵ سال پیش وجود داشته و روی آن کار شده، اما واقعیت آن است که همین هسته نیز در این فرصت محدود با توجه به نیاز وزارت صمت شخصی‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در شرکت مگا توجه ویژه ای به بحث امنیت از زوایای مختلف داریم، اضافه کرد: تست های مکرر در بررسی فرایند ها، استفاده از پروتکل‌های ایمن، حساسیت ویژه روی دریافت دیتا تنها از طریق بستر های داخلی، رمزگذاری اطلاعات مهم و ذخیره سازی اطلاعات ثبت شده در سامانه در شرایط کاملا ایمن و ده‌ها فاکتور امنیتی ویژه دیگر از نیازمندی‌های اولیه ما در توسعه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به حساب می‌آمده که به خوبی مدیریت شده است.

یافتیان در خصوص برخی خطاهای رخ داده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مانند اعلام اسامی برندگان قرعه کشی و ... تاکید کرد: تمام تلاش ما حراست از سلامت سامانه از بعد فنی پروژه است و البته که باید در نظر داشت گاها خطای انسانی و یا خطاهای بیرونی که ماهیت فنی ندارند نیز ممکن است اثرات مخربی بر روی نتیجه کار همه دست‌اندرکاران داشته باشد که گاها قابل اجتناب نیست. و بخش اعظمی از اخبار نه چندان مثبتی که در رابطه با این سامانه منتشر شد از بعد فنی نبوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاربران و ثبت‌نام کنندگان واقعی، همه این زنجیره را از مرحله اول که ثبت‌ نام خودرو است تا قرعه کشی و تحویل آن را یک فرایند یکپارچه می‌بینند و فارغ از اینکه چه واحدهایی در آن دخیل هستند خواه فنی باشند خواه غیر فنی، انتظار بهترین عملکرد را از آن دارند، که انشالله به واسطه تلاش های شبانه روزی همکاران‌مان در بخش های مختلف صنعت، از وزارتخانه تا خودروسازان شاهد بهبود این فرایند و در نهایت رضایت حداکثری خریداران باشیم.

کد خبر 1647460

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشاور مدیرعامل شرکت مگا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟

به گزارش خبرآنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در سال جاری، اولین محموله از سامانه موشکی پدافند هوایی نسل بعدی اس-۵۰۰ را دریافت خواهند کرد. اعلامیه وزیر دفاع روسیه که از سوی خبرگزاری دولتی TASS گزارش شده، نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در توانایی‌های نظامی روسیه است.

شویگو تصریح کرده است که سامانه اس-۵۰۰ در دو نوع تحویل می‌شود: سامانه‌های موشکی دوربرد دفاع هوایی و مجتمع‌های دفاع ضد موشکی. علاوه بر این، برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای تأمین سامانه‌های دفاعی دیگر ازجمله سامانه‌های موشکی پدافند هوایی S-۴۰۰ و S-۳۰۰V۴، سامانه‌های موشکی Buk-M۳ و Tor-M۲U و ایستگاه‌های راداری نسل بعدی در دست اجرا است.

تاریخچه اس-۵۰۰

سامانه پدافندS-۵۰۰ که به سیستم دفاع هوایی پرومتئوس معروف است، در شرکت دفاع هوایی و فضایی Almaz-Antey توسعه پیدا کرده و برای خنثی کردن طیف گسترده‌ای از تهدیدات ناشی از فناوری‌های هوافضای فعلی و آینده در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف طراحی شده است.

توسعه اس-۵۰۰ از سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) و به دنبال استقرار موفق سامانه اس-۴۰۰ روسیه آغاز شد. طراحی این سامانه، نخست در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد، اما تولید پیوسته آن با تأخیرهای متعددی همراه بوده به‌طوری‌که بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها، تولید منظم و پیوسته آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

اس-۵۰۰ قرار است که بازی پدافند را تغییر دهد؛ چراکه بنا به اعلام مقامات رسمی روسیه، این سامانه می‌تواند با هواپیماهای نسل پنجم (پنهان‌کار و رادارگریز)، ماهواره‌های مدار پایین و طیفی از تهدیدات موشکی مقابله کند. البته سامانه اس-۵۰۰ آزمایش‌های سختی را برای تأیید قابلیت‌های خود انجام داده است.

در ماه مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷)، روسیه اعلام کرد که «طولانی‌ترین آزمایش موشکی زمین به هوای جهان» را انجام داده و با هدف قرار دادن موفق هدفی در فاصله نزدیک به ۴۸۲ کیلومتر، توان این سیستم را نشان داد. هم‌چنین در زمستان گذشته، گزارش‌هایی منتشر شد کهS-۵۰۰ به طور مؤثر، اهداف هایپرسونیکی را ردیابی و رهگیری کرده است که انعطاف‌پذیری و مناسب بودن آن را در شرایط متغیر امنیتی برجسته‌تر می‌کند.

ویژگی‌های سامانه دفاع هوایی اس-۵۰۰ پرومتئوس

روسیه ادعا می‌کند که سامانه موشکی ضدهوایی اس-۵۰۰ توانایی مقابله مؤثری با طیف گسترده‌ای از تهدیدهای هوایی فعلی و آینده ناشی از دشمنان بالقوه در ارتفاع‌ها و سرعت‌های مختلف دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته این سیستم، توانایی ظاهری آن در خنثی کردن تهدیدات در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف است. همچنین انعطاف‌پذیری بالای آن در برابر تداخل الکترونیکی، بقای آن را در سناریوهای جنگی چالش‌برانگیز افزایش می‌دهد و از کارایی آن حتی در مواجهه با تاکتیک‌های پیچیده جنگ الکترونیکی اطمینان حاصل می‌کند.

اس-۵۰۰ که به‌عنوان جانشین سیستم‌های موشکی قدیمی A-۱۳۵ طراحی شده، قرار است مکمل سیستم‌های اس-۴۰۰ روسیه باشد و شبکه دفاعی جامعی را تشکیل دهد. هدف از استقرار آن، حفاظت از مراکز مهم اداری و صنعتی در روسیه و تقویت زیرساخت امنیت ملی در برابر تهدیدات هوابرد است.

سامانه S-۵۰۰ مانند اسلاف خود در زرادخانه دفاع هوایی روسیه، سازگاری را به‌عنوان ویژگی اصلی خود به نمایش می‌گذارد. این سامانه متناسب با تهدیدات، قادر به پرتاب انواع مختلفی از موشک‌ها و الزامات عملیاتی خاص است که تطبیق‌پذیری و کارایی آن را در مقابله با خطرات در حال تکامل هوایی افزایش می‌دهد.

بر اساس جزئیات منتشرشده در مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک، اس-۵۰۰ شامل چهار فروند موشک زمین به هوای دوربرد ۴۰N۶M یا دو رهگیر ۷۷N۶ است که روی یک پرتابگر نصب شده‌اند. موشک‌های دوربرد ۴۰N۶M تا ۴۰۰ کیلومتر برد مؤثر دارند، درحالی‌که رهگیرهای سری ۷۷N۶ می‌توانند تا شعاع ۶۰۰ کیلومتری را پوشش دهند.

این سامانه از مجموعه راداری پیچیده‌ای بهره می‌برد که به ازای هر باتری از چهار وسیله نقلیه راداری تشکیل می‌شود. این مجموعه شامل رادار شناسایی ۹۱N۶E(M) باندS ، رادار شناسایی ۹۶L۶-TsP باندC ، رادار درگیری چند حالته ۷۶T۶ و رادار درگیری ضد موشک بالستیک ۷۷T۶ است.

این سامانه‌های راداری پیشرفته به اس-۵۰۰ امکان می‌دهند تا اهداف بالستیک و هوابرد را در فواصل قابل‌توجهی شناسایی کند به‌طوری‌که شعاع شناسایی تا ۲۰۰۰ کیلومتر برای اهداف بالستیک و ۸۰۰ کیلومتر برای تهدیدات هوابرد گسترش می‌یابد. ارتفاع اوج پرواز موشک‌های رهگیر حدود ۱۸۵ کیلومتر اعلام شده است. سیستم اس-۵۰۰ می‌تواند طی ۳ تا ۴ ثانیه پس از شناسایی هدف، واکنش نشان دهد و هم‌زمان علیه ۱۰ هدف وارد عمل شود.

اس-۵۰۰ علیه موشک‌های هایپرسونیک

شرح عکس: موشک هایپرسونیک کینژال، سوار بر جنگنده میگ ۳۱

کرملین هم‌چنین ادعا کرده است که اس-۵۰۰، تنها سلاحی است که می‌تواند موشک‌های هایپرسونیک کینژال روسیه را رهگیری کند. موشک کینژال که از هوا پرتاب می‌شود، به دلیل سرعت‌های فراصوت (هایپرسونیک، بیشتر از ۵ ماخ) و مانورپذیری‌اش، چالش مهمی را علیه سیستم‌های دفاعی و پدافندی ایجاد می‌کند. در مقابل، اوکراینی‌ها مدعی شده‌اند که موشک‌های هایپرسونیک کینژال را با سامانه آمریکایی پاتریوت در جنگ جاری سرنگون کرده‌اند.

شایان ذکر است که هزینه هر سیستم اس-۵۰۰ در حال حاضر ۲٫۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

منبع: اوراسیا تایمز

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899206 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • قیمت «ریرا» چقدر است؟ «ریرا» دقیقا کی عرضه می‌شود؟
  • مسئولان پاسخگوی قطعی سامانه معاینه فنی خودرو‌های سنگین نیستند
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد