Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در هفتاد و پنجمین جلسه خود میزبان علیرضا زاکانی شهردار تهران بودند تا درخصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران و نمایشگاه بوستان گفت و گو گزارش ارائه کند اما زاکانی در این جلسه بیشتر به ارائه گزارش از عملکرد ده ماهه شهرداری پرداخت.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از سخنان شهردار واکنش‌های متفاوتی از موافق و مخالف نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح کاهش زمان صدور پروانه ارائه نشد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پس از سخنان شهردار اظهارداشت: درخصوص صدور پروانه یک مصوبه داشتیم در آن مصوبه درخواست کرده بودیم شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه یک طرح ارائه دهد، از پاییز سال گذشته تاکنون متاسفانه هنوز ارائه نشده است. 

چمران گفت: در ارتباط با پروژه های عمرانی در درجه اول اهمیت پروژه یادگار امام است، می تواند شرایط مثل بزرگراه امام علی باشد، در دوره گذشته تکمیل این پروژه را تعطیل کردند.

وی افزود: تونلی که به نام شهید متوسلیان نامگذاری شده اهمیت چندانی مانند بزرگراه یادگار امام ندارد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه شهر آفتاب بسیار مهم است، اینجا خدمت عزیزان عرض می کنم اصلا موافق نیستیم آدم‌ها زیاد شوند؛ راه اندازی این نمایشگاه با جذب نیرو ارتباطی ندارد.

انتقاد از فروش ساختمان شرکت واحد برای پرداخت حقوق

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز اظهارداشت: گزارشات آقایان زاکانی و شفیعی در حوزه حمل و نقل، مدینه فاضله است و زمان منتظر ما نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اقدام عملی این گزارش در کجا نشان داده می‌شود؟ گفت: آقای زاکانی در گزارشی که برای فروردین و اردیبهشت درباره درآمد شهرداری داده شده، ۶ هزار میلیارد تومان کسری داشتیم.

کاشانی همچنین به فروش ساختمان شرکت واحد به قیمت یک هزار و ۶۰۰ میلیارد برای پرداخت حقوق اشاره کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های آینده حتما شهر آفتاب، ساختمان همشهری، ساختمان اطلاعات، ساختمان همشهری را خواهیم فروخت.

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر قرار باشد در بهترین زمان سال نتوانیم درآمد حاصل کنیم مشکلات زیادی خواهیم داشت.  

وی افزود: قرار بود در معاونت شهرسازی حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد حاصل شود اما این اتفاق نیفتاده است.

کاشانی گفت: ۹۰ کلان پروژه را مطرح کردید که چشم انداز ۱۰ ساله دارد اما ما سال آینده برنامه چهارم توسعه شهر خواهیم داشت.  

شکوفایی در شهر نمی‌بینیم

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران نیز درباره سخنان شهردار تهران عنوان کرد: درخواست داریم برنامه‌هایی که شهرداری دنبال می‌کند مطابق با برنامه هایی باشد که شورای شهر تهران تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی چشم انداز ۱۰ ساله در شان قانونگذار است نه دستگاه اجرایی، گفت: شهرداری اعلام می‌کند که در ۵ سال آینده ۱۵۹ کیلومتر مترو خواهد ساخت اما اگر شهرداری تمام بودجه خود را به حوزه مترو اختصاص دهد باز این امکان وجود ندارد.

تشکری هاشمی تاکیدکرد: برای پروژه های عمرانی که شهرداری اعلام کرده است درخواست داریم که روزشمار تعیین شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارشات مدیران شهری با یکدیگر متفاوت است، تاکیدکرد: در ۱۱ ماهه گذشته اقدام شکوفایی در شهرداری تهران نمی بینیم.

وی تأکید کرد که ورود ۶۳۰ واگن مهم است و سهم ۱۵ درصدی آن را هنوز هیچکس پرداخت نکرده است.

تشکری هاشمی ادامه داد: جای طرح های انسان محور بسیار مهم است اما پروژه های عمرانی شهرداری خودرو محور است.

توقع داشتیم شهردار عملکرد ارایه کند، نه برنامه 

 ناصر امانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه بنده فکر کردم در جلسه انتخاب شهردار هستیم، گفت: ۱۰ ماه از حضور آقای زاکانی در شهرداری گذشته و توقع داشتیم گزارش عملکرد ارائه دهند.

وی اظهارداشت: حجم موضوعاتی که آقای زاکانی مطرح کردند نشان می دهند مدیریت شهری کار زیادی دارد؛ آیا منابع و تیم خوبی برای انجام برنامه ها هماهنگ شده است؟

امانی تاکید کرد که اولویت بندی مسائل شهری مهم است، مشکل امروز تهران آلودگی هوا، حمل و نقل و بافت فرسوده، از مشکلات تهران است.

عضو شورای تهران با بیان اینکه در صحبت های آقای زاکانی به آلودگی هوا اشاره نشد، افزود: اگر شهردار تهران به این سه موضوع به صورت ویژه توجه کند، نامشان در تاریخ بلدیه می‌ماند.

امانی بیان کرد: ما مرداد ماه ۱۴۰۴ باید این صندلی را تحویل دهیم، برای ۱۰ سال آینده ما مسئول نیستیم برای سه سال آینده بگویید می‌خواهید چیکار کنیم.

وی‌ گفت: ما برنامه جامع مدیریت شهر، برنامه سه ساله سوم توسعه شهر و طرح تفصیلی را داریم که شهرداری تهران بر این محورها حرکت کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران در سخنان خود درباره منابع مالی گفتند، هرکاری می‌کنیم از جیب مردم تهران است، اظهارداشت: این جلسه شورای شهر که از صبح ساعت ۹ نشستیم از جیب مردم تهران است؛ اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود درباره آن توضیح دهید، ارائه برنامه ۱۰ سال آینده، لزومی ندارد.

امانی خاطرنشان کرد: درباره مسکن استیجاری هنوز من پاسخم را دریافت نکردم که شهرداری می‌خواد چه کند.

انتقاد از سیاه‌نمایی اعضای شورای شهر 

 پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز اظهارداشت: دوستان شورای شهر در این جلسه به سیاه‌نمایی روی آوردند، اینکه فقط نقاط ضعف شهرداری را بگوییم هنر نیست این نمایش سیاه‌نمایی است.

وی گفت: گزارش شهردار تهران نمایش تحول در شهر است آنچه ما می خواستیم شهرداری دنبال می‌کند.  

سروری ادامه‌داد: شهردار تهران جسارت دارد و ۹ ماه است که کار خود را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه حمل ونقل در کجای دنیا چندماهه نتیجه داشته است، افزود: اقدامات اولیه باید در این خصوص انجام شود؛ ۷۷ هزار یورو برای توسعه حمل و نقل در جلسه سران قوا مطرح شده یعنی کار انجام شده است.

سروری با بیان اینکه در صحبت‌های اعضای شورا حرفی از طرح‌های منجمد شده گفته نشد، گفت: در واکنش‌های اعضا فقط اشاره به نکات منفی اشاره شد.

وی با طرح این پرسش که مصوب شدن یک طبقه اضافه در بافت فرسوده کار نیست؟ عنوان کرد: شما اعضای شورای شهر همواره حرف از مشوق های ساخت‌وساز در این بافت ها حرف میزدید، این را اقدام مهم نمی‌دانید؟

نائب رئیس شورای شهر تهران افزود: ۱۲۵۹ هکتار افزایش فضای سبز شده است، این اقدام نیست؟ فقط می‌آیید روزشمار می‌کنید و می‌گویید هیچ کاری انجام نشده است؟

سروری خاطرنشان کرد: البته از شهردار تهران می‌خواهیم در جلسات آینده در چند مورد فقط گزارش دهند تا بتوانند مفصل توضیح دهند.

شورای شهر و شهرداری تهران در کنار یکدیگر هستند

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری تهران در کنار یکدیگرند و نباید طوری رفتار کنیم که انگار در ۱۰ ماه گذشته هیچ اتفاقی در شهر نیفتاده است.

وی‌ گفت: پروژه‌های کلان به سرعت پیش نمی‌رود، بسیاری از پروژه‌ها در سال آخر مدیریت شهری نتیجه خواهد داد.

آخوندی عنوان کرد: حضور شخص شهردار تهران در همایش سرمایه‌گذاری بسیار مهم است چراکه سرمایه گذار با حضور شهردار تهران دلگرم تر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: موانع سرمایه گذاری در تهران باید حل شود، سرمایه گذار نباید دغدغه‌ای دیگری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پروژه های منطقه‌ای و کوچک هم جذب سرمایه گذار خوب است.

انتقاد از ایجاد فضای گالیوری در شورا

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران اظهارداشت: آنچه دوستان در شورا تحت عنوان آرزوهای بزرگ بیان کردند، من آرزوی بزرگ نمی دانم.  

وی گفت: فضایی در شورا نباید ایجاد شود که آدم یاد سریال گالیور بیافتد و دائم بگوییم نمی‌شود و از واژه‌هایی مثل آرزوهای بزرگ استفاده کنیم.

نادعلی عنوان کرد: امروز اگر در شورای شهر هستیم و شهردار تهران را انتخاب کردیم با توجه به تفکر انقلابی انتخاب کردیم و نباید دائم موج منفی ارسال کنیم.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: از معاون شهرداری می‌خواهیم بیشتر در کمیسیون‌ها حضور پیدا کنند تا به ادبیات مشترک برسیم.

درباره وضع موجود دلهره برای مردم ایجاد نکنید

مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز عنوان کرد: اداره شهر تهران، کاری سخت و طاقت فرسا و توسعه آن به مراتب سخت‌تر است.

وی گفت: از همکارانم در شورا می‌خواهم هرکس نظر داد در واکنش به آن نظری دیگری داده نشود.

عباسی بیان کرد: درخصوص مراسم سلام فرمانده اقدام خوبی رخ داد و جا دارد از معاونت فرهنگی اجتماعی در این خصوص تشکر کنیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: بهتر است شهرداری و شورای شهر برای نشان دادن وضع موجود بیشتر از این دلهره برای مردم ایجاد نکند.  

وی ادامه داد: شورای شهر اگر موضوعاتی را مطرح می‌کنند بابت تجربه و نگرانی است که درخصوص مشکلات دارند و تمام شورا از رفع مشکلات استقبال می کنند.

ضرورت توجه به وجود ذرات ۱۰ میکرون در هوای پایتخت/ساخت ام.آر.اف با افق بلند مدت باشد

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خواستار ارائه گزارشی از رضایتمندی مردم از حوزه‌های مختلف شهرداری شد.

پیرهادی با بیان اینکه امروز یکی از روزهای آلوده شهر تهران است، گفت: در قانون آلودگی هوا به ذرات معلق ۲.۵ میکرون توجه می‌شود اما به ذرات ۱۰ میکرون توجهی نمی‌شود.

وی تاکید کرد: هرچند آلودگی هوا و رسیدگی به آن از وظایف اختصاصی شهرداری ها نیست و بیش از ۲۰ دستگاه دیگر نیز در این خصوص مسوولیت دارند اما مشخص نیست که این دستگاه‌ها چقدر از مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند. لذا برای اینکه مطابق سنوات قبل به ویژه در فصول سرد و پیدایش وارونگی، با بحران مضاعف آلودگی هوا مواجه نشویم لازم است که هر چه زودتر تدابیر درستی اندیشیده شود.

پیرهادی از شهردار تهران خواست با توجه به حضور در هیات دولت، موضوع آلودگی هوا و پدیده نوظهور گرد و غبار و ذرات معلق بالاتر از ۱۰ میکرون که مدتی است شهر تهران را با چالش های بزرگی روبرو کرده است را پیگیری کند.

وی همچنین با اشاره به موضوع ساخت MRF گفت: این موضوع در پسماند مهم است و استارت آن در دوره قبل بوده اما یکی از ضعف های آن بی‌توجهی به اتاف، ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی است.

وی خواستار ایجاد MRF ها با توجه به افق و چشم‌انداز طولانی مدت شد و گفت: برای نمونه در کوهک MRF ایجاد شده اما زمین‌های اطراف آن ممکن است در آینده ساخته شود و باید به ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی این پروژه ها توجه ویژه شود.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بحث حقوق و مزایای کارکنان رسمی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: بحث حقوق پرسنل در دولت اصلاح و ترمیم شده اما درباره کارمندان شهرداری به رغم تلاش‌های انجام شده، هنوز دچار مشکلاتی است.

وی ادامه داد: این که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، افزایش حقوق بیش از ۵۰ درصدی برای برخی کارکنان در نظر گرفته شده است، اقدامی بجا و صحیح است اما این موضوع که اغلب کارمندان رسمی سهمی از این افزایش یکسان ندارند و تنها ۱۰ درصد شامل افزایش حقوق می شوند عادلانه نیست و قطعا این امر موجب دلسردی و بی انگیزگی کارکنان زحمت کش شهرداری خواهد شد.

وی از شهردار تهران خواست این موضوع را در هیات دولت و مجلس شورای اسلامی پیگیری کند.

مشارکت بخش خصوصی  غیر ممکن ها را ممکن می کند

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: بازخورد کارهای بزرگ در درازمدت خود را نشان می دهد و درخواست دارم گزارش پیشرفت این اقدامات به شورا و مردم در مقاطع مختلف داده شود تا شهروندان طعم شیرین تحولات در شهر تهران بچشند.  

صادقی افزود: نکته بسیار مهم بحث برگزاری همایش  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران بوده که قرار است با مشارکت بخش خصوصی از داخل و  خارج برگزار شود.  

وی اظهار داشت: اتفاق بزرگی در حال انجام است و شهد شیرین این اقدامات را نباید با سیاه نمایی ها و عنوان آرزو دانستن و تاکید بر عدم تحقق آن تلخ کرد.

صادقی گفت: یکی از اقداماتی که می تواند در اجرای  کارهایی که همه فکر می کنند انجام نمی شود به کار آید مشارکت بخش خصوصی است و امیدواریم توجهات لازم به این امر بشود.

ادامه دارد...

برچسب‌ها پرویز سروری شورای شهر جلسه علنی شهرداری تهران مدیریت شهری علیرضا زاکانی مهدی چمران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرویز سروری شورای شهر جلسه علنی پرویز سروری شورای شهر جلسه علنی شهرداری تهران مدیریت شهری علیرضا زاکانی مهدی چمران شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای شهر تهران شورای شهر تهران نیز شهرداری تهران رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شهردار تهران آقای زاکانی اعضای شورای آلودگی هوا اعضای شورا مدیریت شهر سیاه نمایی سال آینده بسیار مهم حمل و نقل پروژه ها ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمدخزاعی رئیس سازمان سینمایی در بازدید از بنیاد سینمایی فارابی و شورای فیلم اولی ها با تقدیر از زحمات و تلاشهای بی وقفه اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول گفت ؛ امید بسیاری از جوانان و علاقمندان به فیلمسازی و سینما به همین شوراست و طبق گزارش هایی که از طرق مختلف به سازمان رسیده است این شورا با دقت و پویایی ، عملکردی شفاف و قابل دفاع را از خود به جا گذاشته و چهره های مستعد ، توانمند ، قابل اعتنا و آینده دار را به سینمای ایران معرفی کرده است .

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به متقاضیان زیاد از اقصی نقاط کشور برای حضور در جمع حرفه ای فیلمسازان با توصیه ی اکید به اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم سازان اول عنوان کرد ؛ آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان ، تازه نفس و با انگیزه به عرصه ی سینمای کشور است که سالیان طولانی در این بخش کمتر مورد توجه قرار گرفته اند بنده معتقدم سینماگران حرفه ای هم از این برنامه و راهبرد سازمان سینمایی استقبال می کنند و چنانچه هر کس با نگاه منصفانه به این مسیر نگاه کند قطعا نتیجه ی حاصله را تحسین خواهد کرد . شاهد ادعای بنده کارگردانان جدیدی ست که از همین شورا تاییدیه گرفته و وارد عرصه ی حرفه ای شده اند و در جشنواره های دو دوره ی گذشته جوایز مهمی کسب کرده اند. در کنار جوانان با استعداد و متعهد و آینده دار برای سینمای ملی کشورمان نباید از تجربه و تخصص پیشکسوتان غافل شویم ،سینمای ملی و اسلامی ایران برای توسعه در حوزه های مختلف ملی و بین المللی باید از همه ظرفیت های کشور بهره مند شود.
خزاعی در ادامه گفت:امسال برای حمایت از ده فیلم اولی البته فیلم های ارزان قیمت مبلغی را در بودجه فارابی مصوب کرده‌ایم که به صورت جدی تر حمایت از جریان نسل نو آغاز شود.
 
خزاعی در ادامه افزود: من به آینده و افتخارات بزرگ این نسل متفکر و متخصص و متعهد امیدوارم نسلی که درک بالایی از زبان تصویر دارد و شناخت خوب از مسائل کشور و از دغدغه های ملی دارد و تلاش خواهد کرد که افتخارات این کشور را در عرصه های داخلی و خارجی به تصویر کشد.
سینمای ایران به متفکرین جدید و اندیشه های نو و بدیع با دغدغه های ملی و دینی احتیاج دارد، فیلمسازانی که تفکر را درآثار شبه روشنفکری و جشنواره زده نمی داند و ارتباط با مخاطب نیز در دغدغه های آنها مشاهده می شود. راه اندازی و بررسی مجوزهای کارگردان اولی در حوزه تخصصی بدور از جریان سرمایه داری که قبلا بر این حوزه احاطه داشت و تعیین کننده بود.

در پایان خزاعی ضمن تشکر از شورا و مدیر عامل فارابی آقای زین العابدین خواست یک مراسم ویژه جهت معرفی به تهیه کننده ها و سرمایه گذاران و نهادهای تولید کننده برگزار گردد در این جلسه درباره پرونده یکی از متقاضیان به صورت نمونه بحث و بررسی شد و رئیس سازمان در جریان چگونگی ارزیابی ها و تصمیم گیری اعضای شورا قرار گرفت . این جلسه با حضور اعضای شورای تایید صلاحیت فیلم اولی ها ، مجید زین العابدین ، رسول صدرعاملی ، حبیب ایل بیگی ، محمدرضاعرب ، مجید اسماعیلی ، مهدی آذرپندار ، امیربوالی و روح الله سهرابی برگزار گردید . مسئولیت دبیری این شورا را فرزاد اژدری بر عهده دارد.

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در تهران به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتقاد رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از کور شدن نمای بوستان‌های تهران