Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با همکاری پرفسور گرجی مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد پل ارتباطی میان دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و اوسنابروک آلمان ایجاد شد تا فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی میان دو کشور توسعه یابد.

مجید غیور مبرهن گفت: پس از این تفاهم، کار‌ها در سطح بین‌الملل با هدف ارائه خدمات مختلف به شکل قابل توجه انجام می‌شود، ضمن اینکه مسئولان مرکز صرع دانشگاه اوسنابروک آلمان هم در حال حاضر با مدرسه صرع مشهد همکاری قابل توجهی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: انتقال تکنیک‌های پیشرفته از آموزش و پژوهش به درمان را پس از این تفاهم‌نامه داریم. با موافقت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نمونه‌های موفق اجرا شده در مرکز یونسکو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با کشور‌های مختلف از جمله آلمان اجرایی می‌شود.

 معاون پژوهش وفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ماه‌های گذشته تفاهم‌نامه‌های همکاری زیادی با کشور‌های مختلف همچون سوئیس، عراق و تاجیکستان داشته است و در آخرین مورد از همکاری‌های فی‌مابین قرارداد همکاری مشترک میان دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و اوسنابروک آلمان را به امضا رساندیم.

رئیس مرکز صرع دانشگاه اوسنابروک آلمان گفت: در قالب این قرارداد میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز صرع دانشگاه اوسنابروک آلمان تبادل اطلاعات و دانش داریم و بابت همکاری به‌وجود آمده میان دو دانشگاه بسیار خرسندیم.

کریستوفر کلینگ‌هوس  گفت: افرادی که سال‌ها در این زمینه کار کردند به ایران می‌آیند و از این بابت خوشحال هستند، ضمن اینکه شرایط حضور ایرانی‌ها در آلمان هم فراهم شده است.

او گفت: به دنبال انجام کار‌های تشخیصی و درمان جراحی هستیم. با امضای این تفاهم‌نامه به دنبال اجرای روش‌های تشخیصی تخصصی الکترود در مشهد هستیم و امیدواریم که شاهد خروجی‌های بسیارخوبی هم در این خصوص باشیم.

رئیس مرکز صرع دانشگاه اوسنابروک آلمان گفت: دانشگاه ما این آمادگی را دارد تا در راستای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در سطح بین‌الملل زمینه ایجاد همکاری مشترک با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه در موضوع صرع را فراهم آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری های علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد علوم پزشکی مشهد تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و نود و یکمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "راحله اکبری"، بیمار ۶۱ ساله مرگ مغزی ساکن تربت حیدریه معرفی شده از بیمارستان امام حسین (ع) آن شهرستان پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کبد زنده یاد اکبری به مردی ۵۷ ساله ساکن مشهد که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

وی ادامه داد: قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

اهدای قلب جوان مرگ مغزی

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: اهدای قلب جوان مرگ مغزی شده ۲۱ ساله در بیمارستان امام رضا(ع)مشهد جان مرد ۵۳ ساله ساکن تربت جام را نجات داد.

محمد عباسی اظهار کرد: صد و چهاردهمین عمل پیوند قلب بر روی این بیمار مبتلا به نارسایی قلبی در مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی امام رضا(ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

وی ادامه داد: قلب جوان اهدا کننده که دچار مرگ مغزی شده بود در مرکز دیالیز و پیوند اعضای بیمارستان منتصریه مشهد دریافت و در بخش جراحی قلب باز بیمارستان امام رضا(ع) به این بیمار پیوند شد.

رییس تیم پیوند قلب دانشگاه علوم پزشکی مشهد حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: این بیمار در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه(آی.سی.یو) قلب باز، بستری است و دوران نقاهت را طی می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت