Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: وضصعیت ترافیکی با ۱۳۷ دوربین پایشی درون شهری در استان مرکزی رصد می‌شود. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی ظهر امروز در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی اظهار داشت: از نخستین روز فروردین ماه تا شش فروردین ماه شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای بودیم که با اجرای طرح نوروزی و حضور و هم‌افزایی با پوشش کل محورهای اصلی از 8 تا 14 فروردین با وجود افزایش مسافرت‌ها به کاهش تصادفات و متوفیان انجامید بنابراین برای کاهش تصادفات در اربعین با برنامه‌ریزی می‌توان این طرح را مجدد اجرا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: علی‌رغم 5 درصد کاهش تلفات سه ماهه در سطح استان، شاهد افزایش مجروحین بوده‌ایم که یکی از علل آن افزایش سرعت رانندگان است بنابراین باید مدیریت سرعت برای همه استان‌ها 10 کیلومتر درون شهری و 13 کیلومتر برون شهری انجام شود که این اقدام می‌تواند به کاهش تصادفات سطح استان کمک کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: طبق ابلاغیه اردیبهشت‌ماه باید شهرهای بالای پنج هزار نفر از ظرفیت هوشمندسازی استفاده و پایش تصویری صورت گیرد در صورت اجرای این طرح بسیاری از تصادفات کاهش می‌یابد بنابراین باید از این ظرفیت به نحو مطلوب برای امنیت و کاهش تصادفات استفاده کرد.

مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در حوزه دوربین‌های پایشی، 137 دوربین در حوزه درون شهری وجود دارد که اراک از ظرفیت دوربین‌های پایشی برای اعمال قانون استفاده می‌شود چراکه این عمل بازدارندگی خوبی در جهت کاهش تخلفات در پی دارد.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی آموزش ترافیک اقدام ریشه‌ای است و باید از ظرفیت آموزش و پرورش و دانش‌آموزان که بهترین سرمایه در این زمینه هستند استفاده شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: از سال 98  قرارگاه کاهش تصادفات به جهت افزایش کارایی کمیسیون ایمنی استان با حضور فرمانداران و غیره با هدف کارآمدی پیش رفت بنابراین در صورت صلاح دید جناب استاندار این قرارگاه همچنان برگزار شود.

کنارگذر شمالی شهر گلستان بار ترافیکی شهرستان بهارستان را کاهش می‌دهد / ترافیک مرکز شهر کاهش می‌یابد + فیلم ترافیک‌ سنگین در معابر شمال تهران به دلیل ترکیدگی‌ لوله آب در بزرگراه شهید چمران ارتقا شاخص‌های ترافیکی در استان کردستان نیازمند کار فرهنگی است

مفخمی شهرستانی اضافه کرد: از سال 98 تاکنون 32 درصد افزایش نیرو، افزایش 50 درصد توان خوردویی و 40 دستگاه خودرو پلیس راه وارد محورها شده که  از تمام ظرفیت ها برای تقویت ساختار استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم تمام امکانات، نیاز به کمک و حمایت برای یک هدف مشخص وجود دارد‌، این هم‌افزایی باید ادامه داشته باشد تا حداقل یک نفر کاهش در تصادفات و تلفات وجود داشته باشد.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش تصادفات استان مرکزی درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش گره ترافیکی خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این طرح‌ها شامل احداث  کمربندی سردار شهید سلیمانی و مسیر گشایی در ۵ نقطه بافت سنتی و قدیمی خوی است که اجرای این طرح‌ها از ۷۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است. 
نصراله پور شهردار خوی در گفتگو باخبرگزاری صدا وسیما گفت:کمربندی سردار شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر و بصورت چهاربانده   با هدف کمک به کاهش ترافیک در بافت سنتی خوی و توسعه مناطق کمتر برخوردار در دست احداث است. 
وی افزود: این کمربندی بعنوان بزرگترین طرح عمران شهری آذربایجان غربی است که احداث آن در حال حاضر از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
شهردار خوی تصریح کرد: این طرح از اهداف مهم طرح تفضیلی خوی است که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برای آزاد سازی مسیر و تملک پلاک‌های موجود و اجرای کمربندی هزینه شده است. 
نصراله پور گفت: بابهره برداری از این طرح بزرگ شهر خوی در تمام جوانب به بزرگراه مرز رازی، مرز بازرگان و بزرگراه ایواوغلی -تبریز متصل می‌شود. 
شهردار خوی بااشاره به معضل ترافیک در بافت سنتی و قدیمی خوی از اجرای طرح‌های مسیر گشایی در ۵ نقطه شهر خوی هم خبر داد و افزود: با بهره برداری  از این طرح‌ها بخش مهمی از گره ترافیکی شهر تاریخی خوی گشوده می‌شود. 
وی  کوچه امین دیوان، تلگراف، ادامه شیخ نوایی، ادامه بلوار بهشتی و کوچه حاتم خان را طرح‌های مسیر گشایی در شهر خوی اعلام کرد و افزود: در همه این مناطق در کنار مسیرگشایی، طرح‌های عمران شهری بصورت کامل اجرایی می‌شود. 
نصراله پور گفت: در مجموع برای اجرای این طرح‌های عمران شهری بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان برای تملک، آزاد سازی و عملیات عمرانی از محل بودجه عمرانی شهرداری هزینه می‌شود. 
موسی خانی معاون امور زبنایی و ترافیک شهرداری خوی هم  گفت: در اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری خوی پیوست ترافیکی دارد که در اجرای این طرح‌ها و لحاظ شده است. 
وی افزود: اجرای این طرح‌ها باعث گشایش گره‌های ترافیک در سطح شهر، کاهش زمان و هزینه‌های سفر و رونق اقتصادی محلات و در بلند  و کوتاه مدت مشکلات زیست محیطی محلات را نیز برطف م یکنند. 
شهر خوی با قدمت بیش از ۸ هزار سال وبا بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعت‌ترین و بزرگترین شهر‌های شمالغرب کشور است.

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • هیچ گونه مشکلی برای تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد