Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سایپا، «منوچهر منطقی» در حاشیه بازدید از شرکت سایپادیزل، از اهتمام این وزارتخانه به منظور تدوین سند راهبرد صنعتی تولید مشترک خودروهای تجاری در کشور خبر داد.

وی بیان‌داشت: در این صورت با استفاده از توانمندی‌هایی که در شرکت های مختلف وجود دارد، می‌توان محصولاتی باکیفیت و متناسب با نیاز جامعه و بدون وابستگی به کشورهای خارجی تولید و عرضه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقی خاطرنشان‌کرد: این اقدام ضمن کاهش هزینه‌های تمام شده، ارتقای فناوری و ایجاد شبکه پشتیبانی در دسترس و راحت، افزایش  داخلی‌سازی و بهره‌مندی از قابلیت‌های دانش بنیان داخلی و اشتغال را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سایپادیزل می‌تواند ارزش افزوده بیشتری در صنعت خودروسازی کشور ایجاد کند، تصریح‌کرد: این شرکت با سابقه طولانی و ظرفیت‌هایی که در عرصه تولید خودروهای تجاری دارد، باید با ایجاد یک رابطه راهبردی با شرکای خارجی خود مجموعه‌ طراحی مشترک را پی‌ریزی کند تا ضمن افزایش عمق ساخت داخل محصولات تولیدی، از شرکت‌های دانش بنیان داخلی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است نیز بهره بیشتری ببرد.

رویکرد حمایتی وزارت صمت از تولید خودروهای برقی

معاون وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های حمایتی وزارت صمت از خودروسازانی که تولید خودرو برقی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، افزود: علاوه بر امتیازاتی که از محل تبصره ۱۲ قانون برای خودروسازانی که مبادرت به تولید محصولات برقی کنند تعلق می‌گیرد، بر این باوریم که دولت باید هزینه‌های تأمین باتری را در ناوگان عمومی حمل و نقل بر عهده گیرد تا خودروساز بتواند عواید حاصل از این محل را صرف طرح‌های تحقیق و توسعه ای خود کند. وی گفت: البته تهیه باتری‌ هم می‌توانند زنجیره ارزش قابل توجهی برای شرکت ایجاد کنند و این بحث می تواند زمینه‌ای جذاب برای توسعه کسب و کار در کشور باشد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت خاطرنشان‌کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت استفاده از اتوبوس‌های برقی که مزایای بسیاری را برای جامعه و آیندگان در پی دارد، در نظر داریم حتی با محدودیت‌های موجود، بتوانیم تعداد قابل توجهی از این محصولات را وارد چرخه حمل و نقل کشور کرده و در بلندمدت نسبت به تولید انبوه آن در داخل کشور اقدام کنیم.

برچسب‌ها منوچهر منطقی خودرو برقی خودرو صمت سایپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منوچهر منطقی خودرو برقی خودرو منوچهر منطقی خودرو برقی خودرو صمت سایپا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های لرستان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی لرستان در عدم تحقق توسعه، بی اتحادی در دستگاه‌های اجرایی و مسئولان خدمتگزار است.

وی خطاب به فرمانداران، تصریح کرد: شما مسئول به‌کارگیری بدنه دولت و ایجاد اتحاد به‌ویژه در دستگاه‌های زیر مجموعهٔ یک وزارت هستید.

استاندار لرستان، اظهار کرد: در اولین جلسه‌ای که در تهران خواهم داشت این موضوع را از طریق وزارت‌خانه‌ها پیگیری خواهم کرد.

شفقت، عنوان کرد: وزارت‌خانه‌ها باید یک وحدت رویه و همدلی را در بین دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت خود ایجاد کنند و ما هم اتحاد حاکمیتی را برقرار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: وحدت رویه در بین نمایندگان مجلس و ائمه جمعه نیز به‌عنوان یک پشتیبان کننده مجموعه اجرایی، رافع مشکلات استان است.

استاندار لرستان، ادامه داد: با این وحدت رویه بسیاری از مشکلات استان و انتظارات محقق خواهد شد.

شفقت، گفت: لرستان امکانات خدادادی زیادی دارد که تنها با برنامه‌ریزی، اقدام و همدلی می‌توانیم آنها را بهره‌ور کنیم.

وی در ادامه بر فعال‌کردن و پیشرفت روستاها تأکید کرد و ادامه داد: ایجاد و ارتقای خرد اقتصادی در روستاها بر پایه داشتن برنامه جامع منطقه‌ای باعث رونق و افزایش درآمد در روستاها شده و حاشیه‌نشینی شهری را کمتر خواهد کرد.

استاندار لرستان، به مدیریت هزینه‌های دولت اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک منطق مجتمع اداری را پیگیری کرده و از هزینه‌های اضافه خودداری کنید.

کد خبر 6088239

دیگر خبرها

  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند