Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر آمادگی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای عادی سازی روابط، منابع دیپلماتیک از برنامه ریزی ولیعهد سعودی برای اختصاص بودجه سنگین به معاملات نظامی با این رژیم پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، به دنبال گمانه زنی‌ها درباره احتمال نزدیکی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی طی سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه، سعودی لیکس به نقل از منابع دیپلماتیک خود فاش کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درحال تهیه بودجه چند میلیارد دلاری برای انجام معاملات نظامی بزرگ با رژیم صهیونیستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور در این باره گفتند: بن سلمان بودجه سنگینی را برای واردات نظامی از اسرائیل و نشان دادن حسن نیت خود به تل‌آویو در نظر گرفته است.

منابع دیپلماتیک درحالی خبر از تمایل بن سلمان به انعقاد معاملات نظامی با رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند که منابع رسانه‌ای عبری شنبه از تلاش دولت رژیم صهیونیستی برای رونمایی از یک "توافق امنیتی بزرگ" با عربستان سعودی در جریان سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه پرده برداشتند.

رسانه‌های عبری زبان فاش کرد که دولت رژیم صهیونیستی درصدد پیش بردن یک معامله امنیتی بزرگ برای فروش سامانه‌های پدافند هوایی به عربستان سعودی در جریان سفر ماه جاری میلادی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به منطقه است.

"ایتای بلومنتال"، خبرنگار نظامی شبکه عبری زبان "کان" در این باره گفت: تمامی این موارد تحت نظارت آمریکا قرار دارد؛ چراکه اسرائیل و عربستان روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند.

اخیرا نیز شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرده بود که مقامات این رژیم درصدد جلب رضایت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای تحویل سامانه‌های پدافند هوایی به چند کشور عربی هستند.

این شبکه گزارش داد: این طرح شامل تحویل سامانه پدافند هوایی لیزری "پرتو آهنین"  (Iron Beam) به امارات و عربستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد بن سلمان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی عربستان سعودی رئیس جمهوری آمریکا رژیم صهیونیستی معاملات نظامی عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد

وب‌سایت «آکسیوس» گزارش داد که ایالات متحده به طور ناگهانی انتقال یک محموله برنامه‌ریزی شده مهمات ساخت آمریکا به اراضی اشغالی فلسطین را در روزهای گذشته متوقف کرد. کاخ سفید که در ظاهر از عملکرد رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد می‌کند، در مورد وقفه ادعایی توضیحی نداده است.

به گزارش ایسنا، دو مقام رژیم صهیونیستی به این رسانه گفتند که تحویل محموله مذکور «به طور غیر قابل توضیحی» در روزهای گذشته متوقف شده و کابینه این رژیم «در تلاش برای درک دلیل عدم ارسال محموله» بود.

کاخ سفید در پاسخ به سوال آکسیوس از اظهارنظر خودداری کرد، پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم از پاسخگویی به سوالات امتناع کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در ۷ اکتبر سال گذشته میلادی، به حماس اعلام جنگ کرد. هفت ماه بعد و با نزدیک شدن تلفات به ۳۵۰۰۰ تن طی حملات تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و مقامات او به طور فزاینده‌ای در ظاهر از نتانیاهو انتقاد می‌کنند، اما در عمل بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده‌اند.

بایدن اعلام کرده است که تهاجم رژیم صهیونیستی به شهر پرجمعیت رفح «خط قرمز» خواهد بود و نتانیاهو را به دلیل بمباران کورکورانه غزه هدف انتقاد قرار می‌دهد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین شهرک‌نشینان صهیونیست تندرو در کرانه باختری را تحریم کرده است، در حالی که ایالات متحده از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در ماه مارس که اجازه می‌داد طرحی مبنی بر درخواست آتش‌بس فوری میان تل‌آویو و حماس تصویب شود، خودداری کرد. از هفتم اکتبر، واشنگتن چهار مرتبه از حق وتوی خود به نفع صهیونیست‌ها استفاده کرده است.

علی‌رغم تغییر در لفاظی، دولت بایدن همچنان اسلحه و مهمات را به سمت اراضی اشغالی سرازیر کرده است و بنا به گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی را از ۷ اکتبر به این رژیم تحویل داده است.

محتویات این محموله‌ها معمولا برای عموم فاش نمی‌شود، مگر اینکه ارزش آنها از ۲۵۰ میلیون دلار بیشتر شود و تنها دو مورد از این آستانه عبور کرده‌اند. این بسته‌های بزرگ در ماه گذشته مورد تایید قرار گرفت و شامل بیش از ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی MK۸۴ و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی MK۸۲ و همچنین بیش از ۱۰۰۰ مهمات با قطر کوچک بود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • آمریکا: اقدامات اسرائیل در رفح همچون پیش درآمدی برای عملیات نظامی بزرگتر است
  • مناظره آتشین آمریکایی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران در شبکه اسرائیلی!
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آکسیوس: آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کرد