Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@12:26:33 GMT

هزینه هر پرواز حج ۱۵ میلیون تومان محاسبه شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۸۹۹

هزینه هر پرواز حج ۱۵ میلیون تومان محاسبه شد

سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلی در تامین سوخت پرواز‌های حجاج نداشته‌ایم، اما اگر سوخت گیری کنیم هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین فرزادی پور گفت: پرواز‌های رفت حجاج امروز پایان می‌یابد. امروز با دو پرواز از فرودگاه امام و زاهدان پرواز‌های رفت به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال از ۱۸ ایستگاه در قالب ۱۶۲ پرواز ۳۹ هزار ۵۳۱ نفر با کم‌ترین تاخیر به جده و مدینه اعزام شدند.

به گفته سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران میانگین تأخیر پرواز‌ها ۳۷ دقیقه بوده، تاخیر در یک یا دو پرواز تنها ۸ تا ۱۰ ساعت بوده که بخش عمده‌ای از تاخیرات هم به دلیل ناهماهنگی در ورود به کشور عربستان بوده است.

او می‌گوید: عربستان مشکل خاصی در ارائه سوخت نداشت، اما در صورتی که سوختگیری انجام شود برای شرکت‌های هواپیمایی بسیار گران‌تر تمام می‌شود. هم اکنون هزینه پرواز‌های حج حدود ۱۵ میلیون تومان با نرخ سال ۹۸ محاسبه می‌شود که با سوخت گیری هزینه‌ها افزایش می‌یابد. امیدواریم با همکاری سایر شرکت‌ها مشکلی در سایر پرواز‌ها ایجاد نشود.

عملیات برگشت حجاج از ۲۳ تیر آغاز می‌شود و تا ۱۶ روز بعد ادامه می‌یابد. برای برگشت حجاج ۲ ناوگان دیگر اضافه شده و ۲۰ تا ۳۰ درصد روزانه بازگشت حجاج انجام خواهد شد.

همچنین امروز مراسم بزرگداشت هواپیمای ۶۵۵ ایران ایر که به دلیل دشمنی جنایات کشور آمریکا در ۳۴ سال پیش و با شلیک مستقیم ناو آمریکایی بزرگترین جنایت عرصه هوانوردی رقم خورد با حضور خانواده‌های شهدای این پرواز و سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حج پرواز هواپیما پرواز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس

میعاد فر در نشست با استاندار همچنین با بیان اینکه به زودی ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می‌شود گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال این تعداد به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش یابد.

وی همچنین از افتتاح ساختمان مرکزی اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد تا دهه فجر خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این نشست با بیان اینکه ۵۳ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان فعال است گفت: برای ارائه خدمات بهتر در استان به ۱۶ پایگاه دیگر نیاز است.

جاودان سیرت به فرسوده بودن ناوگان زمینی اورژانس استان اشاره و اضافه کرد: ۳۳ دستگاه از آمبولانس‌های اورژانس استان، بالای ۱۵ سال عمر دارند.

احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست تامین اورژانس هوایی برای شهرستان کهگیلویه را یک ضرورت دانست و گفت: در بودجه سال جدید برای تامین بالگرد به این شهرستان اعتبار تخصیص داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان