Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:01:21 GMT

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۵۰۴۷

جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مولوی در نشست خبری جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل که ظهر یکشنبه در سالن جلسات بوستان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ ملل هرساله توسط یکی از دانشگاه‌های مادر که اجازه جذب دانشجوی خارجی دارند برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین بیان کرد: در این جشنواره میزبان دانشجویان بین‌المللی سراسر کشور از همه دانشگاه‌هایی که دانشجوی بین‌المللی دارند دعوت کرده‌ایم و برای بیش از ۹۰ دانشگاه که مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی دارند دعوت‌نامه ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این جشنواره بیش از ۳۰ غرفه به دانشجویان ملیت‌های مختلف و سازمان‌ها، ارگان و شرکت‌های استان برای نمایش دست آورده‌ای خود اختصاص داده شده است.

این مسئول بیان کرد: جشنواره از ۱۸ تا ۲۰ تیز ماه به مدت سه روز متناسب با برنامه درخواستی خود دانشگاه‌ها به‌صورت فشرده برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر دانشجویان بین‌المللی بیش از ۸۰ سفیر و رایزن فرهنگی و نیز بیش از ۸۰ چهره و شخصیت ملی و استانی به این جشنواره دعوت شده‌اند که این چهره‌های کشوری بیشتر کسانی که ناظر بر حوزه بین‌المللی هستند را در برمی‌گیرد.

مولوی توضیح داد: برنامه‌های این سه روز از ۷ صبح تا ۸ شب است و تلاش ما این است که برنامه‌ها مفرح و شاد باشند که تأثیرگذاری بیشتری داشته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سه روز برنامه ثابت افتتاحیه، بازدید از غرفه‌ها و نمایشگاه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی، بازدید از اماکن دیدنی شهر با همکاری شهرداری میراث فرهنگی برنامه‌ریزی بخشی از این برنامه است.

سرپرست معاونت امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین با اشاره به اهداف برنامه عنوان کرد: آشنایی دانشجویان با آداب رسوم کشورهای مختلف، عمق‌بخشی در ارتباطات فرهنگی ملل در بستر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، بسترسازی برای دیپلماسی علمی و فرهنگی با ظرفیت دانشگاه‌ها، گسترش احساس مثبت و تعلق‌خاطر در میان دانشجویان ملل نسبت به فضای داخلی کشور به‌خصوص فضای دانشگاهی، ترویج پیام دوستی همدلی مودت بین فرهنگ‌های مختلف و دانشجویان غیر ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانشجویان غیر ایرانی در بستر فضای فرهنگی، تعریف فضای دانشگاه‌ها به‌عنوان فضایی شاد با تحرک و پویا، جذاب سازی دانشگاه‌های ایران برای دانشجویان غیر ایرانی به‌عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل از جمله اهداف ما در برگزاری این برنامه است.

مولوی با بیان این نکته که برای رسیدن به اهداف یک سری سیاست‌ها تعریف شده است بیان کرد: ضرورت در نظر گرفتن منافع ملی و در درجه اول تأثیرگذاری بر دانشجویان غیر ایرانی، انتخاب نمادها و شیوه‌های سازگار با فرهنگ ایرانی اسلامی، ایجاد فضایی دوستانه و دانش‌محور جهت غرابت بیشتر دانشجویان به یکدیگر، ضرورت نقش محوری دانشجویان در مدیرت جشنواره، ضرورت نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و مسئولین مربوط به‌عنوان مشوقان دانشجویان به حضور در جشنواره، ضرورت ایجاد ظرفیت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه فرهنگی و ایجاد بستر فرهنگی به‌عنوان متن اصلی جشنواره جهت شکل‌گیری تعاملات دانشجویان در برنامه‌های ما قرار دارد.

وی در خاتمه یادآور شد: ما در این جشنواره به دانشجویان ملل مختلف در تهیه وسایل موردنیاز غرف کمک می‌کنیم تا انشاالله تعامل فرهنگی آنطور که مدنظر ما است رقم بخورد.

کد خبر 5529633

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه بین المللی امام خمینی دانشجویان غیر ایرانی جشنواره فرهنگی دانشجویی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا آمار کرونا جهرم بیرجند ایلام سنندج دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود