Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در ۲ ژوئن گزارش داد نظامیان این کشور و ترکیه در رزمایش مشترک وظایف مختلفی را انجام دادند.

براساس گزارش آذر نیوز، این وزارتخانه اعلام کرد که نظامیان دو کشور‌ مطابق با سناریوی رزمایش، عملیات جستجو و نجات، تخلیه مجروحان از میدان نبرد و سایر وظایف را با نشان دادن مهارت بالایی با موفقیت به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رزمایش همچنین با هدف بهبود تعامل و هماهنگی رزمی بین نیرو‌های نظامی در طول عملیات و همچنین توسعه مهارت‌های تصمیم‌گیری نظامی و مدیریت یگان فرماندهان انجام می‌شود.

جمهوری آذربایجان و ترکیه به طور دوره‌ای رزمایش‌های مشترکی را برای بهبود تعامل و ارتباط بین نیرو‌های مسلح خود برگزار می‌کنند.  همکاری نظامی بین آذربایجان و ترکیه برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ و با امضای توافق نامه‌ای بین دولت‌های آذربایجان و ترکیه در مورد آموزش نظامی و تجهیزات تسلیحاتی و قرارداد‌هایی برای کمک به تقویت پیوند بین دو کشور شکل گرفت.

پیش از این نیز چندین تن از قانونگذار ارشد کنگره آمریکا درخصوص فروش تسلیحات نظامی ساخت آمریکا به جمهوری آذربایجان و برهم خوردن توازن نظامی بین باکو و ایروان ابراز نگرانی کردند.

شایان ذکر است ارمنستان و جمهوری آذربایجان چند دهه است بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» درگیر هستند و هر دو این منطقه را بخشی از خاک خود می‌دانند. باکو توانست در یک جنگ شش هفته‌ای در سال گذشته قبل از امضای آتش‌بس با میانجیگری روسیه، کنترل بخش‌های وسیعی از اراضی داخل و اطراف منطقه را پس بگیرد. حال پاشینیان به دلیل موافقت با این پیمان صلح با واکنش شدید در داخل ارمنستان مواجه شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان رزمایش نظامی تحولات قره باغ جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل: بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه، جام بین‌المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌آموزان این مدرسه همراه بود.

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم