Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@14:29:54 GMT

انتقاد از اتلاف وقت در صحن شورای شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۵۷۳۸

انتقاد از اتلاف وقت در صحن شورای شهر تبریز

جلسه امروز شورای شهر تبریز با تصویب احدات زائرسرا و اصرار به مصوبات قبلی پایان یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام رسول برگی در جلسه امروز شورای شهر تبریز ضمن تسلیت به خانواده های داغ دیده زلزله هرمزگان اظهار داشت: زلزله ای که روز گذشته در هرمزگان رخ داد، تلنگری جدی برای مسئولان شهری تبریز بود تا در خصوص ایمن سازی اقدامات جدی اتخاذ شود، همه باید دست در دست هم دهیم تا از این خطر جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور جلسه اول گزارش معاون مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز بود که ابراهیم پور در این خصوص اظهار داشت: جمع آوری اطلاعات وضع موجود و راستی آزمایی ، ارزیابی وضعیت خدمات و تجهیزات شهری موجود ، ارزیابی جایگاه شهر تبریز بر اساس معیار های شهر اسلامی و شاخص های آن و…. جزو طرح‌های پژوهشی مرکز است.

وی ادامه داد: ۲۳ طرح پژوهشی در مرکز پژوهش‌ها مطالعه و یکی از آنها اجرا شده است.

علیرضا نوای باغبان هم در این خصوص عنوان کرد: شورای قبلی برنامه ۵ ساله تدوین کرده بودند که نیمی از آن به شورای بعدی محول شده و این ایراد است.

وی ادامه داد:در شورا باید اولویت‌ها مشخص شود و به مرکز پژوهش‌ها شورا ارسال شود تا در مورد آنها پژوهش انجام شود.

روح الله رشیدی هم ابراز داشت: ما بارها با کمیسیون‌ها ارتباط گرفتیم اما اعضا نظر و انتقاد و پیشنهادی نداشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر برنامه پنج ساله شهرداری برنامه چهار ساله شهرداری هم داریم که باید بر اساس آن حرکت کنیم.

در ادامه اعضا به بررسی ایرادات هیئت تطبیق به برخی مصوبات شورا پرداخت که در نخستین مورد شورا نامه هیئت تطبیق در خصوص ایرادات برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت آلمان را بررسی کردند.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز در این خصوص گفت: نامه هیئت تطبیق قانونی نیست و هیئت تطبیق نمی‌تواند چنین ایرادی را بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی شورا مصوبه‌ای دارد قطعا ردیف بودجه آن راهم در تطر گرفته و هیئت تطبیق نمی‌تواند به کم یا زیاد بودن آن ایراد بگیرد.

حجت الاسلام برگی هم در خصوص ایراد هیئت تطبیق عنوان کرد: اگر ایراد قانونی دارید آن را اعلام کنید و الا اگر قرار است هیئت تطبیق تصمیم بگیرد آنها جای ما در شورا بنشینند و ما هم به هیئت تطبیق برویم.

پرویز هادی هم در این باره گفت: ما از نماینده فرمانداری می‌خواخیم جزئیات را بازگو کنند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید، متاسفانه رفته رفته این مساله بیشتر می‌شود.

فریدون بابایی‌اقدم هم با اشاره به نامه فرمانداری ابراز داشت: فکر می‌کنم سوءتفاهمی پیش آمده زیرا فرماندار فردی مردمی و اهل تعامل است، بهتر است جلسه‌ای برگزار شود تا این سوء تفاهمات حل شود.

روح الله دهقان‌نژاد هم در خصوص ایراد فرمانداری به برگزاری هفته فرهنگی تبریز در آلمان عنوان کرد: به نظرم با اضافه کردن ردیف بودجه این مصوبه مشکل حل شود و مساله‌ای وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام برگی هم در واکنش عنوان کرد: هیئت تطبیق رسما هزینه خواسته و نه ردیف بودجه؛ در چنین شرایطی که صبح شیر را به یک قیمت و شب به قیمت دیگر میخریم چطور می‌توان هزینه هفته فرهنگی در آلمان را برآورد کرد؟

در نهایت اعضای شورا با اصرار بر مصوبه موافقت کردند.

دستور جلسه بعدی بررسی نامه رئیس هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز در خصوص مصوبات با موضوع اعمال مساعدت به یکی از شهروندان بود که هوشیار، شهردار تبریز توضیح داد: در حق این خانم اجحاف شده و ۱۵ سال است که در بهزیستی نگه داری می‌شود.

وی ادامه داد: اعضای شورا به این فرد ۲۰۰ میلیون هبه اختصاص داده و این مساله جزو اختیارات اعضای شورا است.

بابایی اقدم هم در این خصوص گفت: احساس می‌کنم هیئت نظارت و شورا از همدیگر فاصله می‌گیرند و اکثرا مصوبات را رد می کنند، خواسته این خانم این است که سه دانگ به نام ایشان باشد .

وی ادامه داد: چندین سال است که با این خانم با مشکل مواجه هستیم و از فرماندار درخواست داریم با این موضوع موافقت کنند

یاسین بجانی هم در این خصوص عنوان کرد: مسئولان شهرداری به این خانم ظلم کرده‌اند، ای کاش کسی از حق این خانم دفاع می‌کرد ، بهتر است بجای ۲۰۰ میلیون این مبلغ را ۵۰۰ میلیون کنیم و فرمانداری هم با این موضوع موافقت کنند

شهرام دبیری هم با پیشنهاد لایحه جدید گفت: در حق این خانم اجحاف شده است و باید نظر فرمانداری را در این مورد بدانیم که چرا به این موضوع ایراد گرفته‌اند، بعدا هم لایحه جدید در این خصوص به شورا بیاید.

اعضای شورا در نهایت با این مساله موافقت کردند.

دستور جلسه بعدی لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر احداث زائرسرا و مرکز خدمات اربعین حسینی به مردم بود که هوشیار، شهردار تبریز در این خصوص اظهار داشت: در دو سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با مشکل برگزار می‌شد، اما با فروکش کردن این ویروس، فعالیت‌های فرهنگی و… افزایش‌یافته و در همین راستا امسال مراسم اربعین برگزار و پیش‌بینی می‌شود ۴ میلیون نفر در این مراسم حضور یابند.

وی در خصوص احداث زائرسرا و مرکز خدمات و اسکان مربوط به عتبات عالیات آذربایجان شرقی در مرز مهران گفت: اکثر استان‌ها در این زمینه فعال بوده‌اند. شهرداری مهران در این خصوص زمینی در اختیار ستاد عتبات استان‌های مختلف قرار داده‌اند که اگر مرکز مذکور احداث نشود، زمین‌های اهدایی به شهرداری مهران بازگردانده می‌شود.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص عنوان کرد: این زائرسرا مختص زائران اربعین نبوده و هم استانی‌ها و همشهریان عزیز می‌توانند در طول سال از امکانات آن بهره‌مند شوند. همچنین مساعدت ۲ میلیارد تومانی بخش کوچکی از هزینه‌های احداث این مرکز بوده و مابقی آن توسط سایر نهادها، مردم و خیرین تأمین می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر با انتقاد از صحبت‌های طولانی اعضا گفت: هرکدام از اعضای شورا یک ساعتی را صرف حرف زدن در مورد مسائل میکنند و وقتی هم ما میخواهیم دو تذکر جدی را مطرح کنیم اعلام می‌کنند که وقت تمام شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم ما هم حرف بزنیم به اندازه چندساعت موضوع داریم که بگوییم اما ما ادب می‌کنیم تا صحبت‌ها تمام شود و در آخر هم وقت به ما نمی‌رسد، هرجلسه موضوعات و تذکرات را در کیف گذاشته و برمی‌گردانم.

زعفرانچیلر با انتقاد از نحوه مدیریت عنوان کرد: جای تاسف است که باد از این همه مدت ما به اعضا بگوییم که به اندازه حرف بزنند تا برای دیگر اعضا هم وقت بماند.

وی ادامه داد: من شوراهای شهرهای دیگر را دنبال می‌کنم و جای تاسف است که ما امکانات نداریم حتی یک پاورپوینت به نمایش بگذاریم یا لپ تاب به سیستم وصل کنیم، امکانات ما در حد یک روستاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: هم در این خصوص حجت الاسلام هیئت تطبیق اعضای شورا شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا صبح یکشنبه در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت روز شورا با اشاره به حواشی اخیر شورا و تعلیق عضویت علیرضا تاج شهرستانی اظهار کرد: ما قبل از اینکه انتخاب شویم مراوده‌ای نداشتیم و مردم ما را انتخاب کردند که مشکلات شهر را حل کنیم لذا در این مسیر اگر بنده اشتباه کنم، شورای شهر اشتباه نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر بنده خطایی کردم باید پاسخگوی خطای خودم باشم در فضای مجازی نوشته‌هایی است که کل شورا را زیر سوال می‌برند هدف اصلی اعضای شورا کمک به مردم است‌، افزود: اگر قصوری صورت گرفته است شخصی بوده و از اصحاب رسانه و صاحب‌نظران و فعالان اجتماعی می‌خواهم که شورا را زیر سوال نبرند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: آقای تاج شهرستانی حدود سه سال در این شورا خدمت کرد و خدمات خوبی داشت تلاش‌های خودشان را داشتند و از زحمات ایشان تشکر می‌کنم حال به جهت مشکلی که پیش آمد و از طریق مجاری قضائی باید رسیدگی شود و در صورت احراز تخلف با اشد مجازات محکوم شوند و ما حرفی نداریم و وی به مدت شش ماه از حضور در شورا محروم شدند که برابر قانون به فرمانداری ارسال کردیم و طبق نامه فرمانداری آقای عاقل منش به شورا راه پیدا می‌کنند که برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.

گفتنی است، در این جلسه که مصادف با ۹ اردیبهشت روز شوراها بود، «محمد حسن عاقل منش» با قرائت سوگندنامه و مراسم تحلیف برای چهارمین بار به عنوان عضو شورای اسلامی شهر رشت شروع به کار کرد.

کد خبر 6090659

دیگر خبرها

  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • حماس: پاسخ اسرائیل به پیشنهادهای خود را دریافت کرده‌ایم