Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چنین روزی، 14 بازی از 7 دوره مختلف جام جهانی برگزار شده است.

دوره پیش روی جام جهانی، در نوامبر و دسامبر (آبان و آذر) سال جاری در اولین جام جهانی خاورمیانه در قطر، آغاز می شود. 

طرفداری| در بخش جام جهانی در چنین روزی و به همت حسین خسروی، به مرور بازی‌های برگزار شده جام جهانی براساس روزهای تقویم می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در چنین روزی در سوم جولای (12 تیر) مسابقات مختلفی از جام های جهانی 1954 تا 2018 انجام شده که اتریش با ارزش‌ترین عنوانش در جام جهانی را به دست آورده و ایتالیا با 2 شکست در ضربات پنالتی، روز تلخی پشت سر گذاشته است. 

در سوم جولای در تاریخ جام جهانی، اتریش 1954، سه به یک اروگوئه را شکست داده تا به مقام سومی جام جهانی سوئیس برسد و تنها مدال تاریخش از این مسابقات را به دست آورده باشد. دور دوم گروهی جام جهانی 1974 با تساوی آلمان شرقی و آرژانتین و برد هلند برابر برزیل ادامه پیدا کرده است. در همین مرحله، سوئد، یوگسلاوی را شکست داده و آلمان غربی هم به لهستان غلبه کرده است. 

سوم جولای در تاریخ جام جهانی آرژانتین (4)1-1(3) ایتالیا؛ داستان روزی که ناپل به ایتالیا پشت کرد

قدرت های وقت فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی در نیمه نهایی جام جهانی 90 که در ایتالیا برگزار می شد، به هم رسیدند. مارادونا فوق ستاره غیرقابل جایگزین آلبی سلسته در ناپولی بازی می کرد و با این تیم به قهرمانی سری آ و جام یوفا رسیده بود؛ دستاوردی که این تیم قبل از آن هرگز کسب نکرده بود. ناپلی ها مارادونا را همانند خدا می پرستیدند و حالا دیدار تیم ملی کشورشان در برابر آرژانتین باید در ورزشگاه سن پائولوی شهر ناپل برگزار می شد. 

دیگو مارادونا در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی، در یکی از جنجالی ترین مصاحبه های زندگی اش از مردم ناپل خواست ملی گرایی را کنار بگذارند و از او و آرژانتین حمایت کنند و همین طور هم شد. ناپلی ها ورزشگاه را پر از پرچم های کشور رقیب و تصاویر دیگوی افسانه ای کردند. بازی در جریان 120 دقیقه، با گل های اسکیلاچی و کانیگیا، یک یک مساوی شد و به ضربات پنالتی رفت.

شش پنالتی اول تبدیل به گل شد. روبرتو دونادونی، پنالتی را از دست داد و نفر بعدی آرژانتینی ها دیگو مارادونا بود. با آرامش دورخیز کرد و توپ را به گوشه پایین دروازه فرستاد و آن شادی کلاسیک. دیگوی کلاسیک. آلدو سرنا هم پنالتی اش را از دست داد تا ایتالیا در خاک خودش حذف شود. بعد از پیروزی، ایتالیایی ها خانه دیگو در ناپل را سنگباران کردند و رسانه ها کاری کردند که به خاطر مصرف کوکائین، 15 ماه محروم و بالاخره مجبور به ترک ایتالیا شود. واقعیت این است که در ایتالیا، دیگو مارادونا فقط برای ناپلی ها خدا بود. ورزشگاه سن پائولو هم الان دیگر به نام استادیوم دیگو مارادونا شناخته می شود.

ایتالیا (3)0-0(4) فرانسه؛ برد میلی متری میزبان برابر آتزوری

فرانسه 98 تیمی پرستاره راهی جام جهانی خانگی کرده بود و ایتالیا مثل همیشه یکی از مدعیان قهرمانی جهان بود. دو تیم بعد از صعود از گروه هایشان، در مرحله یک هشتم نهایی، نروژ و پاراگوئه را با نتیجه مشابه یک به صفر، کنار زده بودند. مسابقه در جریان 120 دقیقه گلی نداشت و به ضربات پنالتی رفت. زیدان، ترزگه، آنری و بلان پنالتی های خود را برای فرانسه گل کردند و لیزارازو ضربه خود را از دست داد. در طرف مقابل اما باجو، کاستاکورتا و ویری گل زدند و آلبرتینی و دی بیاجو پنالتی خود را از دست دادند تا فرانسه با امه ژاکه به ماجراجویی در خانه ادامه دهد و ایتالیا با هدایت چزاره مالدینی، به خانه برگردد. 

آرژانتین 0-4 آلمان؛ ژرمن ها دوباره کام دیگو را تلخ کردند

در 2010 آفریقای جنوبی، دیگو مارادونا در پی 3 دوره غیبت در بزرگترین آوردگاه فوتبالی دنیا، در قامت سرمربی به تیم ملی آرژانتین بازگشته بود و علی رغم صعود سخت به مسابقات، نتایج خوبی هم در جام جهانی گرفته بود. سه برد از 3 بازی مرحله گروهی برابر نیجریه، کره جنوبی و یونان و برد 3 بر یک برابر مکزیک دستاورد آلبی سلسته در آفریقای جنوبی بود و حالا آنها باید در برابر آلمان قدرتمند یواخیم لوو قرار می گرفتند. مارادونا آخرین بار در فینال جام جهانی 1990 مقابل مانشافت قرار گرفته بود که در نهایت با یک گل شکست خورده بودند. 

حالا دیگو با داشتن سوپراستار فوق العاده آماده ای چون لیونل مسی، به دنبال جبران شکست 20 سال پیش بود، ولی هیچ چیز در بازی برای آرژانتین خوب پیش نرفت. آنها در دقیقه 3 با گل مولر عقب افتادند و نتوانستند گل تساوی را بزنند تا آلمان در نیمه دوم 3 گل دیگر توسط کلوزه (2) و فردریش به ثمر برساند. این باخت تحقیرآمیز، پرونده مارادونا در تیم ملی آرژانتین را برای همیشه بست و آلمانی ها دوباره کام دیگو را تلخ کردند. 

کلمبیا (3)1-1(4) انگلیس؛ سه شیرها بالاخره در پنالتی بردند

انگلیسی ها همیشه طرف بازنده ضربات مرگبار پنالتی بوده. آنها در جام های جهانی 90، 98 و 2006 به ترتیب برابر آلمان، آرژانتین و پرتغال، از دور رقابت ها حذف شده بودند و حالا در جام جهانی 2018، در حالی که پیروزی را با گل دقایق تلف شده یری مینا از دست داده بودند، باید مقابل کلمبیا پنالتی می زدند. طرفداران انگلیس دوباره منتظر بودند طلسم ضربات پنالتی سراغشان بیاید و آنها از جام جهانی کنار بروند. با این حال، این بار داستان متفاوت رقم خورد و سه شیرها توانستند با نتیجه 4 به 3، اولین برد تاریخ خود در ضربات پنالتی را جشن بگیرند و به عملکرد خوبشان در روسیه ادامه دهند.  

 

اخبار داغ 

اولین حضور سیدجلال حسینی در تمرینات پرسپولیس / عکس بهترین خط دفاع تاریخ لیگ در آستانه فروپاشی! بزرگترین قراردادهای اسپانسرینگ روی پیراهن در بین باشگاه های اروپایی؛ رئال مادرید در صدر رقابت فرنکی دی یونگ و ارلینگ هالند بر سر خانه سولسشر

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!

به گزارش "ورزش سه"، پابلو خاوکین، شهردار روزاریو، فدراسیون فوتبال آرژانتین را مسئول امتناع آنخل دی‌ماریا، وینگر بنفیکا، برای بازگشت به کشورش و بازی در این لیگ می‌داند.

دی ماریا قبلاً اعلام کرده بود به دلیل تهدید به قتل خود و خانواده‌اش نمی‌خواهد به فوتبال آرژانتین بازگردد، به ویژه شهر روزاریو، جایی که سنترال در آن بازی می‌کند و اولین باشگاه دوران حرفه‌ای این ستاره مطرح بود.

پابلو خاوکین، فدراسیون آرژانتین را مسئول این تصمیم دانست و در گفت‌وگو با ایستگاه رادیویی محلی کادنا 3 روزاریو گفت: "فوتبال آرژانتین باید در بسیاری از جنبه‌ها تکامل پیدا کند، مشکلات ساختاری و سازمانی زیادی وجود دارد.

به نظرم منطقی به نظر نمی‌‌رسد که ما خودکشی می‌کنیم و دوست دارم به این موضوع نگاه کنیم تا بفهمیم چه اتفاقی می‌افتد و چه چیزی باعث می‌شود که ستاره‌های بزرگ دوباره نمی‌توانند به اینجا بیایند و بازی کنند."

دیگر خبرها

  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • انتقاد شهردار از سرپیچی ستاره آرژانتینی: باید برگردی!
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • موسیالا من را یاد مارادونا می‌اندازد!
  • آرزوی پالاسیوس:‌ای کاش مسی جاودانه شود
  • پالاسیوس: همه در آرژانتین می‌خواهند لیونل مسی تا ابد بازی کند
  • آرژانتین مسی را ابدی می‌خواهد: تا ابد بازی کن لئو!‏
  • ویدیو/ روزی که فوتسال ایران سوم دنیا شد
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟