Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@18:19:44 GMT

ساخت مسجد برای شهرک‌های نوساز در نظر گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۶۲۲۳

ساخت مسجد برای شهرک‌های نوساز در نظر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان صبح امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به ضرورت اقامه نماز  اظهار کرد: همه باید هرچه در توان دارند برای اقامه نماز انجام دهد؛ وظیفه بعضی از دستگاه‌ها این است که نماز را در جامعه ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به امکانات متفاوت هر دستگاه ادامه داد: هر دستگاهی باید با توجه به وسعی که دارد، برای اقامه نماز فعالیت کند و منتظر ابلاغیه هم نباشد؛ بعضی از مواقع مشکلاتی که برای عدم انجام کار بیان می‌کنیم یک توجیه است و اگر اراده‌ای باشد، مشکل حل خواهد شد.

جان‌نثاری با بیان اینکه یکی از مقدمات نماز اذان است؛ تصریح کرد: در بعضی از قسمت‌های شهر در زمان اقامه اذان، صدایی شنیده نمی‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: قرار بود در شهر سیستمی راه‌اندازی شود تا در اوقات شرعی صدای اذان در شهر طنین‌انداز شود اما هنوز این سیستم راه‌اندازی نشده است بنابراین اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد باید کمک کنیم تا رفع شود.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به نمازخانه‌های بین راهی برای تأمین حداقل امکانات اقامه نماز، افزود: بعضی اوقات خیلی راحت از کنار ایجاد نمازخانه در اماکن عمومی مثل مجتمع‌ها و پاساژها عبور می‌کنیم، ولی باید پای این مورد بایستیم؛ بنابراین لازم است این جزو مصوبات باشد که بررسی شود در اماکن عمومی موجود در شهر  امکان اقامه نماز وجود دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه در مکان‌های عمومی مثل پارک‌ها، ورزشگاه‌ها، مترو و...باید نمازخانه وجود داشته باشد، گفت:در تمام مکان‌هایی که لازم است نمازخانه وجود داشته باشد، باید وجود شرایط و مقدمات اقامه نماز بررسی شود.

جان‌نثاری ادامه داد: همچنین در شهرستان‌ها هم فرمانداران از دستگاه مربوطه بخواهند این را کنترل کنند که دستگاه‌های مختلف مقدمات لازم برای اقامه نماز از جمله مکان را فراهم کرده‌اند یا خیر.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان پیشنهاد داد: در سفرهای شهرستانی استاندار، حتما از ستاد اقامه نماز یک نفر در جلسه شورای اداری حضور داشته باشد؛ به گونه‌ای که قبل از سفر استاندار، وضعیت اقامه نماز در شهرستان را بررسی کرده باشد و اشکالاتش را بداند و در سفر شهرستانی در جلسه مشکلات موجود را مطرح کند تا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به نبود مسجد در برخی شهرک‌های اصفهان مثل شهرک شهید کشوری، بیان کرد: باید تلاش کنیم این مشکل برطرف شود و در مصوبات هم بیاید که در مناطقی که مجوز برای انبوه‌سازی صادر می‌کنند، حتما بحث مسجد را هم در نظر بگیرند.

کسب رتبه اول کشوری توسط ستاد اقامه نماز استان اصفهان

حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در ابتدای این جلسه بیان کرد: مهمترین محافظت نماز از ما این است که ما را از گناه و معاصی حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: در کل استان در این مدت کوتاهی که مدارس باز شد، حدود ۷۰۰ جلسه در ارتباط با نشست‌های دانش‌آموزی برگزار کردیم و این نشان می‌دهد اولویت اول ما مدارس هستند؛ یک درسنامه‌ای ویژه تربیت مربی کودک و نوجوان برای اولین بار در سطح کشور در استان اصفهان آماده شده که برای کودکان پیش‌دبستانی و ابتدایی است.

رنجبر تصریح کرد: با حمایت اعضای شورای اقامه نماز استان توانستیم رتبه برتر را در بین ستادهای اقامه نماز در کل کشور کسب کنیم و این نشان می‌دهد استان اصفهان ظرفیت‌های خوبی دارد و ستاد اقامه نماز این استان نیز فعال است، ولی راه نرفته زیاد داریم و باید نماز را در بین جوانان و نوجوانان ترویج دهیم تا وضعیت نماز در بین این قشر بهتر از این چیزی که الان وجود دارد، باشد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در پایان تأکید کرد: اولویت اول ما اجرا کردن مطالبات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری نماز است؛ اولویت دوم هم کودکان و جوانان و نوجوانان است که باید با آموزش و پرورش و دانشگاه مخصوصا دانشگاه فرهنگیان تعامل کنیم و تربیت مربی کودک و نوجوان و تولید محتوا در رسانه‌ها و فضای مجازی نیز جزو دیگر برنامه‌های ماست.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز اقامه نماز اصفهان ستاد اقامه نماز استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش صدای ایران از  ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز چهارشنبه با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: طرح هم‌پیوندی استان خراسان جنوبی برای ایجاد شهرک مسکونی ساحلی با اولویت سواحل مکران در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی با اشاره به مزایای ایجاد این شهرک ساحلی، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت و بازار جدید برای محصولات خراسان جنوبی، توسعه صادرات و عرضه محصولات استان در بازار‌های جهانی از مزیت‌های ایجاد شهرک ساحلی در سواحل جنوبی است.

عباس زاده یادآور شد: استان آمادگی اجرای این مصوبه و بهره برداری از ظرفیت مرز‌های دریایی در جنوب کشور را دارد.

 در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا احداث ۲۷ سکونت‌گاه ساحلی در قالب شهر‌های جدید در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان مصوب شد.

با ایجاد این ۲۷ شهر جدید، استان‌هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم به واسطه طرح هم‌پیوندی قادر به استفاده از توانمندی‌های اقتصادی خود می‌شوند.

دیگر خبرها

  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • کنایه سنگین روحانی به زاکانی و شورای شهر تهران
  • اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در فارس
  • اولین نماز جمعه در «فرومد» اقامه شد
  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند