Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه صنعتی ایران خودرو به فارس اعلام کرد با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد درباره خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، این گروه صنعتی در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان جلساتی با سازمان ملی استاندارد درباره اجرای این تعهدات برگزار کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویش «پیگیر پلاک‌گذاری خودروی تیبا و سمند باشید» عنوان کردند که برای شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا بعد از اینکه سازمان ملی استاندارد در ابتدای خرداد ماه سال جاری  اعلام کرد که این خودروها از فهرست تمدید اعتبار حذف شده‌اند با مشکل مواجهند و با وجود اینکه وجه خرید بطور کامل به خودروساز پرداخت شده و این خودروها فاکتور شده‌اند؛ اما پلاک نمی‌‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش فارس، سازمان ملی استاندارد در اوایل خردادماه سال جاری اعلام کرد که خودروهای سمند، تیبا یک و تیبا دو به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد، از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شد. 

بعد از اعلام این خبر توسط سازمان ملی استاندارد  افرادی که از قبل از طریق طرح‌های فروش خودروسازان اقدام به خرید این خودرو‌ها کرده بودند  برای شماره گذاری این خودروها با مشکل مواجه شد‌ه‌اند و به عبارتی خودروهای آنها پلاک نمی‌شود. 

با توجه به پیگیری خبرنگار فارس از شرکت ایران خودرو در رابطه با موضوع فوق،  این شرکت خودروسازی به  فارس اعلام کرد که با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد در خصوص خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان و سازمان‌هایی چون تاکسیرانی، جلساتی با سازمان ملی استاندارد در مورد اجرای این تعهدات برگزار کرده است. 

تعداد تعهدات سمند محدود بوده و خودروها تولید شده و آماده واگذاری است که عمدتا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری است. 

در حال حاضر پیگیری‌های مستمر در حال انجام است تا هر چه سریع‌تر خودروهای سمند تحویل مشتریان محترم شود. 

پس از انجام کامل تعهدات خط تولید سمند به طور کامل متوقف می‌شود و این محصول دیگر تولید نخواهد شد. 

در پویش ثبت شده در سامانه «فارس من» با عنوان «پیگیر شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا باشید» کاربران این سامانه همچنین مشکل عدم شماره‌گذاری خودروهای تیبا را نیز مطرح کرده‌اند که براساس پیگیری‌های خبرنگار فارس قرار است این شرکت خودروساز بزودی در این رابطه پاسخی به ایران اکونومیست ارائه دهد تا از طریق این رسانه اطلاع رسانی شود.

به گزارش فارس، پیش از این رئیس سازمان استاندارد در گفت‌‌وگو با فارس به رویکرد تحولی سازمان استاندارد در بحث خودرو که از دی ماه سال قبل کلید خورد اشاره کرده و گفته بود‌: در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌های نظارتی را تصحیح کنیم و شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد طبق آن اقدام کنند از طرفی رابطه میان خودروسازان و ناظران کیفی را قطع کردیم تا مفسده‌ ایجاد نشود‌، در همین رویکرد ، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان که دو ساله بود به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند.

ت 70

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد خودروهای سمند شماره گذاری ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟

در روز پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ مالکیت باشگاه استقلال و پرسپولیس رسماً به بخش خصوصی واگذار شد و ۸۵ درصد سهم باشگاه استقلال در اختیار هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرار گرفت. این شرکت تصمیم گرفته مانند خیلی دیگر از شرکت‌های زیر مجموعه‌اش پسوند «خلیج فارس» را به نام استقلال اضافه کند. بعد از موضوع شایعه‌ها و شائبه‌هایی به وجود آمد که نام جدید استقلال ممکن است در رقابت‌های بین‌المللی نظیر لیگ نخبگان (فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا) برای نماینده ایران مشکل ایجاد کند. در همین رابطه به سراغ سه حقوقدان ورزشی رفت و نظر آن‌ها را جویا شد.

رضا شاه منصوری گفت: طبق ماده ۳۰ و ۳۵ قانون مدنی هر مالکی نسبت به مایملک خود حق همه گونه تصرف و انتفاع دارد؛ بنابراین وقتی هلدینگ خلیج فارس سهامدار عمده استقلال است می‌تواند نسبت به این دارایی خود، دخل و تصرفاتی داشته باشد. ضمن اینکه الحاق نام خلیج فارس، خدشه‌ای بر برند باشگاه ایجاد نمی‌کند.

کارشناس حقوقی در مورد اینکه آیا اضافه شدن این نام در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا می‌تواند مشکل‌ساز شود، عنوان کرد: در ایران و آسیا نام بسیاری از تیم‌ها طوری است که قید مکان یا شهر در آن وجود دارد؛ بنابراین من با این استدلال مخالفم که شعار سیاسی است چرا که این نام (خلیج فارس) پیشینه تاریخی دارد و ابداً تحریک آمیز نیست. ضمن اینکه ما در ایران لیگ برتر را با پسوند خلیج فارس برگزار می‌کنیم. این موارد غیرسیاسی است.

وی اظهار داشت: وقتی ۲ یا ۳ هزار سال، نام خلیج فارس وجود دارد، هیچ تخاصمی وجود نداشته و چرا باید تعبیر سیاسی شود؟ تخاصم زمانی است که تحریک کننده باشد، اما نام خلیج فارس دارای این شرایط نیست.

رسول باختر دیگر کارشناس حقوق ورزشی نیزدر این باره گفت: یکسری الزامات و قواعدی برای تعیین نام داریم که طبیعتاً بر اساس آن‌ها انتخاب نام خلیج فارس مشکلی ندارد؛ بنابراین اگر اسم خلیج فارس به عنوان پسوند تیمی انتخاب شود، نباید مشکلی داشته باشد.

کارشناس حقوق ورزشی خاطرنشان کرد: جامی با نام جعلی بین تیم‌های عربی برگزار می‌شود که سر و صدای زیادی به پا کرده و ما هم به آن معترض شدیم؛ اما اسم آن تغییر نیافت و کنفدراسیون فوتبال آسیا ایرادی به آن مطرح نکرد. در حالی که خلیج فارس اسم تاریخی، درست و صحیح آن است و طبیعتاً نباید به کارگیری اسم اصیل و قدیمی مشکلی داشته باشد.

آرش شکرریز دیگر کارشناس حقوق ورزشی کشور راجع به این موضوع گفت: در نقشه سازمان ملل و اسناد قدیمی نام خلیج فارس ثبت شده و با توجه به این موضوع ایرادی بر استفاده از نام مذکور وجود ندارد. از طرف دیگر حامی مالی باشگاه که برای تیم هزینه می‌کند، حق دارد در مورد نام آن تیم تصمیم‌گیری کند. فقط در قانون گفته شده نام‌ها تبعیض‌آمیز یا تنفرآمیز نباشند. برای مثال موجب شعاری نباشد که نژادپرستانه محسوب شود.

وی افزود: باشگاه استقلال باید نام جدید خود را در داخل کشور به ثبت رسمی برساند و در بحث بین المللی به منظور شرکت در مسابقات لیگ نخبگان باید به اطلاع کنفدراسیون فوتبال آسیا برساند و آن‌ها نام را تأیید کنند چرا که قرار است این نام در قرعه‌کشی باشد و تاکنون با نام استقلال ایران شناخته می‌شد.

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: اسناد قدیمی ثبت شده در سازمان ملل و خلیج فارس که با عنوان Persian Gulf روی نقشه جهانی شناخته می‌شود، ناقض ادعای برخی است. تا زمانی که این موارد تغییر نکند آن‌ها نمی‌توانند موفق باشند.

دیگر خبرها

  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۶/زنگزور بایگانی شد؟
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد