Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز یکشنبه در جریان اجرای طرح یکشنبه‌های تولید مسئولان پیشوا و بازدید از واحدهای تولیدی اظهار داشت: شهرستان پیشوا علاوه بر آن که قطب تولید محصولات کشاورزی، سبزی و صیفی استان تهران است، در حوزه صنعت و تولید محصولات صنعتی نیز فعالیت چشمگیری دارد و بسیاری از تولیدات این شهرستان به سایر کشورهای صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در راستای تحقق شعار " تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حضور اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پیشوا در محل واحدهای تولیدی باعث می‌شود تا مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که گاه با ظرفیت‌های شهرستانی قابل رفع است، آشنا شوند تا با هم‌افزایی دستگاه‌ها، موانع تولید و اشتغال رفع شود.

نماینده دولت در پیشوا با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: شهرک صنعتی پیشوا با برخورداری از ظرفیت‌های مناسبی از جمله همجواری با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد و محور ترانزیتی شرق کشور، از مزیت‌های فراوانی برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است ولی این امر مستلزم ایجاد بستر مناسب و تأمین کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز تولید کنندگان است که این مهم در دستور کار مسئولان قرار دارد.

تاجیک‌نوری با اشاره به مشکلات واحد صنعتی خاور صنعت هما گفت: این کارخانه، یکی از مجموعه‌های صنعتی بی‌نظیر شهرستان پیشوا است که در زمینه تولید لوله، قوطی و پروفیل‌های سبک فعالیت می‌کند و ۳۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: کیفیت بالای محصولات تولید شده در این کارخانه موجب شده تا علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور، محصولات تولیدی به کشورهای عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان صادر شود.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: در این کارخانه ماهانه ۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که بیش از ۲ هزار تن آن به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات این واحد تولیدی گفت: تأمین مواد اولیه و کمبود برق از مهمترین مشکلات این واحد تولیدی برای توسعه فعالیت است که تلاش می‌شود تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مکاتبه با مسئولان استانی این مشکلات در کمترین زمان ممکن رفع شود.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین پیشوا صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید دانش بنیان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران جهش تولید دانش بنیان اشتغال آفرین پیشوا صادرات غیر نفتی شهرستان پیشوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند این در حالیست مهف مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند.

به گزارش ایسنا صادق ضیاییان در نشست علمی بارش‌های سیل‌آسا طی فروردین در جنوب و جنوب شرق کشور افزود: نکته مهم این است که مدل‌های هواشناسی وقوع بارندگی شدید جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از قبل پیش‌بینی کرده بودند. از آنجایی‌که مدل‌های هواشناسی هیچ گونه اطلاعاتی از دخالت در افزایش یا کاهش بارش نظیر بارورسازی ابرها را ندارند همچنین قابلیتی در آن‌ها بسط داده نشده است تا بتواند بارندگی عظیم در ایران، عمان و امارات متحده عربی به‌ویژه دبی است.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی  ادامه داد: وسعت شکل‌گیری این سامانه و علل وجودی آن چنان پهناور بود که چندین هزار کیلومتر را در تراز میانی جو و سطح زمین شامل می‌شده است ایجاد چنین سامانه پیچیده‌ای نیاز به صرف انرژی بسیار زیاد دارد که از دست بشر خارج است.

وی درباره علت بارش‌های سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: علت بارش سنگین در جنوب و جنوب شرق کشور را می توان شکل گیری بندال امگا با مراکز کم ارتفاع واقع در اروپا و منطقه جنوب کشور، شکل‌گیری رودباد با سرعت پایین (این نوع رودباد می تواند هوای مرطوب را برای مدت بیشتر در منطقه نگه دارد شکل) به همراه استقرار واچرخند در غرب اقیانوس هند و چرخند روی شبه جزیره عربستان دانست که سبب تغذیه خوب رطوبتی از روی شمال غرب اقیانوس هند، دریای عمان دریای عرب دریای سرخ و خلیج فارس به جنوب کشور شد. 

ضیاییان اضافه کرد: عوامل توپوگرافی منطقه نیز در انباشت و صعود مکانیکی رطوبت نقش مهمی داشتند. 

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری