Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قاضی آمریکایی از دولت این کشور درخواست کرد درباره وضعیت مصونیت قضایی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی نظر دهد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، این قاضی آمریکایی از دولت «جو بایدن» پرسیده آیا باید بابت شکایتی که نامزد «جمال خاشقچی» از بن سلمان کرده، مصونیت مستقلی صادر شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قاضی تا یکم آگست امسال به دولت آمریکا فرصت داده که اعلام کند در این زمینه موضعی دارد یا دیدگاهی در این‌باره ندارد.

گاردین نوشت، تصمیم دولت در این زمینه می‌توان اثر شگرفی بر روی این پرونده مدنی داشته باشد. از سوی دیگر بایدن بابت وعده انتخاباتی خود درخصوص به انزوا کشیدن عربستان سعودی تحت فشار قرار دارد.

«خدیجه چنگیز» نامزد خاشقچی که در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه به طرز فجیعی به قتل رسید، در سال ۲۰۲۰ شکایتی را در دادگاه واشنگتن دی‌.سی تنظیم کرد.

در این شکایت‌نامه آمده است مقامات سعودی با «توطئه‌چینی و برنامه‌ریزی قبلی»، دست به قتل خاشقچی زده‌اند. خاشقچی یکی از منتقدان بن سلمان بوده و سال ها قبل از عربستان سعودی به آمریکا مهاجرت کرده بود.

درخواست این قاضی آمریکایی از دولت بایدن در حالی انجام شده که رئیس جمهور آمریکا ماه جاری میلادی برای اولین بار از زمان ورود به کاخ سفید به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

پیش‌تر «اگنس کالامارد» مدیر سازمان عفو بین‌الملل گفته‌ بود «مضحک» است که بن‌سلمان در کشوری که اعلام کرده او به احتمال زیاد دستور قتل خاشقچی را صادر کرده، مصونیت قضایی ویژه سران کشورها برخوردار است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: مصونیت قضایی جمال خاشقچی قاضی آمریکایی از دولت عربستان سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، روگانی، مدافع میانی یوونتوس، پس از اینکه روبرتو روچلو، قاضی تورینی، روز پنجشنبه درخواست وکلای این مدافع را برای گذراندن دوران محکومیتش با خدمات اجتماعی رد کرد، در دادگاه محاکمه خواهد شد.

بر اساس این گزارش، روگانی در شب ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ هنگام رانندگی با مازراتی توسط پلیس متوقف شد. هنگامی که او تحت آزمایش تنفس قرار گرفت، مأموران متوجه شدند که نتایج او سه برابر بیشتر از حد مجاز است.

حد قانونی الکل در خون رانندگان در ایتالیا ۰.۵ گرم در لیتر است، اما آزمایش اول روگانی سطح ۱.۵۶ گرم در لیتر را تشخیص داد، در حالی که آزمایش دوم کمی کمتر و ۱.۵۴ گرم در لیتر بود.

این مدافع و وکلایش در ماه گذشته درخواست کرده بودند که او دوران محکومیتش را با انجام خدمات اجتماعی بگذراند اما قاضی دادگاه تورین این درخواست را رد کرد.

بدین ترتیب روگانی اکنون محاکمه خواهد شد و اولین جلسه دادگاه او در تاریخ ۲۳ می یعنی ۲۰ روز دیگر برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  •  دولت بایدن و عربستان در آستانه یک توافق امنیتی
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای جلوگیری از حمله به رفح
  • نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن و درخواست برای توقف حمله به رفح
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند