Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@09:47:46 GMT

ترکیه کشتی روسیه را توقیف کرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۲۰۴

ترکیه کشتی روسیه را توقیف کرد

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در کنفرانس خبری با حضور وزیر خارجه انگلیس وعده داد که ترکیه درباره ادعاها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

این مقام ارشد آنکارا تصریح کرد: ترکیه ادعاهایی مبنی بر سرقت غلات اوکراینی توسط روسیه را جدی می‌گیرد و در حال بررسی این اتهامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

علی‌رغم تاکید روسیه مبنی بر مقصر بودن اوکراین در ماجرای عدم صادرات غلات از این کشور و اعلام آمادگی مسکو برای کمک به فعالیت مجدد بنادر اوکراینی، مقام‌های غربی روسیه را متهم اصلی این بحران نشان می‌دهند. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً با اتهام‌زنی به روسیه مدعی شد: ما از روسیه می‌خواهیم که محاصره بنادر (اوکراین) را پایان دهد. غیرقابل تصور است، نمی‌توان تصور کرد که میلیون‌ها تن گندم در اوکراین مسدود شود در حالی که در بقیه جهان مردم از گرسنگی رنج می‌برند. این یک جنایت جنگی واقعی است، بنابراین نمی‌توانم تصور کنم که این جنایت بیشتر طول بکشد.

روسیه و اوکراین مجموعا نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تامین می‌کنند. اوکراین همچنین صادرکننده عمده ذرت، جو، روغن آفتابگردان و روغن کلزا است. به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تأمین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لبنان، سوریه، یمن، سومالی و کنگو اشاره کرد.

311311

کد خبر 1647638

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است

وزیر کشور به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده پرداخت و اعلام کرد که مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، احمد وحیدی وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: شبکه‌های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.

گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیرو‌های ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

دیگر خبرها

  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • توضیح وزیر کشور درباره کشتی توقیف شده پرتغالی
  • وزیر کشور: مسئول رسیدگی به پرونده کشتی پرتغالی توقیف شده قوه قضاییه است
  • هشدار نارنجی به کشاورزان، گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی با قوه قضاییه است
  • هشدار به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن ببرید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان/ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید
  • هشدار نارنجی به کشاورزان؛ گندم و غلات را به مناطق امن حمل کنید