Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که امکان دارد آتش‌بس در این کشور تمدید نشود.

شبکه خبری المیادین به نقل از العزی گزارش داد، اگر توافقهای صادقانه، گسترده، مورد اعتماد و مؤثری حاصل نشود که همه ابعاد انسانی و اقتصادی را در بر نگیرد، هیچ جایی برای تمدیدهای دروغین آتش‌بس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توافق مذکور باید شامل درآمدهای نفتی و گازی هم باشد، تصریح کرد، در صورت عدم حصول چنین توافقی، ارتش و کمیته‌های مردمی نبردهای آزادسازی را از سر خواهند گرفت و آزادسازی، یک باره و بدون توقف خواهد بود.

 معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی چندی پیش تأکید کرد که بر اساس آتش‌بس اعلام شده از سوی سازمان ملل، روزانه دو پرواز [از فرودگاه صنعاء] صورت خواهد گرفت.

العزی گفت که«امیدواریم [ائتلاف سعودی] به این مسئله پایبند باشد و مجددا شاهد مانع‌تراشی نباشیم تا بتوانیم با هم با اطمینان به سمت صلح و از سرگیری حسن همجواری حرکت کنیم».

وی به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داد که بر هم زدن آتش‌بس یا مانع‌تراشی در این مسیر، به معنای بازگشت جنگ است و «این اتفاق نباید رخ دهد و هیچ انسان عاقلی نباید اجازه دهد که اتفاق بیافتد».

آتش بس بشردوستانه و نظامی تحت نظارت سازمان ملل متحد از دوم ماه آوریل به اجرا درآمد و تمدید هم شد. طبق این آتش‌بس، ائتلاف سعودی و متحدانش می‌بایست اجازه می‌دادند تا فرودگاه صنعاء پس از شش سال محاصره برخی پروازها را از جمله برای انتقال بیماران داخل یمن به خارج از کشور انجام دهد اما به دلایل مختلف کارشکنی شد.

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن ائتلاف سعودی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه آگاه به جزئیات مذاکرات گفت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به سبب فشارهای سیاسی به تاخیر می‌اندازد.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که نتانیاهو در جلسات کابینه جنگ با شروط توافق موافقت می‌کند اما در جلسات کابینه دولت به خاطر اسموتریچ و بن گویر چیز دیگری می‌گوید.

وی افزود که نتانیاهو اکنون نماینده یک اقلیت در کابینه جنگ و همچنین در برابر روسای سرویس‌های امنیتی در خصوص توافق مبادله اسرا است.

کد خبر 6091390 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم