Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اراک گفت: حمایت قضائی از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین شتاب می‌گیرد.

ربیع‌اله قربانی یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید دادستان و مسئولان قضائی ساوه از شرکت دانش بنیان داروسازی پرند دارو در شهرصنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: بازدید از صنایع در راستای حمایت قضائی از واحدهای تولیدی صورت می گیرد و با توجه به نامگذاری سال جاری با عنوان تولید دانش بنیان حمایت و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی دانش بنیان در اولویت دستگاه قضائی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرکت دانش بنیان پرنددارو از نظر قضائی و حقوق مشکل خاصی ندارد، افزود: تولیدات این واحد تولیدی مبتنی بر دانش و فناوری روز است و از طرفی چون ارتباط مستقیمی با سلامت عمومی جامعه دارد دادستانی استان مرکزی و شهرستان ساوه در راستای حفظ حقوق عامه نظارت مستمری بر واحدهای تولیدی که با سلامت جامعه مرتبط است، دارد.

دادستان مرکز استان مرکزی با تاکید بر اینکه این واحد تولیدی یک مجموعه نظارت پذیر است، افزود: از آنجاکه در فرآیند تولیدات این واحد تولیدی باید موازین قانونی رعایت شود لذا تعامل خوبی بین دادستانی شهرستان ساوه و مدیریت شرکت پرند دارو در راستای فعالیت بر مدار قانون و ضوابط تعیین شده در چرخه ورود مواد اولیه و تولید وجود دارد.

قربانی با اشاره به اینکه بخشی از مواد اولیه این واحد تولیدی از مواد مخدری است که برای ساخت داروهای تسکین دهنده مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این واحد تولیدی در بعد علمی و فنی در راستای بازیافت یک ماده مخدر براساس فرایندهای تولیدی که به یک دارو تبدیل می‌شود، به خوبی عمل کرده و فعالیت این واحد آن که در سلامت مردم جامعه نقش دارد موجب جلوگیری از واردات داروهایی به کشور می شود که توان تولید داخلی آن در شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه نیز گفت: شرکت پرند دارو یکی از واحدهای تولیدی موفق و امانتدار در حوزه فعالیت تولید دارو از ورود مواد اولیه تا تولید کامل است.

مجید علیپور افزود: شفافیت عملکرد این مجموعه تولیدی در ورود مواد اولیه تا تولیدکننده ماده موثره دارو با حضور بازرسین و نمایندگان دستگاه قضایی و سازمان غذاو دارو بطور مستمر مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان پرند دارو نیز با اشاره به اینکه این واحد تولیدی یکی از شرکت‌های مهم در حوزه تولید مواد موثره داروی کشور است، گفت: یکی از افتخارات کشور ما این است که به همت متخصصان و تولیدکنندگان ایرانی بعد از انقلاب توانستیم مواد موثره دارو را در داخل تولید کرده و از وابستگی به سایر کشورها خارج شویم.

حمیدرضا علیپور با اشاره به اینکه شرکت پرند دارو یکی از ۸۰ شرکت تولید کننده در حوزه مواد موثره دارویی کشور است، گفت: صنعت دارویی ایران مفتخر است که حدود ۷۲ درصد از مواد موثره دارویی کشور توسط شرکت‌های دارویی داخلی تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید پنج ماده موثره دارویی در شرکت دانش بنیان پرند دارو گفت: با تولیدات این واحد تولیدی به مرز خودکفایی در این دسته از محصولات تولید داخل دست یافتیم و براساس استانداردهای جهانی و کیفیتی که در تمامی شرکت‌های دنیا مطرح است بخشی از محصولات این شرکت در مدار صادرات قرار گرفته است.

او افزود: در این شرکت دانش‌بنیان مولکول هایی سنتز می‌شوند که بعضا تا هفت یا هشت مرحله باید عملیات سنتز بر روی آنها انجام شود که یک فرآیند پیچیده و سخت در دنیاست و یکی از دستاوردهای خودکفایی برای این شرکت دانش بنیان در شرایط تحریمی است.

علیپور افزود: اگر شرکت‌های دانش‌بنیانی نظیر پرند دارو در کشور وجود نداشت قطع به یقین بخشی از داروهای مورد نیاز مردم امکان تولید داخل نداشت و ناگزیر به واردات آنها بودیم. امروز در این واحد تولیدی علاوه بر تامین نیاز کشور بخشی از محصولات به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت تولید و توسعه کسب و کار گفت: در حال حاضر در این واحد تولیدی برای ۳۳ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است که افراد تحصیل کرده در رشته های تخصصی مرتبط با حوزه داروسازی هستند و با بهره گیری از دانش بالا و فناوری روز حتی بدترین ماده اولیه با درجه ناخالصی بالا را به بهترین ماده با کیفیت بالا تبدیل می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش بنیان داروسازي شهر صنعتی کاوه ساوه استانی اقتصادی استانی شهرستانها واحد تولیدی شرکت دانش بنیان مواد موثره دارو واحدهای تولیدی شهرستان ساوه مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر صدرا به دستور دکتر ایمانیه استاندار فارس با ریاست دکتر شیبانی فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: شهر جدید صدرا هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام ۲۰ هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت هست پیش بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق چهارصد هزار نفر برسد.

پوربهی افزود: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده، اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آنها مستلزم یک تلاش جهادی و هم افزایی همگانی است.

او ادامه داد: عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: هم اکنون ۲۲ هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضا‌های آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم، اما همچنان این شهر با کمبود هفده مدرسه رو به رو است.

او افزود: عقب ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آنها برطرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران با بیان اینکه ۲۲ اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت امادگی این را دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیر ساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده‌است. 

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده ۱۰ و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، اماده اسفالت است، اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده و مهمترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.

او ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از ۸ همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار ۳۶ سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است، اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

در این جلسه مصوب شد از سهم سه درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می‌کند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن اموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

 همچنین قرار شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمایت از دانش‌بنیان‌ها و استفاده از جوانان متدین در دستور کار مسئولان قرار گیرد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد