Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:46:06 GMT

صنعت پشم‌ریسی باید در شهرستان ملایر احیا شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۴۶۹

صنعت پشم‌ریسی باید در شهرستان ملایر احیا شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "احد آزادیخواه" عصر یکشنبه در نشست کمیته دامپروری شهرستان ملایر اظهار داشت: از این حوزه می‌توان برای تقویت تولید و اشتغال شهرستان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه پشم‌ریسی و فرشبافی یک صنعت صادرات محور را از دست داده‌ایم، بیان کرد: لازم است برای احیای این صنعت دستگاه‌های متولی در کنار بخش خصوصی و بسیج سازندگی پای کار بیایند و از نیروی کار به ویژه زنان تحت پوشش و سرپرست خانوار در روستاها در این صنعت به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای احیای صنعت پشم‌ریسی در این شهرستان شد و بر لزوم ارائه آماری واقعی از دام سیک، دام مازاد، حذفی، پشم‌ریسی و پلاک‌کوبی دام سبک به منظور انجام اقدامات تکمیلی در این حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه نباید در این حوزه از ظرفیت تشکل‌ها، تعاونی‌ها و بخش خصوصی غافل شد، بیان کرد: درب اتاق مسئولان باید همیشه به روی بخش خصوصی باز باشد.

وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته دامپروری در اتاق بازرگانی ملایر شد و افزود: مدل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید در این شهرستان نیز اجرایی شود تا بتوانیم تعامل نظام‌مندی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نقش اثرگذار و راهبردی اتاق بازرگانی را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و تقویت این تعامل مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی یک ظرفیت مهم برای استان و شهرستان است.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه ملایر محور تولید شیر و گوشت در استان همدان است، یادآور شد: دغدغه اصلی ما پس از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، جوجه‌ریزی بود که مشکلی در طی دوره‌ سه ماهی که گذشت، نداریم.

وی ادامه داد: در هر دوره حدود ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور نیاز بازار است که با اقدام به موقع شرکت پشتیبانی امور دام و تولیدکنندگان مشکلی در این زمینه نداریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دولت برای دامداران و مرغداران، گفت: ملایر در جذب این تسهیلات خوب عمل کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر نیز بر لزوم تشکیل جلسه‌ای به قید فوریت در راستای احیای صنعت پشم‌ریسی این شهرستان تاکید کرد و افزود: در این حوزه از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال باید استفاده شود.

"داریوش صفاری" با اشاره به اهمیت ارائه تسهیلات برای دامدار کارت، بیان کرد: با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک کشاورزی، حتی به صورت موردی مشکلات پیگیری و تسهیلات در حداقل زمان ارائه شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: با پیگیری‌های خوب نماینده ملایر، سهم خوبی از نهاده‌های دامی در این شهرستان جذب و یک‌هزار و ۱۰۰ تُن کنسانتره دامی امسال بین ۱۹ هزار دام سنگین و ۱۱۰ هزار دام سبک توزیع شد.

"سیدمهدی میرباقری" اظهار داشت: علاوه بر این، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، ۵۵۰ تُن جو، ۷۱۵ تُن ذرت، ۲۲۰ تُن سبوس و ۱۱۰ تُن سویا توزیع و یا در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه ملایر در جذب تسهیلات خوب عمل کرد، یادآور شد: در این راستا از یک‌هزار و ۱۹ فقره پرونده، ۵۶۶ پرونده در بانک عامل برای اخذ سرمایه در گردش دامدار کارت مصوب شد که ۶ فقره در حال قرارداد است و ۲۶۹ فقره با مبلغ ۲۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

برچسب‌ها سازمان جهادکشاورزی استان همدان دامپروری ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهادکشاورزی استان همدان دامپروری ملایر سازمان جهادکشاورزی استان همدان دامپروری ملایر بخش خصوصی پشم ریسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در نیم فصل دوم لیگ برتر عمل کرده دفاعی بسیار خوبی داشته و همین امر باعث شده آنها با ۱۳ گل خورده و بهتر از استقلال عنوان برترین خط دفاعی لیگ را تا پایان هفته بیست و پنجم از آن خود کنند.

نکته مهم در مورد خط دفاعی پرسپولیس  این است که آنها در نیم فصل دوم تنها در  دو بازی برابر فولاد و آلومینیوم دروازه‌شان را باز شده دیدند که هر دو بار روی اشتباهات دروازه‌بان و خط دفاعی‌شان این اتفاق افتاده است.

پس از بازی فولاد شاگردان اوسمار در شش بازی متوالی موفق به کلین شیت شدند. جالب اینکه از این شش کلین شیت سه‌تای آن با دروازه‌بانی امیررضا رفیعی، دروازه‌بان ۲۲ ساله آکادمی سرخ‌ها به ثبت رسیده که او در غیاب علیرضا بیرانوند در لیگ برتر عملکرد خوبی از خود نشان داد.

پرسپولیس که بسیار برای رسیدن به صدر جدول تلاش می‌کند امیدوار است همین روند را در پنج بازی باقی مانده نیز حفظ کنند و حداقل گل خورده را به ثبت برسانند.

سرخ‌های این روزها در خط دفاعی خود دو مدافع آماده یعنی گئورگی گولسیانی و حسین کنعانی را دارند که علاوه بر وظایف دفاعی یکی از امیدهای پرسپولیس برای گلزنی نیز هستند چرا که هر یک در این فصل ۵ گل به ثمر رسانده‌اند.

در هر حال پرسپولیس آمار فوق العاده‌ای از جهت گل نخوردن در بازی‌های متوالی ثبت کرده و با بسته ماندن دروازه‌اش مقابل نساجی در ورزشگاه وطنی می‌تواند به آمار ۷ بازی کلین شیت متوالی در لیگ برتر دست پیدا کند. در ثبت این آمار فوق‌العاده درخشش زوج دفاعی احیا شده پرسپولیس تاثیر زیادی داشته است.

دیگر خبرها

  • تقویت ظرفیت‌ها و مدل‌های بهره‌برداری از کارگزاران دانش و فناوری
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • ملایر پنج روز دیگر میزبان دور دوم انتخابات مجلس
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد