Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:07:02 GMT

سازه‌های تبلیغاتی فرسوده جمع‌آوری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۵۰۱

سازه‌های تبلیغاتی فرسوده جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

اجرای طرح جمع آوری سازه‌های تبلیغاتی فرسوده در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ از اجرای طرح جمع آوری سازه‌های تبلیغاتی فرسوده و نا ایمن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا جعفری با اشاره به اینکه المان‌ها یکی از عناصر تأثیرگذار در زیباسازی منظر شهری است، گفت: در تداوم برنامه‌های مدیریت شهری منطقه در آرام سازی بصری شهر، طرح جمع آوری تابلوها و سازه‌های تبلیغاتی فرسوده و نا ایمن در حال اجرا است.

وی افزود: این طرح در حال حاضر در بلوار عزیزی ناحیه ۵ اجرا شد و در سایر خیابان‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه ۲ طرح همسان سازی تابلوهای اصناف را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد و گفت: در همین راستا ساماندهی تابلوهای اصناف محله طرشت با استفاده از الگوی همسان سازی با رنگ پیرامونی و بافت آجری انجام شد.

جعفری افزود: اجرای طرح‌های خلاقانه با بهره‌گیری از هنر از دیگر اقدامات اجرایی در بخش زیباسازی منظر شهری است که با این اقدامات، عناصر نامناسب شهری به المان هنری تبدیل می‌شود.

افزایش سرانه درمانی منطقه ۱۹ با کلنگ زنی درمانگاه خیریه فوق تخصصی حسینیه اعظم مکتب العباس (ع) محقق شد

مراسم کلنگ زنی و احداث درمانگاه خیریه فوق تخصصی حسینیه اعظم مکتب العباس (ع) با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه ۱۹، خیرین و نیکوکاران، بانی و هیئت امنای این حسینیه برگزار و منطقه ۱۹ صاحب درمانگاه خیریه فوق تخصصی شد.

در این مراسم که با حضور جعفر بندی شربیانی عضو و نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همراه بود، مهدی هدایت ضمن قدردانی از تأمین اعتبار برای احداث این درمانگاه و دفاع از آن در لایحه بودجه گفت: از آنجایی که خیرین در راه اندازی هرچه زودتر این درمانگاه پای کار هستند امید است اعتباری نیز به منظور تجهیز این مکان به منظور تسهیل در ارائه خدمات به نیازمندان صورت پذیرد.

شهردار منطقه ۱۹ بر اتمام مراحل واگذاری زمین در راستای ساخت بیمارستان دولتی در منطقه به دانشگاه علوم پزشکی تهران و افزایش سرانه‌های بهداشتی و درمانی در این منطقه تأکید کرد.

هدایت خواستار حمایت از خیرین مسکن ساز با در اختیار قرار دادن زمین رایگان به آن‌ها برای ساخت مسکن و اجاره مناسب به افراد کم برخوردار شد.

درمانگاه خیریه فوق تخصصی حسینیه اعظم مکتب العباس (ع) منطقه ۱۹ در زمینی به مساحت حدود ۱۵۰۰ متر مربع در دو طبقه در بخش‌های اورژانس، داروخانه، حوزه‌های مختلف پزشکی، دندان‌پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه به شهروندان کم برخوردار خدمات فوق تخصصی ارائه خواهد داد.

رونمایی از طرح پروژه باغ ایرانی گلاریس در نمایشگاه خواهر خواندگی و دستاوردهای مدیریت شهری

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ با اشاره به پروژه باغ ایرانی گلاریس در این منطقه گفت: در نمایشگاه دستاوردهای شهری از پروژه فاخر و ارزشمند باغ گلاریس رونمایی شده و به زودی روند احداث آن آغاز خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه ساخت پروژه باغ ایرانی گلاریس به زودی در منطقه ۵ آغاز خواهد شد تا شاهد یک باغ ایرانی متفاوت در پایتخت باشیم، گفت: در نمایشگاه دستاوردهای مدیریت شهری در بخش ویژه، منطقه ۵ به رونمایی از پروژه ارزشمند باغ ایرانی گلاریس از طریق ماکت و ویدئووال خواهد پرداخت و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای اجرایی شدن این پروژه دعوت به همکاری و همراهی می‌شود.

بنا بر این گزارش طراح این پروژه دو نفر از کارشناسان متخصص معاونت فنی و عمران منطقه ۵ هستند. فرناز موسوی «طراح اصلی پروژه» در مورد مختصات این باغ گفت: باغ مذکور به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع واقع در محله باغ فیض ناحیه ۳ منطقه ۵ به آدرس خیابان طالبی کوچه باغ ملی سوم واقع شده است.

موسوی تاکید کرد: سایت مذکور دارای شیب ۴ درصد از شمال به جنوب و دارای ۲ دسترسی از شمال غربی و جنوب شرقی است. دسترسی شمال غربی (از کوچه باغ ملی سوم) و دسترسی جنوب شرقی از (کوچه نائینی) است.

موسوی اذعان کرد: کل باغ طبق ضوابط شهرسازی و معماری و سازمان پارک‌ها با نسبت ۳۰ به ۷۰ طراحی شده است که ۳۰ درصد کل باغ طبق ضوابط شامل مسیرهای ارتباطی و بناهای الحاقی خواهد بود.

کارشناس متخصص پروژه مذکور به ریز فضاهای این باغ ویژه اشاره کرد و افزود: ورودی اصلی جهت کنترل تردد و مراجعین، پارکینگ پرسنل، نگهبانی و اتاق مدیریت بخش‌هایی از ریز فضاهای این باغ هستند.

موسوی از بخش‌های ویژه‌ای که برای این باغ در نظر گرفته شده خبر داد و افزود: در یک بخش آبراه آرامش در نظر گرفته شده که فضایی به منظور ارتباط مستقیم مراجعه کنندگان با طبیعت است که در این فضا از نهر موجود استفاده شده است. مسیر پلازا نیز دیگر جاذبه ویژه این باغ است که فضایی است با طراحی چند منظوره جهت پیاده روی و تعامل افراد با یکدیگر با قابلیت نشستن در فضاهای طراحی شده است.

وی از تخصیص فضایی برای کافه کتاب و شربت خانه خبر داد و تاکید کرد: کافه کتاب فضایی با عملکرد کافی شاپ و کتابخانه که هر دو کار را توأم باهم برعهده دارد و شربت خانه نیز به منظور ارائه محصولات سنتی و ارگانیک به مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

این کارشناس ادامه داد: باغچه کتاب نیز دیگر بخش باغ گلاریس است که برخلاف طراحی بسته کتابخانه، فرصت مطالعه در فضای آزاد را می‌دهد و دارای سکوهای منعطف در فضایی باز برای مراجعه‌کنندگان است.

موسوی در مورد سایر بخش‌های در نظر گرفته شده برای باغ گلاریس گفت: مزرعه حیوانات اهلی که فضایی جهت برقراری ارتباط مستقیم مراجعه کنندگان با حیوانات اهلی است و گلخانه که فضایی برای پرورش نهال‌های مورد نیاز باغ و همچنین تأمین نیازهای ساکنین محله که قسمتی از این مجموعه به درآمدزایی باغ کمک خواهد کرد است.

شهردار منطقه ۵ در مورد فضاهای خدماتی این باغ خاطرنشان کرد: پنج چشمه سرویس بهداشتی بانوان، پنج چشمه سرویس بهداشتی آقایان و نمازخانه در نظر گرفته شده که این فضاهای خدماتی در جنوب غربی سایت جانمایی شده است.

همکار متخصص دیگر پروژه سمانه فردی با بیان اینکه ۱۲ ماه زمان و ۵ میلیارد تومان بودجه برای ساخت این پروژه در نظر گرفته شده گفت: مصالح محدود با حفظ ساختار سازه‌ای باغ است. درختان عمدتاً مثمر و توت و گیلاس و سیب هستند. کاشی‌های آبی، آجرهای سنتی ایرانی و خشت و گل و دیگر عناصر معماری ایرانی و اسلامی برای متریال این باغ در نظر گرفته شده است. نکته مهم دیگر این است که میزان سازه‌ها به شدت محدود است و تلاش شده تا شهروندان به صورت جدی و مستقیم با عناصر طبیعت درگیر احساسی شوند. البته اصول هندسی، آب جاری قنات و کرت بندی کاملاً رعایت شده است.

کد خبر 5529373

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران علیرضا جعفری شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران زلزله علیرضا زاکانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا سازمان حج و زیارت سازمان تامین اجتماعی شهردار تهران گردشگری شورای شهر شهر تهران کمیته امداد امام خمینی ترافیک نظر گرفته شده مراجعه کنندگان شهردار منطقه مدیریت شهری جمع آوری منطقه ۱۹ سازه ها منطقه ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد

کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد. این کمیته همچنین اعلام کرد: خانه منسوب به فخرالدوله یکی از بنا‌های تاریخی شهر تهران است که در قالب پرونده «مجموعه ساختمان‌های خیابان فخرآباد» به شماره ۸۰۰۸ به تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است و در حقیقت این بنا متعلق به «منشور الملک» است و به غلط این بنا را به «فخرالدوله» نسبت می‌دهند.

کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران این توضیح را اضافه کرد که عمارت فخرالدوله در سال ۱۳۸۸ و به دستور محمدباقر قالیباف، شهردار وقت تهران، به انجمن مداحان واگذار شد. این بنا تا پیش از آن، محل مدیریت بافت تاریخی و گردشگری شهرداری منطقه ۱۲ بود. سوم شهریور سال ۱۴۰۲ نیز با همراهی شهرداری منطقه ۱۲ و بنا به درخواست خانه مداحان، یک شهید گمنام پس از تشییع در مدرسه عالی شهید مطهری، در محوطه ورودی این بنا به خاک سپرده شد و به استناد گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی، شهردار منطقه ۱۲ از ایجاد مقبره‌ای درخور شأن برای این شهید گمنام در محرم همان سال خبر داده بود.

این کمیته یادآور شد: پس از تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳، شهرداری منطقه ۱۲ بدون استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سازه‌ای نامتناسب با این عمارت تاریخی روی مقبره این شهید والامقام ایجاد کرد که اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مسئولان ایجاد کرد و در همان زمان مصطفی خرسندی، رئیس خانه مداحان نیز در مصاحبه‌ای در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ با برخی رسانه‌ها اعلام کرد که کار ساخت این سازه متوقف شده است و پس از استعلام و اعلام نظر میراث فرهنگی این بنا ساخته خواهد شد.

اکنون با پیگیری‌های کمیته مردم‌نهاد حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران به عنوان یک سازمان مردم‌نهاد غیردولتی و همت معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، دستور حذف این سازه و توقف ساخت آن به خانه مداحان اعلام شد و در چند روز اخیر این سازه به طور کامل برچیده شد و نمای خانه منسوب به فخرالدوله دوباره به حالت اولیه خود برگشت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد