Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:17:38 GMT

متجاوزان و ایادی آنها نفت یمن را غارت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۶۷۱

متجاوزان و ایادی آنها نفت یمن را غارت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، عمار الاضرعی مدیر کل اجرایی شرکت نفت یمن در گفتگو با شبکه المسیره، به دلایل افزایش قیمت فرآورده های نفتی در یمن پرداخت و گفت: علت افزایش قیمت فرآورده های در یمن افزایش قیمت جهانی است.

وی افزود: قیمت فرآورده های نفتی از قیمت بورس جهانی تاثیر می پذیرد زیرا ما همه فرآورده های نفتی را از بازار جهانی وارد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاضرعی تاکید کرد: افزایش قیمت ترانزیت جهانی به افزایش قیمت فرآورده های نفتی منجر می شود. نرخ فرآورده های نفتی در بسیاری از کشورهای جهان بیش از نرخ آن در یمن است.

وی افزود: نفت خام دراستانهای اشغالی از سوی متجاوزان و مزدوران آنها چپاول می شود.

الاضرعی در ادامه تاکید کرد: متجاوزان به توقیف کشتی ها حامل سوخت ادامه می دهند و این سیاست موجب افزایش رنجهای شهروندان یمنی شده است. دزدی دریایی کشتی های حامل وسخت به افزایش قیمت فرآورده های نفتی منجر می شود.

وی گفت: استانهای اشغالی در سایه ادامه غارت نفت خام از بحران سوخت رنج می برند.

این در حالی است که پس از سفر غیرمنتظره هفته پیش «استیون فاگین» سفیر آمریکا در یمن به استان نفت خیز «حضرموت» در شرق این کشور، یک کارشناس حوزه نفت در این استان از انعقاد قراردادی بین المللی برای افرایش تولید نفت حضرموت به بالاترین سطح خبر داد.

«محمد سعید باحداد» با بیان اینکه این قرارداد در یک کشور خارجی و بدون اطلاع افکار عمومی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: این معامله با میلیاردها دلار انجام شده و شامل افزایش پیک تولید نفت خام برای تغذیه بازارهای جهانی به منظور مقابله با پیامدهای تحریم نفتی روسیه است.

باحداد همچنین الزام دولت «معین عبدالملک» نخست وزیر دولت مستعفی یمن را به واریز درآمدهای نفت و گاز به بانک مرکزی عدن خواستار شد.

در ارتباط با همین موضوع، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن روز گذشته تاکید کرد: سفر سفیر آمریکا در یمن به استان‌های حضرموت و المهره در چارچوب تلاش بی وقفه واشنگتن به منظور سلطه بر میادین نفتی و بنادر نوار جنوبی یمن و بخشی از ساحل غربی صورت گرفت. این اقدام تأکیدی آشکار بر حمایت مستقیم آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی برای غارت ثروت‌های یمن و بهره برداری از موقع ژئوپولتیک این کشور در جهت منافع و اهداف واشنگتن است.

کد خبر 5529885

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن نفت خام روسیه رژیم صهیونیستی اوکراین ایالات متحده امریکا ناتو فلسطین عراق ایران سوریه ترکیه مسکو لبنان عربستان سعودی جو بایدن افزایش قیمت فرآورده قیمت فرآورده های نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده