Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:49:38 GMT

گوشت انسان، غذای لاکچری سگ‌های دامشهری

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۷۹۹۴

گوشت انسان، غذای لاکچری سگ‌های دامشهری

ایسنا/قم شهرک دامشهر قم طی هفته اخیر شاهد کشته شدن دو کودک چهار و ۶ ساله توسط حمله سگ‌های ولگرد بوده است.

نخستین مورد به حمله گروهی سگ‌های ولگرد به یک کودک ۴ ساله اختصاص دارد که متاسفانه بدلیل جراحات بسیار زیاد بر روی سر و گردن کودک منجر به فوت این کودک در همان روز شد.

اما تنها چند روز پس از این واقعه دردناک شاهد حمله دیگری از سوی سگ‌های دامشهر قم بودیم و این بار این سگ‌ها با دندان‌های خود گوشت و خون یک کودک ۶ ساله را مزه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقعه دوم نیز زمانی که نیروهای اورژانس از حادثه مطلع می‌شوند و به محل حادثه می‌رسند، متاسفانه کودک به دلیل جراحات بسیار زیاد جان خود را از دست داده بود.

متاسفانه اخباری که از دامشهر قم می‌رسد حاکی از آن است که این وقایع برای اولین و آخرین بار نبوده است بلکه به دلیل تعداد بالای سگ‌های ولگرد در این شهرک شاهد تکرار و سریالی بودن حمله این سگ‌ها به کودکان و خانواده‌ها هستیم.

جولان سگ‌های وحشی در قتلگاهی به اسم دامشهر

با یک پرس‌وجوی سطحی از اهالی دامشهر قم کسب کردیم که این اتفاق پیوسته درحال رخ دادن است و در موارد بسیاری حضور به موقع پدران و فراری دادن این سگ‌های ولگرد مانع کشته شدن کودکان شده است.

این دست اتفاقات ناشی از عدم غذای کافی برای سگ‌های ولگرد و افزایش زیاد تعداد آن‌ها در دامشهر قم است.

سگ حیوانی است که در مدت ۶ الی ۲۴ ماه می‌تواند به سن بلوغ برسد و در هر بار زایمان می‌تواند تعداد حداقل ۴ و حداکثر ۸ توله را متولد کند؛ همین موضوع و عدم جمع آوری به موقع سگ‌های ولگرد موجب شده است تا امروز شاهد حضور گله عظیمی از این سگ‌ها در شهرک دامشهر قم باشیم.

متاسفانه موضوع دیگری که به گفته برخی در این افزایش تاثیرگذار بوده است، رهاسازی توله‌های سگ‌های گله دامداران است که در این راستا نیز نیازمند همکاری لازم به منظور اقیم‌ کردن سگ‌های گله هستیم.

دامشهر قم نیازمند اقدامات ضرب العجلی است

اما اقداماتی که درحال حاضر باید شاهد انجام آن باشیم، اقدامات میدانی و ضرب العجلی است چراکه در شهرک دامشهر قم یک وضعیت بسیار اسفناک وجود دارد و اگر بخواهیم با برگزاری جلسات و کارگروه‌ها و ... به نتیجه برسیم، متاسفانه شاهد آسیب دیدگی تعداد زیادی از این کودکان خواهیم بود.

پاسخگوی حمله سگ ها کیست؟ فرماندار پاسخ می دهد

عباس ذاکریان فرماندار قم در جلسه فوق‌العاده کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل، اظهار کرد: وظیفه مدیریت سگ‌های ولگرد در محدوده حریم شهری برعهده شهرداری، در سطح روستاها بر عهده دهیاری‌ها، و در محدوده‌های مسقف و بسته مانند شهرک‌های صنعتی و واحدهای دامپروری بر عهده مالکان است و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در یکی از مکان‌ها باید یکی از این سه گزینه پاسخگو باشند.

وی افزود: مجموعه مدیریت استان در خصوص اجرا نشدن مصوبات جلسات مرتبط با مدیریت سگ‌های ولگرد هیچ‌گونه اغماضی نخواهد داشت و مسئله ممنوعیت اسکان خانواده‌ها در منطقه دامشهر قم باید با جدیت دنبال شود.

فرماندار قم گفت: غذا دادن به سگ‌های ولگرد طبق مصوبات استانی در داخل حریم شهر ممنوع است و انجمن‌ها وگروه‌های حامی حیوانات به همراه سایر مردم صرفاً در سایت ویژه البرز می‌توانند به این حیوانات خوراک دهند.

وی ادامه داد: ضعف در مدیریت سگ‌های ولگرد به بهانه کمبود و یا نبودن بودجه به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و نمی‌توان از کنار امنیت و آرامش روانی مردم به‌خاطر بعضی از توجیه‌های دستگاهی عبور کرد.

فرماندار قم گفت: تمام عواقب و مشکلات احتمالی سگ‌های صاحب‌دار و توله‌های آن بر عهده مالکان آن است و این افراد ملزم به شناسنامه‌دار کردن توله‌ها و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آن‌ها هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکلی در این خصوص باید مدیران واحدها پاسخگو باشند.

پیگیری استاندار قم پیش از وقوع حادثه

استاندار قم پیش از وقوع همچین حوادثی در شهرک دامشهر حدود ۳ جلسه در استانداری قم مبنی بر لزوم جمع آوری سگ‌های این منطقه برگزار کرده و یکی از مصوبات این جلسه این بود که نخستین نهاد مسئول در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد، خود شهرک‌های صنعتی هستند.

اما وجود مراکز پرورش سگ در این منطقه یکی از علت‌های اصلی افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در محدوده دامشهر است که در این راستا الزام فعالیت‌های عملی اولویت بیشتری نسبت به برگزاری جلسات و کارگروه‌ها دارد.

استاندار قم با خانواده کودکان جان باخته دامشهر دیدار کرد

سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر شنبه باحضور در بین خانواده داغداری که کودک ۴ ساله خود را بخاطر حمله سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر از دست داده است، به گفت وگو و همدردی نشست.

گفتنی است؛ شهرک صنعتی دامشهر به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه احداث شد، ۳۰ کاروانسرای دام در این شهرک وجود دارد و سالانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون راس دام از استان های مختلف کشور وارد میدان دامشهر می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سگهای وحشی سگ های ولگرد سگ های ولگرد شهرک دامشهر دامشهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه خبرگزاری سما، جنبش حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان ما حمله ترکیبی را با استفاده از پهپاد‌های انتحاری و موشک‌های هدایت شونده علیه مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شهرک المناره و محل استقرار نیرو‌های گردان ۵۱ وابسته به تیپ گولانی انجام دادند و عملیات موفقیت آمیز بود.

حزب الله لبنان صبح امروز هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای ادامه حمایت از ملت استوار و مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، مواضع جدید نظامیان دشمن صهیونیستی در غرب شهرک «شومیرا» را با موشک هدف قرار دادیم و صدماتی به آنها وارد کردیم.

 

 

دیگر خبرها

  • حمله به نمازگزاران در گذره ولایت هرات
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • کافی است انسان باشد!
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • حمله مرگبار سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ساله در کرج
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • عکس| عکس‌های جدید حامد آهنگی در تولد لاکچری پسرش
  • لاکچری‌ترین فروشگاه آب معدنی جهان در این شهر ایران رونمایی شد + ویدئو
  • قیمت گوشت قرمز، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳