Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلمب ۳ کافه مختلط به علت کشف حجاب در قم
 سه کافه مختلط به علت تخلف‌های متعدد از جمله کشف حجاب و موضوعات دیگر پلمب و صاحبان کافه‌ها برای برخورد قانونی به اداره اماکن قم احضار شدند. به گزارش روابط عمومی سپاه استان قم، پاکسازی و نظارت بر قهوه‌خانه‌های سنتی و کافه‌های پر آسیب توسط ۹ تیم متشکل از پلیس اماکن، قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله و قرارگاه ۱۹ دی استان قم انجام شد. سه کافه متخلط به علت تخلف‌های متعدد از جمله کشف حجاب و موضوعات دیگر پلمب و صاحبان کافه‌ها برای برخورد قانونی به اداره اماکن ناجا احضار شدند. /عصر ایران

یک مسئول میراث فرهنگی: فردوسی را بدون مجوز شسته‌اند
دیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفت: مجسمه فردوسی ثبت ملی شده و اقدام شهرداری برای پاکسازی این مجسمه، بدون مجوز، غیراصولی و خلاف قوانین ناظر بر آثار ثبت ملی بوده است. مرتضی ادیب‌زاده درباره پاکسازی مجسمه فردوسی در تهران که پس از شست‌وشو، دو رنگ شده و با همین وضعیت به حال خود رها شده است، اظهار کرد: مجسمه فردوسی در سال ۱۳۹۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و دارای ضوابط حفاظت اختصاصی است، بنابراین شهرداری و یا هر ارگان دیگری بدون دریافت مجوز از میراث فرهنگی، اجازه مرمت، پاکسازی و یا هر اقدام دیگری را ندارد. او تاکید کرد: شهرداری برای پاکسازی و شست‌وشوی مجسمه فردوسی باید مجوز میراث فرهنگی را می‌گرفت و توسط کارشناسان متخصص این حوزه، عملیات پاکسازی را انجام می‌داد که چنین اقدامی انجام نشده است و شهرداری بدون مجوز به پاکسازی غیراصولی سطح مجسمه فردوسی اقدام کرده است.

پلیس فتا: بازداشت تعدادی از منتشرکنندگان لایو‌های غیر اخلاقی در اینستاگرام
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از تشدید طرح عملیاتی «شناسایی و مقابله با لایو‌های غیر اخلاقی» در پلیس فتا سراسر کشور خبر داد. این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم فعال در حوزه انتشار لایو‌های غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهر‌های مختلف کشور، عنوان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های متشکله در این حوزه، علت اصلی ارتکاب جرم این افراد در مرحله اول کسب در آمد مالی هنگفت و در مرحله بعدی به انحطاط اخلاقی کشاندن کاربران که بیشتر آنان جوانان و نوجوانان بودند، می‌باشد.

جمال شورجه: صحنه‌هایی از سریال حضرت موسی در رویا به من الهام شد
جمال شورجه سینماگر برجسته کشور گفت: صحنه‌هایی از سریال حضرت موسی (ع) را خداوند در علم رویا به من الهام کرد که امیدوارم بتوانم سرپا شوم و این سریال را کار کنم.  شورجه که این سال‌ها در بستر بیماری به سر می‌برد، در گفت‌وگویی کوتاه با ایرنا گفت: خداوند متعال اگرچه به ظاهر نعمتی را از من گرفته، اما باطن اشیاء اکنون برای من مشهودتر است و ملکوت خیلی چیز‌ها را درک می‌کنم خصوصا صحنه‌هایی از سریال حضرت موسی (ع) که خداوند به من در علم رویا الهام کردند که امیدوارم بتوانم سرپا شوم و این سریال را کار کنم. کارگردان فیلم ۳۳ روز ادامه داد: البته این پروژه، اکنون به دست توانمند برادرم، ابراهیم حاتمی‌کیا جلو می‌رود و پیش‌تولید و مقدمات کار اعم از گروه‌های جلوه‌های ویژه در حال انجام است. مشاور سریال یوسف پیامبر در مورد دولت مردمی نیز عنوان کرد: من ناامید نیستم و آقای رئیسی را می‌شناسم و می‌دانم که ارادت خاصی به سینمای ایران و سینماگران آن دارند. ان‌شاءالله در دولت ایشان، فضا، بازتر خواهد شد و جلوه جدیدی از سینما را خواهیم دید. البته که در این بین، تلاش خود سینماگران نیز لازم است. سینمای ایران اکنون به فیلمنامه‌های خوب نیاز دارد که هم محتوا و هم ساختار خوبی داشته باشند.

روایت روزنامه اصولگرا از نفوذ جاسوس‌های انگلیسی-آمریکایی در دولت احمدی‌نژاد
روزنامه اصولگرای جوان در بخشی از مطلبی که به تجلیل از حسین طائب رئیس پیشین سازمان اطلاعات سپاه پرداخته است نوشت: از نکاتی که درباره شخصیت فرمانده سابق اطلاعات سپاه باید به آن توجه شود، مقابله با یکی از خطرات جدی در دولت به‌ظاهر عدالت‌خواه احمدی‌نژاد بود، بسیاری از متدینین و حامیان انقلاب که هنوز دل درگرو احمدی‌نژاد دارند، به‌صورت کامل اطلاع ندارند که نفوذ به معنای واقعی کلام، چگونه در دولت احمدی‌نژاد اتفاق افتاد؟ و چگونه یک پیرزن خبره و آموزش‌دیده به نام پریوش سطوت (همسر دکترحسین فاطمی)، به‌راحتی و با چراغ سبز رئیس‌جمهور و مشایی، وارد حوزه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری برای دولت شد؟ یکی از مشکلات در همان دوره، اقدامات پیچیده و خاص امنیتی برای رصد نفوذ شبکه انگلیسی – آمریکایی به داخل دولت بود که با توجه به نگاه افکار عمومی به آن دولت، امکان انتشار و رسانه‌ای کردن بسیاری از اقدامات خلاف امنیت ملی نبوده است و تنها قسمتی از این کوه یخی، در ماجرای خانه‌نشینی احمدی‌نژاد ظهور کرد که در همان مقطع، سازمان اطلاعات سپاه وارد حوزه عملیات و اقدام علیه جریان نفوذ و انحراف شد، درواقع با بصیرت و هوشیاری به موقع فرماندهی وقت اطلاعات، یکی از خطرناک‌ترین جریانان سیاسی - امنیتی تاریخ معاصر، مورد ضربه قرار گرفت.

استعفای خرمشاد بالاخره تایید شد
محمدرضا غلامرضا" به عنوان معاون سیاسی جدید وزارت کشور منصوب شد. آیین معارفه "محمدرضا غلامرضا" معاون سیاسی جدید وزارت کشور، صبح امروز یکشنبه دوازدهم تیر ماه با حضور "احمد وحیدی" برگزار شد. پیش از این "محمدباقر خرمشاد" معاون سیاسی وزیر کشور بود که ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ از سمت خود کناره‌گیری کرد؛ وی ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ با حکم وحیدی این مسئولیت را عهده‌دار شده بود.

مسئله مهاجرت، خیلی در حوزه دانش‌آموزی مطرح نیست
«الهام یاوری» رئیس سازمان استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش درمورد رصد دانش‌آموزان سمپادی و خروج آن‌ها از کشور به عنوان سرمایه‌های انسانی و مهاجرت از سن مدرسه در گفتگو با خبرنگار ایلنا توضیح داد: مسئله مهاجرت خیلی در حوزه دانش‌آموزی مطرح نیست و مخاطب این امر بیشتر بنیاد ملی نخبگان است که آن‌ها نیز رصد خوبی انجام می‌دهند و آمار‌هایی دارند که هربار آن را اعلام می‌کنند. او افزود: مهاجرت عمدتا در دوره دانش‌آموزی اتفاق نمی‌افتد، ولی طبیعتا ما نگران این موضوع هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم، اما آن را اندازه نمی‌گیریم. یاوری در ادامه در رابطه با موسسات خارجی و برگزاری آزمون‌ها برای جذب دانش‌آموزان ایرانی و نگرانی از تاثیر آن بر مهاجرت دانش آموزان اظهار کرد: من فکر می‌کنم این موضوع بیشتر رسانه‌ای است؛ بچه‌هایی که توانمندی علمی خوبی دارند، می‌توانند در مدارس سمپاد یا مدارس خوب دیگری که در کشورمان وجود دارد، مشغول به تحصیل شوند، ضمن اینکه ما دانشگاه‌های بسیار برجسته‌ای داریم و قطعا سطح تحصیلی و علمی دانشگاه‌های ما از آن کشور‌هایی که در همسایگی ما هستند و در رسانه‌ها مطرح شده‌اند به مراتب بالاتر است.

دادستان تهران: کیفرخواست فائزه هاشمی صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست پرونده فائزه هاشمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به مقدسات خبر داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه علی صالحی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی گفت: در رابطه با این پرونده، قرار جلب به دادرسی صادر شده است. وی افزود: پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است. وی افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده و پرونده در جریان است. بیستم اردیبهشت بود که سخنگوی قوه قضائیه از ورود دستگاه قضا به اظهارات فائزه هاشمی خبر داد و گفت: این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.

انتقاد تند مطهری از رابطه ایران و روسیه در مذاکرات برجامی
علی مطهری، نایب رئیس دوم مجلس دهم نوشت: سیاست شرق گرایی در ایران به آنجا رسیده که قبل از مذاکره دوحه وزیر خارجه روسیه به ایران می‌آید، یعنی این مذاکره‌ی بدون حضور ما با اجازه ماست، و بعد از مذاکره دوحه هم بلافاصله هیات مذاکره‌کننده ایرانی برای دادن گزارش و دریافت رهنمود به مسکو می‌رود بدون آنکه به مردم گزارشی داده باشد. بدیهی است که روسیه مایل نیست که برجام احیا و ایران وارد بازار نفت و گاز شود، چون با هدف او در تجاوز به اوکراین سازگار نیست. متأسفانه مسئولان ما منافع ملی را با منافع روسیه پیوند زده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور بسته ویژه خبری مطهری ایران و روسیه حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور مجسمه فردوسی میراث فرهنگی فائزه هاشمی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خلیج فارس هویت و میراث باارزش و ثمین سرزمین ایران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی، امروز در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس که در بندر بحرکان هندیجان برگزار شد، خلیج فارس را هویت و میراث گرانبها و ثمین سرزمین ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان ایران، مسایل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده‌اند که یکی از این مولفه‌های هویتی، مساله خلیج فارس است که قطعا به مثابه سایر توطئه‌های شوم آنان راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: هر چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای خلیج فارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیت‌سازی شود، به غنای هویتی و فرهنگی کشور می‌افزاید که تاثیر به سزایی در آینده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری درخصوص خلیج فارس گفت: این مساله فراتر از جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاش‌های زیادی با هدف تفرقه‌افکنی، جعل و تغییر در مولفه‌های هویتی ما داشته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: یکی از کم سابقه‌ترین حمایت‌ها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامه‌ای و زیرساختی در وزارت ارشاد دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

منادی با تأکید بر اجرای رویدادهای متعدد در زمینه فرهنگ و حفظ هویت استان و کشور گفت: بخش زنان و مادران خلیج فارس یکی از بخش های جدید این دوره از کنگره شعر خلیج فارس بود که استقبال از آن قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، در پایان‌ این‌ آیین از شاعران برگزیده در ششمین کنگره شعر خلیج فارس تجلیل شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • پیروزی بدون جنگ
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!