Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی پیرصالحی نائب رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران در نشست بررسی مشکلات صنعت داروسازی گفت: ما برای هیچکسی شاخ و شانه نمی‌کشیم. فقط اظهار نگرانی می‌کنیم و هشدار می‌دهیم که صنعت پرافتخار صنعت داروسازی مضمحل نشود و به سرنوشت صنعت نساجی دچار نشود.

او گفت: از دفتر رئیس‌جمهور و رهبر انقلاب درخواست ملاقات خواهیم کرد و از آن‌ها پیگیر حل مشکلات خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل مشکلات زمان خواهیم داد و در صورت عدم حل مشکلات به سمت قیمت‌گذاری دارو توسط سندیکا خواهیم رفت. زیاده‌خواهی نمی‌کنیم و فقط حداقل سود ممکن برای ادامه حیات صنعت را می‌خواهیم. تبعات قیمت‌گذاری توسط سندیکا بر عهده مسئولانی خواهد بود که دیر تصمیم می‌گیرند.

شرایط صنعت داروسازی اسفناک است

فرهاد شایقی عضو سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، وضعیت صنعت داروسازی در هیچ دوره‌ای به سختی و بدی امروز نبوده است. از ۸۳ پروانه دارویی ما، ۴۵ قلم در زیاندهی مطلق قرار دارند و مابقی محصولات نیز حاشیه سود زیر ۱۵ درصد دارند. سود خالص ما در سال مالی ۱۳۹۹، ۷ و در سال ۱۴۰۰، ۵ درصد بود.

عضو سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: از ۸۳ پروانه دارویی ما در سه ماهه امسال، فقط ۳۰ قلم تولید کردیم. در بین این ۳۰ قلم، ۲۰ قلم زیانده هستند، اما به دلیل باز ماندن کارخانه مجبور به تولید هستیم. شرایط بسیار اسفناک است. باید برای حل مشکلات دنبال کار‌های غیرمتعارف باشیم، چون تمام راه‌های دیگر طی شده و فایده‌ای نداشته است. سندیکا باید حرف اول و آخر را درباره صنعت داروسازی بدهد.

۱۵ درصد تعدیل نیرو داشتیم

علی زمانی عضو سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: شرکت‌های غذایی به راحتی خودشان قیمت‌گذاری و به سندیکا‌های مربوطه اعلام می‌کنند. در گروه مینو حاضر شدم به دلیل تولید داروی زیانده متهم به پخمگی شوم، اما تولید این دارو‌ها را متوقف نکنم به دلیل اینکه مردم به این دارو‌ها نیاز دارند. در کدام صنعت کشور وضعیت به این شکل است؟ از سال قبل تاکنون ۱۵ تعدیل نیرو داشتیم و با ادامه وضعیت فعلی ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر نیز تعدیل نیرو خواهیم داشت. در سه ماهه نخست امسال زیانده بودیم.

دو، سه ماه دیگر کارخانه را تعطیل می‌کنم

محمدرضا احمدی عضو سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: به عنوان یک شرکت داروسازی خصوصی و کوچک، با تاخیر در پرداخت حقوق کارگران و تعدیل نیرو مواجه شده‌ام. یک خط جدید ساخته‌ام که آن را فعال نخواهم کرد و سایر طرح‌های توسعه را نیز نیمه کاره راه کرده‌ام. با ادامه این وضعیت دو سه، ماه دیگر کارخانه را تعطیل خواهم کرد.

عملکرد وزارت بهداشت سلامت مردم را به خطر می‌اندازد

عباس کبریایی‌زاده عضو سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: وزارت بهداشت تولیت نظام سلامت ایران را بر عهده دارد. براساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، متولی نظام سلامت باید دسترسی به داروی ایمن، موثر و باکیفیت را تضمین کند. به گفته WHO، یکی از مخاطرات نظام سلامت، مدیران نظام سلامت هستند. ناتوانی وزارت بهداشت در تصمیم‌گیری و بی‌توجهی به مسوولیت خود نیز سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

صنعت داروسازی مثل زلنسکی عمل نکند؛ باید با دولت توافق کنیم

محسن رحمانی عضو سندیکای صاحبانع صنایع دارو‌های انسانی ایران گفت: ما نمی‌توانیم تولید نکنیم، مگر اینکه مواد اولیه نداشته باشیم. عدم تولید در صنعت داروسازی عملی نیست. تهدیدی به نام واردات در سایه نشسته است و کیفیت و قیمت هم برای آن مهم نیست و متاسفانه از جا‌هایی هم حمایت می‌شود. شرایط کشور شرایط شاخ و شانه کشیدن نیست؛ چون سریعا با شما برخورد می‌کنند. از پیشنهاد قیمت‌گذاری دارو سندیکا حمایت می‌کنم. صنعت داروسازی نباید مثل زلنسکی عمل کند، باید به نحوی با دولت توافق کنیم. برای دولت فقط این مهم است که بگوید قیمت دارو افزایش پیدا نمی‌کند و نتیجه این سیاست هم مهم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروسازی وزارت بهداشت سلامتی صنعت داروسازی نظام سلامت تعدیل نیرو قیمت گذاری حل مشکلات صنعت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید

به گزارش صدای ایران از ایرنا،دکتر حبیب‌الله خزایی روز شنبه با بیان اینکه عموم مردم بعد از چند شب بی‌خوابی سراغ مصرف دارو‌های خواب آور می‌روند به ایرنا توضیح داد که مصرف خودسرانه دارو‌های خواب آور می‌تواند عواقب، پیامد‌ها و عوارضی را برای شخص مصرف کننده در پی داشته باشد.

این فوق تخصص طب خواب با اشاره به اینکه بی‌خوابی باید حداقل سه ماه و هفته‌ای سه شب ادامه داشته باشد افزود: اگر شخصی در این مدت بی خوابی را تجربه کرد، نیاز به پیگیری و دریافت خدمات تخصصی و در صورت نیاز و تشخیص پزشک، نیاز به مصرف دارو خواهد داشت.

دکتر خزایی با تاکید بر اینکه بی خوابی‌های زودگذر عموما بدون نیاز به مصرف دارو خود به خود از بین می‌روند گفت: کسانی که تجربه کوتاه مدتی از بی خوابی دارند نباید خودسرانه به مصرف دارو روی بیاورند چراکه این دارو‌های غیرنسخه ای، خطر وابستگی شدید را در فرد ایجاد می‌کند.

وی ضمن هشدار نسبت به مصرف دارو‌های خواب آور گفت: اغلب بی خوابی‌های اتفاق افتاده برای افراد نیاز به مصرف هیچ دارویی ندارند و بعد از مدتی این مشکل حل خواهد شد.

 یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در حوزه سلامت جسم و روان انسان ها، خواب نرمال و طبیعی است چراکه بروز اختلال در روند آن، می‌تواند سلامت انسان‌ها را مورد تهدید قرار دهد و براساس آخرین اطلاعات از انجمن علمی روان پزشکان ایران، یک سوم مردم ایران از بی خوابی به عنوان شایع‌ترین اختلال خواب رنج می‌برند.

در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه توسط محققان دانشگاه 'وارویک' نشان داد: افرادی که هر شب کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند در قیاس با افرادی که در شب ۶ تا ۸ ساعت توصیه شده می‌خوابند، ۱۲ درصد بیشتر احتمال دارد که دچار مرگ زودهنگام (پیش از ۶۵ سال) شوند.

از سوی دیگر مطالعات نشان داده اند که خوابیدن بازیابی قطعاتی از اطلاعات را که ممکن است در گوشه‌ای از مغز ما فراموش شده باشند، آسانتر می‌کند و همچنین مطالعه دیگری از محققان دانشگاه اکستر نشان داد که در دو موقعیت که افراد اطلاعات را در طول دوره ۱۲ ساعته بیداری فراموش می‌کنند، احتمال بیاد آوردن این اطلاعات بعد از یک شب خوابیدن، حدود ۲ برابر می‌شود.



دیگر خبرها

  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • خشم گیتی پسند از لغو جام باشگاه‌های آسیا؛ کنار می‌کشیم و وارد رشته‌های دیگر می‌شویم
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید