Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا واعظی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در آذربایجان شرقی ۲۰ مرکز رشد و نوآوری زیر نظر پارک فعال است که از این نظر مقام اول کشور را داریم، ضمن این که تعداد شرکت های دانش بنیان و فن‌آور نسبت به چهار سال گذشته در استان چندین برابر شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با بیان این‌که استان با ۲۱۲ شرکت دانش بنیان رتبه پنجم کشور را از نظر تعداد داراست، اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ شرکت فن‌آور نیز در آذربایجان شرقی فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واعظی با تأکید بر اینکه به دنبال توزیع عادلانه منابع دولتی از نظر بهره مندی از مزیت های موجود در پارک علم و فناوری استان هستیم، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به نامگذاری صورت گرفته از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ اهتمام جدی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان برای تولید محصول دانش بنیان با مزیت های موجود در استان خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به این‌که تعداد شرکت های دانش بنیان در زمینه کشاورزی استان بسیار اندک است، اظهار داشت: تنها سه شرکت دانش بنیان در زمینه صنایع غذایی و کشاورزی در استان فعالیت دارند، که علت آن‌هم فعالیت بسیار سخت در زمینه کشاورزی و تولید محصولی دانش بنیان با فناوری پیچیده است.

رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که یکی از شرکت های دانش بنیان استان فعال در عرصه کشاورزی موفق به تولید خوراک دام با استفاده از روش‌های بیو تکنولوژی و علوم نوین تغذیه دام شده است، گفت: شرکت دانش بنیان نانو پیشگامان سهند با بهره مندی از اساتید و پژوهشگران برجسته دانشگاه تبریز توانسته از ضایعات باغی و کشاورزی خوراک دام با ارزش افزوده بسیار بالا تولید کند که خود تحولی مهم در کشاورزی دنیا محسوب می شود.

واعظی با بیان این‌که سالانه حدود ۳۰ درصد محصولات کشاورزی تولیدی در کشور ضایع می شود که حدود ۳ درصد ضایعات کشاورزی جهان برابر با ۱۶.۵ میلیون تن محصول کشاورزی است، افزود: ۱۲ درصد سطح کشت محصولات آبی کشور به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم و حمل و نقل غیراصولی تبدیل به ضایعات می شود.

وی افزود: این شرکت دانش بنیان استان توانسته از همین ضایعات که بلااستفاده بود و دفن می شدند؛ خوراک دامی تولید کند که ماندگاری بالا و ارزش غذایی بیشتری نسبت به دیگر خوراک های مرسوم دامی دارد، به عبارت دیگر محصول فراوری شده از پسماند و ضایعات کشاورزی با کمترین هزینه، بیشترین کیفیت و ارزش غذایی و بالاترین ماندگاری از سوی این شرکت ارایه می شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان کشاورزی نیز در این نشست اظهار داشت: شرکت با استفاده از پژوهش های چند ساله اساتید برجسته دانشگاه تبریز و با انجام فرآیند بر روی پسماندها یا ضایعات کشاورزی توانسته محصولی تولید کند که به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد و با توجه به مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی و با ارزش (پروتئین، انرژی، مواد معدنی و ویتامین) که در محتوای ضایعات وجود دارد، استفاده از این پسماندها در جیره های غذایی روزانه حیوانات از لحاظ اقتصادی در کاهش قیمت تمام شده فرآورده های دامی تأثیر به سزایی داشته است.

رضا موقر با اشاره به اینکه انجام فرآیند بر روی پسماندها جهت خوراک دام عمدتاً سبب خوشخوارکی، بهبود قابلیت هضم، بازده مصرف غذا و افزایش وزن روزانه دام ها می شود، افزود: ترکیبات مغذی موجود در ضایعات شهری، صنعتی و کشاورزی جهت تولید کودهای آلی و خوراک دام قابل استفاده هستند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه این مواد دارای مواد ضدتغذیه ای و عناصر سنگین می‌باشند اما با انجام عمل‌آوری و فرآیندهای مختلف فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی قابل بازیافت هستند.

اکبر تقی زاده استاد دانشگاه تبریز هم که در روند تولید این محصول دانش بنیان نقش اثرگذاری داشته است، اظهار داشت: این طرح برای نخستین بار در جهان و در راستای بهره وری از ضایعات کشاورزی اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این محصول از لحاظ انرژی، پروتئین، هضم و غنی بودن بسیار بالاتر از نهاده های دامی معمول است، اظهار داشت: در فرمولاسیون تولید این محصول قابلیت فساد در روند نگهداری را از بین برده ایم که در نتیجه سلامت دام های تغذیه شده از این خوراک دام؛ محصولی سالم وارد سفره های مردم می شود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کشاورزی پارک علم و فناوری دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی کشاورزی پارک علم و فناوری دانش بنیان ها شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان ضایعات کشاورزی آذربایجان شرقی خوراک دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون امور صنایع صمت استان گفت: شرکتی دانش بنیان در شهرکرد با تولید انبوه توانسته نیاز کشور به محور چرخ خودرو یا همان اکسل را به روش دانش بنیان تأمین کند.
بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودرو‌های پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.
خسروی افزود: برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.
استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری