Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@13:26:35 GMT

اعتراضات خیابانی به شلیک مرگبار پلیس

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۸۲۹۹

اعتراضات خیابانی به شلیک مرگبار پلیس

رسانه‌ها از راهپیمایی شماری از شهروندان شهر «آکرون» در ایالت اوهایو در اعتراض به قتل یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، شهروندان یکی از شهرهای ایالت «اوهایو» در شرق  آمریکا پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک مرد سیاهپوست راهپیمایی کردند.

به گزارش منابع خبری، معترضان یکشنبه صبح به وقت محلی در «آکرون» پنجمین شهر بزرگ ایالت اوهایو راهپیمایی کردند و خواستار اجرای عدالت برای «جیلند واکر» مرد سیاهپوستی شدند که به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتراض که توسط گروهی از کشیش‌ها سازماندهی شد و  از یک کلیسا در آکرون آغاز و مقابل دادگستری شهر ختم شد. «بابی دی سلو» وکیل دادگستری، با استناد به بررسی فیلم‌های ویدئویی پلیس که قرار است علنی شود، گفت که پلیس ده‌ها بار به واکر شلیک کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که این حادثه زمانی آغاز شد که ماموران سعی کردند واکر را به دلیل تخلفات رانندگی متوقف کنند. به گفته اداره پلیس آکرون، که افسران گزارش دادند که یک اسلحه از خودروی مظنون شلیک شده است، واکر فرار کرد.

به گفته اداره پلیس این شهر ایالت اوهایو، واکر در حال دویدن به سمت یک محوطه پارکینگ بود و اقداماتش باعث شد که نیروهای پلیس احساس کنند که جانشان در خطر است و به همین دلیل به او شلیک کردند و سپس از نیروهای امدادی کمک خواستند اما واکر در همان صحنه درگیری جانش را از دست داده بود.

وکیل خانواده جیلند واکر گفته است که فیلم دوربین چسبیده به بدن نیروهای پلیس نشان می‌دهد که موکل او هیچ اقدام تهدید زایی علیه نیروهای پلیس انجام نداده بود.

به گفته او، نیروهای پلیس در حالی که جیلند واکر در حال متواری شدن بود و هیچ چیزی هم در دستانش نبود، به این جوان  ۲۵ ساله ده‌ها بار گلوله شلیک کردند.

این جوان سیاه‌پوست آمریکایی در حالی با گلوله نیروهای پلیس کشته شده که خشونت‌های نژادپرستانه و مرگ آنها در خیابان‌های این کشور بارها خبرساز بوده است.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است؛  با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

با وجود آزاد بودن حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا، روزانه خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور رخ می‌دهد و تعدادی نیز در این حوادث کشته می شوند اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی را برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت راهپیمایی آمریکا پلیس سیاه پوست اعتراض پلیس آمریکا ایالات متحده آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نیروهای پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی. ان. ان، در جریان اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین، مقامات آمریکایی تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است که مقامات آمریکایی دست‌کم دو استاد دانشگاه اموری در جورجیا را به عنوان بخشی از افراد شرکت کننده در تظاهرات دانشگاهی علیه جنگ غزه بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در میان بازداشت شدگان است.

همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088834

دیگر خبرها

  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • حمایت دادستان جورجیا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین
  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا