Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه، او می‌خواهد دیدگاه به خوردن کرم‌های خوراکی را تغییر دهد. برای بسیاری از مردم، به ویژه از پیشینه اروپای غربی، ایده خوردن حشرات هنوز مملو از ترس است، اما آنها می‌توانند منبع ارزشمندی برای تغذیه باشند و پرورش حشرات برای محیط زیست مضر نیست. می‌توان این کرم‌ها را خرد کرده و روی پیتزا هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسه‌لا می‌گوید که برای محصولات ارگانیک خود مشتریان داخلی و بین‌المللی پیدا کرده است. حشرات و کرم‌های خوراکی ممکن است واقعا در فرهنگ‌های غربی محبوبیت پیدا کنند، اما آنا تراپیدو، انسان‌شناس مواد غذایی اصرار دارد که این روند را نباید صرفا به‌عنوان یک مد غذایی دیگر در نظر گرفت؛ نوعی از گردشگری ماجراجویانه، جایی که برای خوردن آنها نشان دریافت می‌کنید.

او در این باره گفت: «باید با آنها با احترام رفتار شود، زیرا آنها بخشی از ژانرهای عاطفی، معنوی و آشپزی مردم هستند.»

وسه‌لا سعی کرد با بیسکویت‌ها و شکلات‌های پروتئینی در نمایشگاه مواد غذایی اخیر در منطقه لوکس سندتون ژوهانسبورگ، مشتریان بی‌میل را جذب کند.

گیل اودندال، 38 ساله که با یک کیسه بیسکوئیت پروتئین دور می‌شد، گفت: «من یک کرم را نمی‌خورم. متاسفم، منزجر کننده است، اما اگر آن را به شکل شکلات به من بدهید ... واقعاً خوشمزه است.»

این کرم‌ها دوستدار محیط زیست نیز هستند و نیازی به آب یا زمین اضافی ندارند، زیرا از درختان موپان که در مناطق گرم و خشک جنوب آفریقا وجود دارد، تغذیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حشرات در وعده‌های غذایی کودکان | پروژه‌ای که اهداف مهمی را دنبال می‌کند

امفو شوکودو، متخصص تغذیه نیز می‌گوید: «آنها منبع بهتری از پروتئین نسبت به بسیاری از غذاهای دیگر در بازار هستند.»

کد خبر 688014 برچسب‌ها آفریقای جنوبی گیاهان و درختان حیوانات - حشرات شکلات محیط زیست جهان تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آفریقای جنوبی گیاهان و درختان حیوانات حشرات شکلات محیط زیست جهان تغذیه کرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)

عصر ایران - پژوهشگران دانشکده طراحی سوئیسی ÉCAL به تازگی مجموعه جالبی از مبلمان با بسته بندی تخت را معرفی کرده اند. آیتم های این مجموعه جذاب باید در آب غوطه ور شده تا به فرم نهایی خود برسند.

این مجموعه مبلمان که به نام "محلول های زیر فشار" (Under Pressure Solutions) یا به اختصار یو پی اس (UPS) شناخته می شود، از ورقه های نازک و فشرده ای از اسفنج سلولزی ساخته شده اند که امکان قرارگیری محصول در بسته بندی تخت را فراهم می کند. در حقیقت، برخی از اقلام این مجموعه به اندازه کافی فشرده هستند تا درون صندوق پست قرار بگیرند و از این طریق حمل و نقل کارآمدتر را تسهیل می کنند.

تبدیل ورقه اسفنج به مبلمان کاربردی با کمک آب!

محصولات این مجموعه مبلمان باید در آب خیس شوند که به آنها اجازه می دهد در چند ثانیه تا حدود 10 برابر اندازه اصلی خود بزرگ شوند. سپس، آب اضافه اسفنج از طریق اعمال فشار گرفته شده و باید اجازه دهید تا خشک و سخت شود. در نهایت، فرمی از مبلمان محکم و بادوام تشکیل می شود که تحمل وزن انسان را دارد. این مجموعه مبلمان اسفنجی از نظر دوام نسبت به فوم پلاستیک معمولی عملکرد بهتری دارد.

به گفته کریستوف گوبران، پژوهشگر و طراح صنعتی ÉCAL، سلولز بخشی از طبیعت است، از این رو، مانند یک درخت، می تواند انعطاف پذیر و در عین حال قوی باشد. این اسفنج از طریق چوب تراشی استخراج می شود و استحکام آن از همان الیاف سلولزی که یک درخت برای تقویت تنه و شاخه های خود استفاده می کند، سرچشمه می گیرد.

برای ایجاد اسفنج، سلولز از طریق چوب تراشی حاصل می شود. سپس سلولز به صورت شیمیایی حل شده و با کمک فرآیندی که برای تولید ویسکوز و دیگر منسوجات سلولزی استفاده می شود، برای ایجاد ورق ها بازسازی می شود. سپس، نمک گلوبر به ترکیب اضافه می شود که در ایجاد منافذ اسفنج نقش داشته و توانایی سلولز برای جذب آب را افزایش می دهد. این ماده به عنوان ورق های استاندارد فروخته می شود که سپس فشرده شده و پسابیده می شود تا پشتیبان حمل و نقل راحت و آسان باشد.

با افزودن مقداری آب، قطعات مختلف مبلمان می توانند بار دیگر انعطاف پذیر شده و با هموار کردن هر گونه فرورفتگی قابل تعمیر هستند. هنگامی که چرخه عمر این مبلمان به پایان می رسد، می توان آن را بازیافت یا کمپوست کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی مبلمان را این شکلی لوکس و زیبا می داند! (+عکس)

دیگر خبرها

  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد