Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری خود پس از چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ابتدای جلسه تذکراتی درباره وضعیت آب آشامیدنی در برخی از محلات شهر اصفهان مطرح شد که شورا موکداٌ نسبت به دستگاه‌های مسئول به ویژه مجموعه وزارت نیرو و زیر مجموعه‌های آن در شهر و استان اصفهان مطالبه می‌کند و امیدواریم توزیع عادلانه آب هر چه زودتر باعث شود مسایل در تنش حوزه آبی اصفهان حل شود و شاهد روز‌های تلخ در اصفهان نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 او معتقد است: اگر کمبود آب هست و یا افزایش مصرف هست و کمبود منابع وجود دارد باید برای همه به یک میزان به صورت عادلانه این آب در اختیار قرار بگیرد گفت: همه مناطق کشور و شهر‌ها و همه محله‌های شهر اصفهان بتوانند به اندازه برابر از این خدمات ارزشمند استفاده کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان می گوید: موضوع فهرست پیشنهادی کرایه سرویس مدارس مطرح شد. اگر دقت کرده باشید در ابتدای سال ۱۴۰۱ یعنی فروردین ماه با علامت حضوری شدن مدارس مشکلات ترافیکی را ناشی از عدم هماهنگ بودن سرویس مدارس از جانب دستگاه‌های متولی و عدم تمایل مردم به استفاده از این زیرساخت به وجود آمده بود در حوزه ترافیک شهر و مسایل جدی داشتیم که برای مدیریت این موضوع در ابتدای مهرماه کارگروه ماده ۱۸ متشکل از نماینده انجمن‌های اولیا و مربیان، آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی شهرداری شما گرفت و مصوبه‌ای را با ابلاغ فرمانداری به شورا رسید و شورا فهرست پیشنهادی را با تعدیل‌هایی امروز به تصویب رساند تا شاهد بهبود ترافیک حوزه شهر باشیم و شرایط استفاده از سرویس مدارس ساماندهی و بار کمتری به خانواده‌ها از نظر هزینه سرویس مدارس منتقل شود.

به گفته او: تعرفه امسال با تغییر نرخ و نحوه محاسبه در قالب یک جدول به تصویب رسید که بعد از طی مراحل قانونی بر اساس سرفاصله‌ها از حدود ۳۳۰ هزارتومان تا بالغ بر ۶۹۰ هزارتومان بسته به تعداد کیلومتر از سه کیلومتر تا ۱۵ کیلومتر به تصویب رسید و هزینه‌ای هم برای کیلومتر‌های بالاتر در نظر گرفته شد که جدول آن بعد از طی مراحل قانونی در سامانه مصوبات شورای اسلامی شهر قرار می‌گیرد و عددی هست که به رانندگان سرویس مدارس پرداخت خواهد شد.

به گفته صالحی موضوع افزایش نرخ بخشی از پارکینگ‌های طبقاتی شهر را داشتیم که بخشی از پارکینگ‌های عمومی شهر در اختیار بخش خصوصی و یه بخشی در اختیار شهرداری است که لایحه‌ای که امروز به شورا رسید بعد از کمیسیون حمل و نقل مربوط به پارکینگ‌های عمومی طبقاتی و غیر طبقاتی بود که شهرداری متولی اداره آن‌ها است.

صالحی می گوید: با هماهنگی با اتحادیه فروشندگان خودرو انجام شده بود یک نرخ معمول بین پارکینگ‌های بخش خصوصی و پارکینگ‌هایی که در اختیار شهرداری اصفهان است رقم خورده بود، عددی را به عنوان پیشنهاد بعد از سه سال که به دلایل مختلف از جمله کرونا نرخ بهره‌برداری از پارکینگ‌ها برای خودرو‌ها تغییر نکرده بود موضوع مورد بررسی قرار گرفت و در مجموع با مواردی که هماهنگ شده بود با اتحادیه مورد نظر و بخش خصوصی و جمع‌بندی شده بود به جهت بررسی بیشتر لایحه امروز در صحن به رای گذاشته نشد و این افزایش تغییر نرخ برای استفاده از پارکینگ‌های مجموعه شهرداری بعد از سه سال برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق برگشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با عنایت به هزینه‌های ساخت و ساز در شرایط فعلی و افزایش سن بنا‌ها در شهر اصفهان به ویژه در یک سری از بافت‌های خاص، اولویت شورا این بود که هزینه‌های این بازسازی غیر اساسی را به حداقل برسانند و در نهایت با بررسی‌هایی که انجام شد برای رعایت چهارچوب‌ها و ابعاد مسئله و رعایت صرفه و صلاح شهر و شهروندان تصمیم گرفته شد که شهرداری اصفهان در مدت دو هفته لایحه‌ای را پیشنهاد کند تا شاهد یک رونقی در حوزه بازسازی و نوسازی ابنیه و ساختمان‌ها باشیم و هزینه‌های به آن حداقل برسد و یک ضابطه‌مندی مناسبی داشته باشد.

علی صالحی می گوید: یک لایحه نامگذاری برای یازده کوچه و بن بست داشتیم که بنا بر پیشنهاد شورای نامگذاری و بررسی در کمیسیون فرهنگی امروز در صحن شورا مطرح شد و با پیشنهاداتی و اعمال تغییراتی این لایحه به تصویب رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرویس مدارس نرخ سرویس های مدارس شورای اسلامی شهر اصفهان پارکینگ ها سرویس مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴

موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی متناسب با هویت شهر مشهد گفت: براساس مناسبت‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین ایام شهادت‌ها و ولادت ها، برای ورود زائرین به مشهدالرضا برنامه ریزی‌های داشته و انجام داده ایم از جمله دفترچه‌های راهنمای زائر حاوی معرفی اماکن زیارتی و سیاحتی تهیه شده و در اختیار زائران قرار گرفته است.

او افزود: کارگروه ملی زیارت اعتبارات خوبی برای مشهد مقدس تصویب و پیش بینی کرده ولی هیچکدام محقق نشده است. به عنوان مثال طبق تصویب در این کارگروه، سهمیه اتوبوس دولتی برای مشهد ۹۰۰ عدد بوده، اما متاسفانه حتی یک اتوبوس هم از این طریق به ناوگان اتوبوسرانی ما اعطا نشده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ مصوب کردیم که در مناطق حاشیه شهر مشهد ده خط اتوبوسرانی شهری با ۹۰ درصد تخفیف خدمات ارائه کند و این امر صورت گرفت و همچنان انجام می‌شود. در سال ۱۴۰۲ نیز طرح رایگان شدن خطوط اتوبوس‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای زایران را تصویب کردیم، اما این مصوبه در کمیته انطباق رد شد.


حاجی بگلو در خصوص تغییر نام خیابان طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی به نام امام جواد (ع) بیان کرد: هر طرحی برای بررسی در شورا باید حداقل امضای پنج یا هشت نفر از اعضا را داشته باشد که این طرح هم چنین بود، اما بنده از اسامی اعضا موافق آن اطلاعی ندارم، اما این مصوبه در کمیته انطباق تایید نشده و صورت نخواهد پذیرفت.

او در خصوص پروژه خطوط مترو در مشهد تصریح کرد: طبق وعده شهرداری تا پایان ۱۴۰۴ حفاری‌های مترو به پایان خواهد رسید و بعد از آن بیشتر درگیر تجهیز و آماده سازی ایستگاه ها، ریل گذاری و خرید واگن خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد درباره پرداختی‌ها به پیمانکاران شهرداری تاکید کرد: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار در پروژه‌های مختلف دارد و آنها قلب تپنده شهرداری هستند. به زودی پرداختی‌های این پیمانکاران  واریز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • واقعه طبس باید در عرصه‌های ملی جدی دیده شود
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود