Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکزاد رئیس بنیاد مسکن با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

بازسازی مناطق زلزله زده چگونه انجام می شود ؟

نیکزاد: بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده جزو وظایف اصلی بنیاد مسکن است. در روند بازسازی، برداشت ما از اتمام بازسازی متفاوت شده است. ابتدا بحث امداد و نجات باید انجام شود و به ما اجازه آواربرداری داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از انجام آواربرداری شروع عملیات نوسازی واحدهای آسیب‌دیده انجام می‌شود. در مورد واحدهای آسیب‌دیده مصوباتی که در ستاد حوادث و نهایتاً در دولت مصوب می شود لذا وام و بلاعوضی به عزیزان آسیب دیده تعلق می گیرد.

بازسازی مناطق زلزله زده و سیل زده همواره با محوریت خود مردم است، ما وظیفه داریم تا در کنار مردم باشیم و این تسهیلات بلاعوض را در مراحل ساخت تقدیم کنیم و نهایتاً بازسازی را در نقاط مختلف به سرانجام برسانیم .

آیا روند بازسازی به کندی صورت می گیرد ؟

نیکزاد: در روند بازسازی قانونا اختیار این که به شهروند و روستایی آسیب دیده اجبار کنیم که چه متراژی را بسازد وجود ندارد. برای ساخت مسکن در مناطق زلزله‌زده روستایی برای زلزله اخیر هرمزگان پیشنهاد بنیاد مسکن ۲۰۰ میلیون تومان وام با ۵۰ میلیون تومان بلاعوض بوده است که جمعاً ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود .

افراد زلزله زده که تشکیل پرونده می دهند با مراجعه به ستاد بازسازی راهنمایی می شوند که ۲۵۰ میلیون تومانی که در نظر گرفته شده برای ساخت یک واحد در حد ۶۰ متر است .

گاها شهروندان متراژهای بالاتری را انتخاب می‌کنند و این تسهیلات کفاف آنها را نمی دهد برخی از عزیزان آورده دارند و مدعی می‌شوند که خودشان با آورده هایشان واحدهای با متراژ بالا را می سازند.

در پرداخت تسهیلات و به خصوص در پرداخت وام با تاخیر مواجه می شویم یعنی دولت قسط اول بلاعوض را پرداخت می کند و در پرداخت قسط دوم بلاعوض با تاخیر مواجه می شود و این مسئله این روند را کند می‌کند.

در روند بازسازی گاها با افزایش بی رویه نرخ مصالح مواجه می‌شویم که برآورد اولیه به نوعی جوابگو نیست و مجدداً تسهیلات و بلاعوض تکمیلی پیشنهاد به دولت می‌شود تا این روند طی شود و مصوب و در نهایت ابلاغ شود لذا این امر زمان‌بر خواهد بود.

وضعیت استان خوزستان چگونه است ؟

نیکزاد: در خوزستان، اندیکا و بندر امام تسهیلات مربوط به ۲ هزار واحدی که اشاره شده به سازمان برنامه ارجاع شده و این هفته تقدیم دولت می‌شود و مصوب خواهد شد لذا پرداخت از این هفته آغاز خواهد شد.

در حین انجام تعمیرات مشخص شد که برخی از واحدها قابلیت تعمیر ندارند. ۵۰۰۰واحد سیل زده در بندر حضرت امام داریم لذا کار به صورت جهادی و انقلابی انجام شد. در مناطق سیل زده که بافت های متراکم دارند، اراضی در نظر گرفته شد تا مردم جابجا شوند.

شهرک های مهندسی طراحی شد و مراحل ساخت انجام شده است، با عنایت وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه تسهیلات ارجاع داده شد و لذا این هفته ۱۵۰ میلیون تومان وام تکمیلی بندر امام به دولت برای تصویب ارائه خواهد شد. این هفته ۵ الی۶ مصوبه خوب برای مردم خواهیم داشت.

دولت و همه مردم شاهد و ناظر کار هستند. هفته آینده خبر های بسیار خوبی برای مردم زلزله زده ای که نیاز به تسهیلات تکمیلی دارند، خواهیم داشت.

دولت کاری به متراژ در دست ساخت ندارد، گفته می شود که برای زلزله زدگان بندر حضرت امام ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت مصوب می‌شود.

در خراسان چندین بار عملیات بازسازی به خوبی انجام شد. مردم شاهد هستند که ما در برخی از مناطق دوبار مصالح را بارانداز کردیم تا مساله را به نقاط روستایی برسانیم که نهایتاً مصالح را به آنجا رساندیم و عملیات بازسازی به خوبی پیش رفت. قرار است بلاعوض باقیمانده هم پرداخت شود. اکثر واحد ها در آنجا تکمیل شده اند و مردم کار های داخلی شان را انجام می دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسکن زلزله مناطق زلزله زده روند بازسازی میلیون تومان آسیب دیده سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست