Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@19:37:09 GMT

۷۰ دیپلمات روس خاک بلغارستان را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۸۸۵۶

۷۰ دیپلمات روس خاک بلغارستان را ترک کردند

آفتاب‌‌نیوز :

۲ فروند هواپیما حامل ۷۰ پرسنل سفارت روسیه در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان به همراه خانواده های خود به مسکو بازگشتند.

به گزارش آناتولی، این دیپلمات ها توسط دولت مستعفی بلغارستان به بهانه واهی مشارکت در فعالیت های جاسوسی از خاک این کشور به‌عنوان «عناصر نامطلوب» اعلام شده بودند.

«الئونورا میتروفانوا» سفیر روسیه در صوفیه با بیان اینکه روابط دوجانبه به نقطه شکست رسیده است، تصریح کرد: دولت روسیه به این اقدام به صورت متقابل، حتی اگر ممکن باشد، به طور نامتقارن پاسخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه در صوفیه در این خصوص اضافه کرد: متاسفانه دولت بلغارستان در تلاش است همه را به دعوا بکشاند، ولی در این هدف خود موفق نخواهد شد.

در پی اخراج ۷۰ دیپلمات روس از بلغارستان، سفارت روسیه ۸ تیر ماه فعالیت خود را در این کشور به حالت تعلیق درآورد.

بنا به گزارش های رسانه ای، در پی اقدام ضد روسی دولت بلغارستان، روسیه تصمیم گرفت تا فعالیت سفارت خود در این کشور را متوقف کند.

بلغارستان هفته گذشته و در ادامه پیروی از سیاست های روسیه هراسانه محور غرب به سرکردگی آمریکا از اخراج ۷۰ دیپلمات و کارمند سفارت روسیه در این کشور خبر داد. «کریل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان در این خصوص ادعا کرد: این افراد به اتهام جاسوسی از کشور اخراج شده اند!

در پی اتخاذ تصمیم مذکور از سوی بلغارستان، اتحادیه اروپا روز جمعه تهدید روسیه به قطع روابط دیپلماتیک با صوفیه، که در واکنش به تصمیم صوفیه برای اخراج ۷۰ دیپلمات روس صورت گرفته، را غیرقابل توجیه خواند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بلغارستان اخراج دیپلمات دیپلمات روسیه ۷۰ دیپلمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد