Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:18:47 GMT

حیوانات بی‌بالی که پرواز می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۳۰۴

حیوانات بی‌بالی که پرواز می‌کنند

در طبیعت پرندگانی مانند پنگوئن یا شترمرغ وجود دارند که به رغم داشتن بال علاقه‌ای به پریدن از خود نشان نمی‌دهند اما جانورانی نیز هستند که به رغم نداشتن بال به گونه‌ای پرواز می‌کنند.

تا به حال شنیده بودید نوعی مار پرواز کند یا قورباغه‌ای پرشی به ارتفاع ۱۵ متری را تجربه کرده باشد؟، در دنیای پر از شگفتی حیات وحش تمام این جذابیت‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بسته بعضی از این نمونه‌ها را جمع‌آوری کرده ایم.

ماهی‌های پرنده
ماهی‌های پرنده به صورت گروهی از سطح آب خارج شده و با قوسی در هوا دوباره به درون آب فرومی‌روند.

ماهی‌های پرنده اقیانوس‌ها
ماهی‌های پرنده‌ای نیز هستند که قابلیت پرواز خوبی دارند. آن‌ها در اقیانوس‌ها و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند. باله‌های آن‌ها رشد بسیار یافته و چون بال شده‌اند. این ماهی‌های پرنده سرعتی تا ۷۰ کیلومتر در ساعت دارند و می‌توانند تا ۴۰۰ متر در سطح آب پرواز کنند.

مرکب‌ماهی پرنده
افسانه نیست، واقعیت دارد. ماهی مرکب، که در گویش مردم جنوب ایران "خساک" نامیده می‌شود، می‌تواند به خارج از آب بپرد. این ماهی با احساس خطر ماده‌ای، چون مرکب مشکی در آب پخش می‌کند.

موشک‌های کوچک
ماهی مرکب، با احساس خطر می‌تواند به سرعت به خارج از آب پرتاب شود. ماهی مرکب به‌هنگام پرتاب به خارج از آب قوسی ۳۰ متری را در سه‌ثانیه طی می‌کند و، چون موشک بار دیگر به درون آب فرو می‌رود.

طوطی بی بال
کاکاپو یا طوطی شب، تنها نوع طوطی در جهان است که نمی‌تواند پرواز کند. قدرت راه‌پیمایی او بسیار زیاد است و می‌تواند به راحتی تا راس درخت صعود کند. کاکاپو از بالای درخت به کمک بال‌هایش، که نقش چتر نجات را دارند، به روی زمین برمی‌گردد. این نوع طوطی در نیوزیلند زندگی می‌کند. کاکاپو زندگی شبانه دارد، جثه‌اش بزرگ است و سنگین و متاسفانه با خطر انقراض روبروست.

سوسک‌هایی با بال‌های نیمه مخفی
این نوع سوسک نمی‌تواند بال‌هایش را کاملا مخفی کند و به همین دلیل است که، چون سوسک‌های معمولی به نظر نمی‌آید. این نوع سوسک بال‌های خود را با دقت در کنار هم جمع کرده به راحتی پرواز می‌کند. این سوسک‌ها در بیشتر مناطق جهان زندگی می‌کنند. طول آن‌ها بین نیم میلی‌متر تا پنج سانتی‌متر است.

روباه پرنده
 روباهان پرنده مخلوطی هستند از سگ‌های پشمالو و خفاش برهنه. این حیوانات در واقع به انواع خفاش‌ها تعلق دارند. آن‌ها در طول شب فعالند و روز‌ها از درختان آویزان می‌شوند. آن‌ها گیاه‌خوارند و در طول روز با زبان دراز خود گرده، شهد و میوه درختان را می‌خورند.

مار پرنده
بعضی انواع مار‌ها هستند که به گونه‌ای خاص پرواز می‌کنند، یا بهتر بگوئیم قدرت جهشی مخصوص دارند. این نوع مار می‌تواند فاصله بین دو درخت که ۳۰ متر از هم فاصله دارد را بجهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گونه پرندگان ماهی های پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گوزن سفید
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • جدیدترین فیگورهای ورزشی حیوانات (عکس)
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده