Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@14:08:38 GMT

آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در انزلی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۳۴۹

آغاز طرح ضربتی جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در انزلی

شهردار بندرانزلی گفت: به منظور حفظ آرامش و کاهش نگرانی شهروندان، طرح ضربتی زنده‌گیری و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر روز گذشته آغاز شده است.

مهدی خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری بندرانزلی با دو اکیپ از نیروی خود طرح ضربتی زنده گیری و جمع آوری سگ‌های بلاصاحب را از روز گذشته در سطح شهر آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سگ‌ها پس از زنده گیری با کمک سازمان‌های مردم نهاد و حامیان حیوانات، انگل زدایی، واکسیناسیون، عقیم سازی و پلاک گذاری شده و در خارج از منطقه مسکونی رهاسازی می‌شوند.

شهردار بندرانزلی خاطرنشان کرد: شهرداری برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب در مهرماه سال ۱۳۹۸ با اخذ مجوزهای لازم پناهگاه موقتی به مساحت یک هزار و یکصد متر مربع در حاشیه تالاب انزلی و در زمین منابع طبیعی احداث کرده بود و سگ‌ها پس از زنده گیری به پناهگاه منتقل و قرنطینه می‌شدند و زیر نظر دامپزشک اقداماتی همچون انگل زدایی، واکسیناسیون، عقیم سازی و پلاک گذاری بر روی این حیوانات انجام می‌شد، اما مردادماه سال گذشته بنیاد کوثر با منابع طبیعی در خصوص مالکیت زمین دچار اختلافاتی شد و با تنظیم شکایتی در دادگستری و ارائه اسناد و مدارکی به دادگاه، حکم خلع ید و تخلیه شهرداری را از مراجع قضائی دریافت کرد.

خلیلی با بیان اینکه پس از خروج شهرداری از زمین منابع طبیعی، پناهگاه سگ‌های بلاصاحب توسط بنیاد کوثر کاملاً تخریب شد، تصریح کرد: به تازگی بنیاد کوثر برای ایستگاه انتقال موقت زباله شهرداری، که زمین آن متعلق به منابع طبیعی است، از دادگاه حکم تخلیه دریافت کرد، که مسئولان اداره منابع طبیعی با ارائه اسناد و مدارکی به دادگاه، ادعای مالکیت بنیاد کوثر را زیر سوال بردند.

وی افزود: با اثبات مالکیت زمین از سوی منابع طبیعی در دادگاه و تحویل مجدد زمین به شهرداری، پناهگاه سگ‌های بلاصاحب در این مکان با رویکردی جدید احداث می‌شود.

شهردار بندرانزلی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری نیازمند مکان جدید برای احداث پناهگاه سگ‌های بلاصاحب است، افزود: متأسفانه گاهی مشاهده شده که افرادی در شهرهای همجوار پس از جمع آوری سگ‌های بلاصاحب، آنها را با خودروهای باری حمل و در حاشیه شهر انزلی رهاسازی می‌کنند، که این اقدام آنها، یکی از دلایل افزایش جمعیت سگ‌ها در این شهر بوده است.

خلیلی با بیان اینکه شهرداری با کمک سازمان‌های مردم نهاد، هر ماه ۳۰ تا ۴۰ قلاده سگ بلاصاحب را عقیم سازی می‌کند، افزود: در یک سال گذشته، حدود ۱۵۰ قلاده سگ بلاصاحب با هزینه شهرداری، انگل زدایی، واکسیناسیون، عقیم سازی و پلاک گذاری شده و در خارج از منطقه مسکونی رهاسازی شده است.


به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 585849

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر انزلی شهرداری بندرانزلی شهردار بندرانزلی جمع آوری سگ بلاصاحب واکسیناسیون عقیم سازی سگ ها گيلان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمع آوری سگ های بلاصاحب سگ های بلاصاحب منابع طبیعی بنیاد کوثر عقیم سازی زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج

ایسنا/البرز پسربچه ۱۲ ساله در کرج بر اثر حمله سگ بلاصاحب شدیداً آسیب دید.

به گزارش ایسنا، بهداد نعمتی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد حمله وحشتناک سگ بلاصاحب قرار گرفت که توسط چند نفر در پارک نجات پیدا کرد.

این پسر از ناحیه صورت شامل (لب، بینی، پلک و گونه)، دو دست و ران دچار مصدومیت شد.
 
این کودک در بیمارستان شهید مدنی بستر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست
  • تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست
  • شهر پره سر نیازمند تخصیص زمین برای تولید کود آلی از زباله‌ی تر است
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا