Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان طی نشستی که با حضور دکتر احمدزاده معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان، شهردار زاهدان، قائم مقام شهرداری زاهدان، معاونین، مدیران مناطق و رؤسای سازمانهای ذیربط برگزار شد، مسائل و مشکلات مرتبط با عرضه دام در ایام عید قربان بررسی و جهت حل آنها تبادل نظر شد.

به گزارش ایسنا- در این نشست محمدامیر براهویی شهردار زاهدان گفت: هر ساله در ایام عید قربان با حجم بسیار بالای ورود دام به زاهدان مواجه هستیم که متاسفانه به علت عدم همکاری مردم مسائل و مشکلات زیادی در امر توزیع و ذبح دام ایجاد می شود که موضوع ساماندهی و مدیریت این امر به یکی از دغدغه های بزرگ ما تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ایجاد میدان بزرگ عرضه دام در خروجی شهر گفت: سالهاست که مکانی جهت توزیع کنترل شده دام در خارج از محدوده شهر ایجاد شده اما به علت بعد مسافت با عدم استقبال از طرف شهروندان مواجه شد و مردم همچنان بر خرید دام مورد نیاز از فروشندگان سیار اصرار دارند و این امر مشکلات را دوچندان کرده است.

وی از عرضه دام در نزدیکی اماکن مسکونی به عنوان یکی از مهمترین تهدیدها در به خطر انداختن سلامت شهروندان یاد کرد و افزود: به علت تقاضای بسیار بالای خرید دام در ایام عید قربان و به جهت ساماندهی این امر چند مرکز عرضه دام را به صورت کنترل شده در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده که با توجه به هماهنگی های به عمل آمده امیدواریم همچون سالهای گذشته با همکاری سایر دستگاه ها از قبیل دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی بتوانیم خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه دهیم.

وی انجام امور فرهنگی و آموزشهای شهروندی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بایستی با انجام امور فرهنگی و آموزشهای شهروندی و با تبلیغات محیطی، ضمن آشنا نمودن مردم با نکات و ضروریات بهداشتی؛ متقاضیان خرید دام به سمت مراکز تعیین شده هدایت و ممنوعیت فروش دام در جاهایی غیر از اماکنی که در نظر گرفته شده است نیز به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

وی تصریح کرد: هرساله در ایام عید قربان بالغ بر 150هزار راس دام در زاهدان ذبح می شود که با توجه به حجم بالای ضایعات ناشی از این امر، امسال نیز همانند سنوات گذشته علاوه بر بسیج تمامی امکانات و ماشین آلات و استفاده حداکثری از ظرفیتهای موجود، ضمن پاکسازی و تنظیف محلهای دپوی این ضایعات نسبت به جمع آوری پسماندها از درب منازل نیز اقدام خواهد شد و انتظار داریم شهروندان نیز نهایت همکاری خود را در این خصوص با ما به عمل آورند.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: مسائل بهداشتی خط قرمز ماست و در این رابطه قاطعانه و به شدت با پدیده نامیمون ذبح دام در نقاط مختلف شهر مبارزه و برخورد می شود.

دکتر احمدزاده، ضمن اشاره به مشکلات خاص مرتبط با خرید و فروش و ذبح دام گفت: متاسفانه کشتار دام به صورت غیر اصولی و غیر قانونی در نقاط مختلف شهر به ویژه در ایام عید قربان هرساله مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد می کند که ساماندهی این امر نیاز به همکاری تمامی دستگاه ها دارد.

وی ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و فرهنگسازی در بین مردم را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه در این ایام عدم رعایت بسیاری از مسائل از سوی برخی از شهروندان، چهره شهر را غیر طبیعی و موارد مرتبط با بهداشت عمومی را به شدت تحت تاثیر خود قرار می دهد که در این راستا توجه به مسائل فرهنگی و فرهنگسازی و ورود به موقع دستگاه های متولی به این امر قطعاً می تواند در کاهش مشکلات موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: باید ضمن حذف اماکنی که نیاز به توزیع دام ندارند از وجود کشتارگاه ها نیز به خوبی استفاده شود که البته در این راستا باید با سازو کارهای فرهنگی طوری عمل شود که در آینده هیچگونه کشتار دام خارج از کشتارگاه ها صورت نپذیرد.

وی اذعان داشت: گاهی با تذکرات مشکل حل می شود اما برخی اوقات کثرت، استمرار و مداومت بر بی توجهی از سوی شهروندان انجام اقدامات جدی تری را می طلبد که باید در این راستا هماهنگی لازم بین دستگاه ها وحوزه های ذیربط به خوبی صورت پذیرد تا با ایجاد یک وحدت رویه بهترین نتیجه حاصل شود.

وی از آمادگی کامل دستگاه قضایی جهت همکاری با مجموعه شهرداری زاهدان خبر داد و افزود: باید به شدت با پدیده نامیمون ذبح دام در نقاط مختلف شهر مبارزه و برخورد شود چرا که عدم آگاهی شهروندان نسبت به بیماریهای مشترک بین دام و انسان هر ساله مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد می کند؛ لذا هر جا نیاز به دستورات قضایی وجود باشد ما کاملاً در کنار شما هستیم چراکه مسائل بهداشتی خط قرمز ماست و در این رابطه قاطعانه عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایام عید قربان نقاط مختلف شهر دستگاه ها عرضه دام ذبح دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ارتباط مستقیم رئیس پلیس راهور فراجا با مردم امروز در مرکز نظارت همگانی فراجا ۱۹۷ برگزار شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا در این دیدار مردمی به مسائل و مشکلات مردم پرداخت.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص بیشترین مطالبات مردم در این جلسه مردمی اظهار داشت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم شماره گذاری خودروها و تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بوده است.

سردارحسینی تصریح کرد: روال همیشگی و مرسوم این هست که مسوولان فراجا در ۱۹۷ به مشکلات طرح شده مردم رسیدگی کرده و یکی از کارهای خوب است.

وی گفت: امروز بیش از ۱۳۰ نفر به دلایل مختلف به ۱۹۷ مراجعه کردند که مهمترین مطالبات و در خواست مردم، آموزشگاه‌های رانندگی، اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی بود؛ نکته مهم این بود که در جرایم رانندگی هیچکدام جریمه اشتباهی نبود؛ بلکه درخواست بخشش بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.

وی در خصوص بعل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو گفت: نصب هر گونه نوشتار یا برچسب بر روی شیشه ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودروهایی که مربوط به بخش های تجاری و اقتصادی که با گرفتن مجوز با ابعاد مشخص نسبت به درج نوشته اقدام داشته باشند موردی ندارد و در غیر این صورت هر گونه تصویر و نوشته ممنوعیت دارد.

کد خبر 6092881

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • وحیدی: «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است/ باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم