Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@06:00:44 GMT

چرا شستن گوشت مرغ خطرناک است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۵۹۹

چرا شستن گوشت مرغ خطرناک است؟

تحقیقات نشان می‌دهد با شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری‌ها تا حدود یک‌ متر در فضای محیطی پخش می‌شوند.

به گزارش برنا؛ «فرهنگ و عادت ما ایرانی‌ها با آب کشیدن هر چیزی پیوند دارد پس باید روشی پیدا کنیم که مشکل را حل کند. کارشناسان ایمنی مواد غذایی در کشورهای مختلف جهان، شستن گوشت خام اعم از چهارپایان و ماکیان، به خصوص مرغ را قبل از پخت توصیه نمی‌کنند زیرا وقتی این مواد غذایی را آبکشی می‌کنید، باکتری‌های سطحی آنها در آشپزخانه شما پخش می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهد  با شستن گوشت قرمز یا مرغ در آب، باکتری‌ها تا حدود یک‌ متر در فضای محیطی پخش می‌شوند و روی میز، دیگر غذاها، حوله‌ها و حتی خود شما می‌نشینند. آلودگی آشپزخانه و اطراف سینک می‌تواند منجر به بیماری شود. محققان دانشگاه درکسل نشان داده‌اند که بهتر است گوشت و مرغ را مستقیما از بسته‌بندی به تابه منتقل کنید، زیرا حرارت مورد نیاز برای پخت و پز، باکتری‌های موجود را از بین می‌برد.

تنها مورد مجاز استفاده از آب روی گوشت خام ماکیان وقتی است که پای نمک در میان باشد! نحوه به حداقل رساندن خطر آلودگی این باکتری‌ها این است که بعد از تمیزکردن سینک، ابتدا ظروف، آبچکان، حوله و اسکاچ، دستمال‌ها و سایر اشیاء را از اطراف ظرفشویی بردارید و اطراف سینک خود را با دستمال کاغذی بپوشانید. ظرفی که قرار است گوشت در آن پخته شود را به کنار ظرفشویی منتقل کنید تا همه چیز آماده باشد.

سینک را با آب سرد پر کنید و به آن نمک اضافه کنید. گوشت مرغ یا بوقلمون و ... در آن قرار دهید و اجازه دهید در همین وضعیت بماند. برای آبکشی و جلوگیری از پاشیدن آب، شیر را به آرامی باز کنید. مطمئن شوید که آب چاهک سینک خارج می‌شود. گوشت سفید را بالا نگه دارید تا آب آن داخل سینک برود، سپس به آرامی به ظرف پخت منتقل کنید. حوله‌های کاغذی را بردارید، سینک و اطراف سینک را با آب گرم و صابون تمیز کنید و به پخت غذای خود ادامه دهید.

نکته جالب اینکه این علاوه بر یک روش بهداشتی، یک روش آشپزی ویژه هم هست! این کار باعث می‌شود پروتئین‌های گوشت شکسته شوند و در اثر پختن آب خود را از دست ندهند. نتیجه اینکه بعد از استفاده از آب نمک، مرغ‌ یا هر گوشت ماکیان دیگری که‌ دارید با آلودگی حداقلی، طعم و بافتی بهتر طبخ خواهد شد، می‌توانید با خیال راحت آن را گریل یا سرخ کنید، بپزید و از خوردن یک گوشت طعم‌دار با بافتی نرم لذت ببرید.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شستن مرغ شستن گوشت باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم

اقدام عجیب و خطرناک یک راننده تاکسی در حمل بار در سطح شهر، سوژه فیلمبرداری شهروندان شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • (ویدیو) شاهکار خطرناک و باورنکردنی یک هم‌وطن در تونل
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند