Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:00:04 GMT

گرد و غبار ادارات چهار شهر خوزستان را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۸۰۵

گرد و غبار ادارات چهار شهر خوزستان را تعطیل کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، شوش و کرخه امروز بطور کامل تعطیل اعلام شدند.

این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس ۱۱۵، بخش‌های دارای نوبت کاری وعملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها ، بیمارستان‌ها و آتش نشانی‌ها نمی‌شود ضمن اینکه امتحانات مراکز آموزشی و آموزش عالی این شهرستان‌ها در روز دوشنبه بدون تغییر و براساس برنامه اعلام شده توسط مراکز مربوطه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب گذشته کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی ورود توده جدید گرد و غبار، تاخیر دو ساعته در آغاز به کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۱۲ شهرستان شامل  اهواز، حمیدیه، باوی، کارون، دزفول، اندیمشک، شوش، کرخه، شوشتر، گتوند، دشت آزادگان و هویزه را برای روز دوشنبه اعلام کرده بود.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی خوزستان این توده گرد و غبار عراقی تا پایان وقت روز دوشنبه بر جو استان حاکم است.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

کلیدواژه: گرد و غبار هوای خاکی تعطیلی ادارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روزهای گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

گرد و غبار اهواز به بیش از ۸ برابر حد مجاز رسید

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

توده گرد و خاک نفوذی از کشور عراق با بیش از هشت برابر حد مجاز برخی شهرهای خوزستان را فرا گرفت.

به گزارش مهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: صبح امروز میزان گرد و خاک در شهر اهواز به یک هزار و ۲۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید

داوود میرشکار افزود: این میزان در شهرهای شوش ۶۰۵، شادگان ۱۹۶ و شوشتر ۱۶۱ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: اندیمشک ۱۹۰، رامهرمز ۱۶۱، بهبهان ۱۵۶، ماهشهر ۱۲۴ و شادگان ۱۱۰ میکروگرم بر متر مکعب ثبت شد.

محمد سبزه زاری مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده گرد و خاک تا عصر امروز یک شنبه در استان فعال است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: این پدیده به علت نفوذ توده گرد و خاک از کشور عراق به وقوع پیوسته است و تا اواسط وقت امروز ادامه دارد.

محمد سبزه زاری با اشاره به هشدار زرد گرد و خاک افزود: از اواخر وقت امروز احتمال خیزش گرد و خاک محلی در استان پیش بینی می‌شود.

حد مجاز گرد و خاک ١۵٠ میکروگرم بر متر مکعب است.

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه