Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن محمودی گفته است کار میدانی در حوزه حجاب و عفاف لازم است و حجاب فاطمی باید توسط زنان محجبه به رخ جامعه ناآگاه ما کشیده شود و پیام آنان به کسانی که بنا به دلایلی رعایت این دستور الهی را قبول ندارند، انتقال یابد.

بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده؛ روزی که دژخیمان رضاخان، مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به شهادت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلات عدیده حوزه حجاب و عفاف با رها شدن این حوزه توسط متولیان امر در حال حاضر بی‌شمار است و لازم‌است تمام دستگا‌ه و نهاد‌های کشور از طرح‌های حمایتی حوزه حجاب و عفاف به صورت مستقیم و ویژه حمایت کنند وگرنه در آینده مشکلات زیادتر خواهد شد و اگر کوتاهی کنیم شاید جبران آن بسیار سخت‌تر شود.

سعید تاجیک، فرمانده سپاه ناحیه ورامین در خصوص هفته عفاف و حجاب گفته‌است  برخی رسانه‌ها در اختیار این دولت مظلوم نیستند و برخی نیز به دست دلالان بزرگ اقتصادی است که ضروری است در این خصوص با تذکرات لازم حال و هوای رسانه‌ای را به سمت بیان حقایق و تبیین خدمات صورت گرفته سوق دهیم.

رضاشاه در آغاز اجرای برنامه‌های ضداسلامی خود، دستور داد درشکه چی‌های مشهد و رفتگران تهران کلاه تمام لبه فرنگی بر سر گذارند. اجرای این برنامه از ابتدا خرداد ۱۳۱۴، علاوه بر شایعات مربوط به کشف حجاب، در مشهد تلاطمی ایجاد کرد.

تاجیک گفته‌است  تیرماه یادآور خاطره تلخ هجوم دژخیمان رضا شاه به مسجد گوهر‌شاد و کشت و کشتار مردمی است که مدافع حجاب و مخالف کشف حجاب بودند.

تاجیک می‌گوید: وضعیت حال عفاف و حجاب در کشور مطلوب نیست و ضروری است دستگاه‌ها و مدافعان حریم خانواده برای یادگار حضرت فاطمه زهرا (س) به میدان بیایند و مسئولان با جدی گرفتن مشکلات اجتماعی از جمله نادیده گرفتن فرهنگ حجاب و عفاف با حمایت از طرح‌های حمایتی زمینه‌ساز این دستور الهی باشند.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه ورامین، برگزاری مراسم در پارک خانواده، تقدیر از زنان موفق در حوزه حجاب، نصب بنر‌های گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب در سطح شهر، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، جشن با محتوای جشن طهورا، انعکاس بیانیه در سطح رسانه‌ها، تهیه ویدئو، تجلیل از بانوان محجبه ادارات، حمایت از تولیدات حجاب و عفاف در اصناف و تذکر به تولید کنندگان و فروشندگان لباس‌های نامتعارف از جمله برنامه‌های پیش‌بینی در این هفته خواهد بود.

در دوران کشف حجاب، بسیاری از بانوان که نمی‌خواستند بدون حجاب خارج شوند، در خانه‌ها ماندند و عده‌ای فقط شب‌ها رفت و آمد می‌کردند؛ کسانی هم که امکانات بیشتری داشتند، ترک دیار میکردند تا حجاب و حیای خود را با قوانین موجود از دست ندهند.

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفاف و حجاب حجاب حجاب و عفاف عفاف و حجاب حوزه حجاب کشف حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اجرای این طرح برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در حوزه حجاب و عفاف از ۲۵ فروردین در سراسر کشور از جمله در اماکن و معابر عمومی، واحد‌های صنفی و خودرو‌ها آغاز شده است.
سردار محمدرضا هاشمی فر با بیان اینکه اولویت اصلی پلیس، زیست عفیفانه و توجه به حفظ حرمت و حریم خانواده است افزود: نیرو‌های انتظامی در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، وظیفه دعوت مردم را به قانون مداری دارد، اگر هنجارشکن در مرحله اول که تذکر زبانی است، پذیرفت که هیچ، اما اگر بخواهد از قانون سرپیچی کند، اعمال قانون می‌شود.
بانوان شرکت کننده در این برنامه، تداوم اجرای طرح نور از سوی فراجا را خواستار شدند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • حجاب و عفاف یکی از ابعاد مهم حیات فرهنگی است
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»