Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@02:28:39 GMT

انتقاد نماینده مجلس از تشکیل وزارت بازرگانی

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۹۲۷

انتقاد نماینده مجلس از تشکیل وزارت بازرگانی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانیم وزارتخانه عریض و طویلی را در یک برهه خاص و حساس ایجاد کنیم و هنگامی که بحرانی را پشت سر گذاشتیم دوباره آن را به شکل اولیه بازگردانیم.

به گزارش مشرق، عبدالناصر درخشان  با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی خلاف سیاست کوچک‌سازی دولت است، اظهار داشت: طی این سال‌ها بنا بر این بود که دولت را کوچک‌تر کنیم در حالی که تشکیل یک وزارتخانه جدید خلاف این فرآیند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:کنترل شرایط فعلی بازار و بهبود وضعیت کنونی مهمترین دلیل موافقان تشکیل وزارت بازرگانی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با یادآوری اینکه در طول نیم قرن بارها جداسازی و تفکیک وزارت صمت و بازرگانی را تجربه کرده‌ایم، اظهار داشت: در هیچ کشور پیشرفته یا همتراز توسعه ای با کشور ما، وزارت صنعت و معدن و تجارت از هم جدا نیست.

درخشان افزود: اینکه صنعت را تعریف و خرید و فروش و بازرگانی را از آن جدا بدانیم، درواقع صنعت را قطع می‌کنیم به طوری که تولیدکننده هیچ نقشی در خرید و فروش و بازاریابی محصولات خود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

قول رئیس جمهور برای معرفی دو وزیر جدید

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه صنعت یک دامنه وسیع از تولید تا فروش و مصرف کالا را شامل می‌شود، گفت: برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی در شرایط ضروری می‌توان نهادی تشکیل داد تا تعادل را در این شرایط برقرار کند و چالش‌های موجود و پیشِ روی کشور در این حوزه باید توسط چنین نهادی برطرف شود.

دوره قبل دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس فرستاد، اما مجلس مخالفت می‌کرد، اکنون تا حدودی دولت و مجلس در این تصمیم هماهنگ هستند که نتیجه‌بخش نخواهد بود.

وی افزود: ما نمی‌توانیم وزارتخانه عریض و طویل را در یک برهه خاص و حساس ایجاد کنیم و هنگامی که این بحران را پشت سر گذاشتیم دوباره آن را به شکل اولیه بازگردانیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اقدام به تشکیل وزارت بازرگانی را مستلزم بررسی گسترده کارشناسی عنوان کرد و گفت: تفکیک وزارت بازرگانی از بدنه وزارت صمت بر اساس نیاز کنونی کشور است، اما چندین ماه طول می‌کشد که این وزارتخانه شکل بگیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت وزارت صمت مجلس شورای اسلامی وزارت بازرگانی طرح تشکیل وزارت بازرگانی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عضو کمیسیون صنایع و معادن تشکیل وزارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم