Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@09:25:35 GMT

تصاویر/زیر خاکستر «مازوت»

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۹۷۸

تصاویر/زیر خاکستر «مازوت»

نیروگاه شهید سلیمی نکا در ۲۲ کیلومتری شهرستان نکا در استان مازندران قرار دارد؛ این نیروگاه که فعالیت خود را از دهه ۵۰ شمسی آغاز کرده و سالیانه پنج درصد از برق کشور را تولید می‌کند، سالیانه بیش از یک میلیارد تن سوخت مازوت می‌سوزاند. دودهای ناشی از این سوخت‌های فسیلی با حجم بسیار زیادی از لوله‌های تخلیه خارج می‌شوند و گرده‌های سیاه رنگی را در کل منطقه پراکنده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروگاه شهید سلیمی نکا در ۲۲ کیلومتری شهرستان نکا در استان مازندران قرار دارد؛ این نیروگاه که فعالیت خود را از دهه ۵۰ شمسی آغاز کرده و سالیانه پنج درصد از برق کشور را تولید می‌کند، سالیانه بیش از یک میلیارد تن سوخت مازوت می‌سوزاند. دودهای ناشی از این سوخت‌های فسیلی با حجم بسیار زیادی از لوله‌های تخلیه خارج می‌شوند و گرده‌های سیاه رنگی را در کل منطقه پراکنده می‌کنند. روستاهای نوذرآباد، دنگسرک و زاغمرز به علت نزدیکی به نیروگاه، خسارات زیست محیطی بیشتری را متحمل می‌شوند. در اکثر باغ‌های میوه این گرده‌های سیاه وجود دارند و روی برگ‌ها و میوه‌ها قرار می‌گیرند و به گیاه و میوه آسیب می‌رسانند.  به گفته روستاییان منطقه بیماری‌های تنفسی در این روستاها بسیار شایع شده است. نکته حائز اهمیت اینکه برخی کشاورزان سالیانه با طرح شکایت از نیروگاه مبالغی را بابت خسارات دریافت می‌کنند. پناهگاه حیات وحش میانکاله و یا تالاب لپو فاصله بسیار کمی با نیروگاه شهید سلیمی نکا دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • استخراج سالیانه ۳۰ هزار تن ماده معدنی منیزیت در شهرستان سربیشه
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت