Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و خانم «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه، در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی بصورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی ضمن تبریک انتصاب خانم کاترین کولونا به عنوان وزیر امور خارجه فرانسه، ابراز امیدواری کرد با تلاش دو طرف، شاهد توسعه مناسبات در عرصه‌های گوناگون باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان بر آمادگی ایران برای ارتقای سطح همکاری‌ها بر اساس احترام و همکاری متقابل تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به گفتگو‌های احیای برجام در وین و دوحه اظهار کرد: ارزیابی ما از گفتگو‌های اخیر دوحه مثبت است. اما باید دید طرف آمریکایی چگونه می‌خواهد از فرصت دیپلماسی بهره گیرد. اکنون مسیر دیپلماسی باز است. ما برای رسیدن به نقطه نهایی توافقی خوب و پایدار، جدی و صادق هستیم و همواره در مذاکرات، پیشنهادات و ایده‌های مثبت خود را مطرح کرده ایم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه خاطرنشان کرد، طرف آمریکایی بدون رویکرد مبتنی بر ابتکار و پیشرفت در دوحه حضور یافت. معتقدیم نباید جای ابتکار سیاسی را، تکرار مواضع قبلی پر کند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده و انتظار دارد طرف‌های مقابل نیز به تعهدات خود به درستی عمل کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امیرعبداللهیان مذاکرات هسته ای وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، وزیر امور خارجه افزود: ضمن اینکه جمهوری اسلامی خودش تصمیم گرفت که کِی و از کجا عملیات را انجام دهد؛ اجازه ندادیم تحت‌تأثیر فشارهای دیگران تصمیمی گرفته شود.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: امید است پاسخی که ایران به گستاخی رژیم صهیونیستی داد کمک کند که هر چه زودتر بحران درمنطقه فروکش کند و حقوق فلسطینیان در این چهارچوب تامین شود و به طور قطع ما در مسیر دوستی و همکاری هرچه بیشتر با همسایگان و همه کشورهای منطقه و جهان حرکت می کنیم.

مشروح سخنان وزیر خارجه:

درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور کد خبر 850356 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان
  • وزیر امور خارجه: در مسیر تدوین یک نقشه راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
  • امیرعبداللهیان: غربی ها گفتند اگر می‌زنید، محکم نزنید! + فیلم
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان