Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا فاضل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملیات حفاری این طرح ۹۹درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار داشت:تاکنون چهار میلیون و۷۶۱ هزار متر مکعب حفاری در سد چم شیر انجام شده و ۶۶هزار و۵۹۰ متر مکعب دیگر نیاز است انجام شود. 

وی بیان کرد: انجام یک میلیون و ۶۴۹ هزار متر مربع بتن ریزی،۲۴ کیلومتر راه دسترسی،سه هزار و۷۴ لاینینگ گالری ها و تونل ها،۵۰۳ هزار ۸۱۴مترحفاری و تزریق،۱۴ هزار و۲۳۳ متر مربع ساختمان اداری از مهمترین بخش های انجام گرفته در این سد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران تصریح کرد: همچنین  برای تکمیل سازه های این طرح ۱۵۴ هزار و ۱۵۸ متر مکعب بتن ریزی،۲۷هزار و ۳۰۱متر حفاری و تزریق و همچنین ۳۷۲ متر لاینینگ گالری ها و تونل ها باید انجام شود.

فاضل با اشاره به اینکه پیشرفت بتن بدنه سد ۹۰ درصد است تاکید کرد:یک میلیون و۱۶۳هزار مترمکعب بتن بدنه سد چم شیر ساخته شده و ۱۲۸ هزار متر مکعب دیگر انجام شود.

وی عنوان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد عملیات استیل لاینینگ انتقال آب این  سازه بزرگ آبی انجام گرفته ابراز داشت:۷۷۳متر عملیات استیل لاینینگ انتقال آب انجام شده است.

 معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران اضافه کرد: برای ادامه انجام عملیات اجرایی سد چم شیر ۴۳هزار و ۱۷۰ تن سیمان و یکهزار و ۲۰۰ تن آرماتور نیاز است.

فاضل میزان  ذخیره مصالح مهم ساختمانی برای ادامه احداث سد چم شیر را چهارهزار و ۶۱۶ تن سیمان و ۳۱۰ تن آرماتور اعلام کرد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۹۱ نیروی متخصص، ماهر و نیمه ماهر در این سد فعالیت دارند که شماری از این نیروها شهروندان کشور چین هستند.

وی تصریح کرد:سد چم شیر با هدف تولید انرژی برق آبی به میزان ۴۸۲ گیگاوات ساعت در سال و  تأمین آب بخش های مختلف از جمله توسعه گردشگری، کشاورزی در روستاهای بالا و پایین دست سد و کنترل سیلاب و صنایع آبزیان انجام می گیرد.

وی بیان کرد: سد چم شیر دارای یک میلیون و ۳۰۰هزار متر مکعب حجم بدنه، ۷۳۰متر طول تاج، ۱۵۱ متر ارتفاع و  ۶۰۴ تراز تاج سد است.

تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون متر مکعب، تولید ۴۸۲ مگاوات برق آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیر ساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهمترین مزایای این سد است.

سد چم شیر بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی (آر. سی. سی) ایران است.

مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۱۳۷۶ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

نیروگاه و سد چم شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته می‌شود.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران کهگیلویه و بویراحمد اختصاصی ایرنا گچساران وزارت نیرو کهگیلویه و بویراحمد سد چم شیر متر مکعب هزار متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۴۰۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر پنج شنبه در بازدید روند احداث پروژه‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه سمنان ضمن بیان اینکه با حضور رئیس جمهور یک هزار و ۱۵۷ قطعه زمین رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت، ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهرهای استان سمنان نیز در دست پیگیری است.

وی ضمن بیان اینکه تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی خودساز و انبوه سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای شهر سمنان در حال اجرا است، افزود: این طرح با پیشرفت ۶۵ درصدی همراه است.

استاندار سمنان سرعت انجام پروژه‌های مسکن سازی را مطلوب خواند و ابراز داشت: طرح نهضت ملی مسکن برای شهرک روزیه سمنان یکی از پروژه‌هایی که کار اجرایی آن با کیفیت و سرعت پیش می‌رود.

هاشمی ضمن بیان اینکه برای این شهرک خدمات برق و آب به صورت کامل در اختیار متقاضیان قرار گرفت، در ادامه تصریح کرد: گازرسانی توسط پیمانکار از ورودی در حال انجام است.

وی افزود: سایت ۲۰۵ هکتاری کمربندی سمنان نیز با اولویت تخصیص زمین برای جوانی جمعیت و افراد واجد شرایط در دستور کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، بالغ بر ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

کد خبر 6095087

دیگر خبرها

  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری